status maakt status

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: status maakt status

Bericht door fred neerhoff »

Fijn zo.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: status maakt status

Bericht door wilfred degens »

Status! Onze samenleving heeft ons relevantie beeld danig verwrongen tot soms hysterische proporties. Status zoeken en opeisen is niets anders dan jezelf comfortabel willen voelen bij je gedachte, dat de wereld om je heen jou niet anders zal zien dan de man of vrouw met een status. Met egards als vanzelfsprekend ontvangen en overal behandeld willen worden geeft inderdaad een prettig gevoel. Wat voor gevoel is dat dan? Je boven de massa verheven voelen en dat wordt extra gevoed door mensen die daar gevoelig voor zijn. Feitelijk is het hele status gedoe een omgekeerd evenredige discriminatie die zonder enig besef van deugd in alle samenlevingen als een cultureel erfgoed wordt gekoesterd. Hoe dwaas kan de mens anno 2020 nog steeds zijn.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: status maakt status

Bericht door hagenaars »

Iemand heeft een zekere positie en wil als zodanig behandeld worden. Niet omdat hij zich verheven voelt maar gewoon omdat hem die positie toekomt Dwaas is dat, dacht ik, niet.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: status maakt status

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Iemand heeft een zekere positie en wil als zodanig behandeld worden. Niet omdat hij zich verheven voelt maar gewoon omdat hem die positie toekomt Dwaas is dat, dacht ik, niet.
Het enige dwaze is dat u mij weer niet begrijpt. Ik begrijp u wel waarom u mij niet begrijpt. Wie begrijpt dat hier niet?
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: status maakt status

Bericht door hagenaars »

Lolbroek.
Plaats reactie