Ouwehoeren over de Islam.

Plaats reactie
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Ouwehoeren over de Islam.

Bericht door hagenaars »

De grote vraag, vind ik: Is Dick Schoof een aanjager, een bangmaker of een saaie ambtenaar? Dat laatste hoort hij te zijn, vindt ik. Maar de koppen in de kranten liegen er niet om Dick heeft voedsel gegeven aan de angst voor de Islam...
In mijn avondblad (Het Parool) is de kop "Invloed salafisten binnen islam groeit".
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Ouwehoeren over de Islam.

Bericht door wilfred degens »

Dick Schoof heeft zijn woorden m.i. zeer wel afgewogen om geen slachtoffer te worden van de Islam Salafisten.
Wie had ooit nog maar amper 20 jaar geleden in Nederland kunnen verwachten, dat onze vrije mening en binnenlandse politieke ontwikkelingen tegen het licht gehouden in de media te bespreken, door religievrees niet meer zomaar kan.
Het is niet voor niets dat voortslepende discussies over het democratisch gehalte van de Unie, bureaucratisering, de aan de EU gerelateerde euro crisis, conflicterende belangen tussen individuele lidstaten en de EU en de enorme verdeeldheid over de aanpak van het vluchtelingenprobleem raken de legitimiteit van de Europese Unie.
Wanneer we zien hoeveel we sinds ons lidmaatschap van de EU verloren hebben van onze vrijheid en veiligheid en vooral wat dat de belastingbetaler gekost heeft en nog ieder jaar kost. Gruwelijk voorbeeld van geitenharen wollen sokken bestuurders, die politiek totaal blind voor de boze wolf, met de mand vol snoepgoed en belastinggeld, onder de vlag van de EU uitdelen zolang er maar een economisch belang mee gediend is en het volk dat allemaal voor lief neemt. Een volk geleid door dwaze herders uit Brussel wat zich rustig doorslapend laat overnemen, ondanks de vele alarmbellen voortdurend in de media.
Zo zeer zelfs dat een van de grootste EU-lidstaten, het Verenigd Koninkrijk, zichzelf genoodzaakt zag om een expliciete vraag over het lidmaatschap aan de EU voor te leggen aan haar bevolking. We weten nu het resultaat. Onverdeeld? Nee, maar wel de denkende en trotse meerderheid.
Dick Schoof, als de nieuwe baas van de AIVD vond dat hij moest spreken. Geen bangmakerij, want dat kan ik het wakker maken van het volk niet noemen. U wel?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Ouwehoeren over de Islam.

Bericht door wilfred degens »

Ja, we kunnen in ons Forum over Joods-christelijke cultuur versus Islam blijven schrijven en praten tot we geen stem meer over hebben, ofschoon het voorkomende probleem van onverenigbare culturen zeer kort is samen te vatten.
Past niet geweldloos in een ruimte.

Ik kijk altijd naar wat de natuur ons geleerd heeft. We weten dat je geen gorilla's in een verblijf met Chimpansees en Oerang Oetangs kunt huisvesten. Het geschreeuw en de bloedspetters zullen oorverdovend en oogverblindend zijn. Toch allebei apen. De mens is gevoelsmatig niet anders dan de aap.
Ja hagenaars, ik weet precies welke litanie van creatief verschil en spierkracht verschil je weer zult aangeven. Je zult eerst moeten erkennen onze fysieke en emotionele gelijkheid aan de primaten en dat doet de humanist niet.
De Islam is niet naar het 'ongelovige hondenhok' van het westen gekomen, omdat zij op zoek waren naar het eldorado op aarde. Zij zijn, op enkelen na, hier neergestreken om hun geloof te praktiseren en liefst en met klem nieuwe zielen te veroveren. Zoals de christenen dat eeuwen in alle ontwikkelingslanden in de wereld probeerden. Eveneens zonder respect op te brengen voor de 'ongelovigen' hun eigen (religieuze) cultuur.
Emotioneel beschouwen de westerlingen de oprukkende islamieten als onverteerbare indringers met ongekende en hondsbrutale eisenpakketten. Zoals bij de apen, de westerlingen pikken dat niet en dat pikken de islamieten niet. Die laatsten hebben goede studie gemaakt van onze in eeuwen opgebouwde culturele vrijheid en verplichtingen. Daar zijn zij vanuit hun culturele ontwikkeling nog eeuwen groei van verwijderd. Wij moesten dat niveau ook langzaam leren omdat we ooit ook heel primitief in die ontwikkeling begonnen zijn. Het is een utopie om te praten en te schrijven en te debatteren teneinde in het fundamentele apeninstinct een onnatuurlijke wederzijdse acceptatie teweeg te brengen. Lukt niet en zal nooit lukken. Zoals we ook nooit onze eigen zwaartekracht kunnen overwinnen. Onvoorwaardelijk ligt hier een volksopstand in het verschiet. De islamieten hebben 100% gelijk, alléén in hun eigen cultuur in hun thuisland. Niet in de onze, zolang we nog wat te zeggen hebben zonder F. H.'s als burgemeesters of soortgelijke beleidsbepalers in ons land. Ik ken ook een aantal bijzonder aardige en zelfs voorbeeldig geïntegreerde belijdende islamieten, echter die zijn wat mij betreft altijd welkom wanneer zij hun ontploffings-lont hebben afgeknipt en gezworen óók wanneer er een mega treffen komt tussen de islamieten en de 'ongelovigen' in hun ogen elders in de wereld of hier. Tenslotte hebben we dat gezien in de oorlog tussen de Serviërs en de Kroaten. Zo jaren vreedzaam samen geleefd en zelfs bevriend, en in een vloek en een zucht haat, doodslag en moord op grote schaal.
De fout die de humanisten maken is dat zij de homo sapiens niet erkennen als gewoon een slimme aap. Niets meer en niets minder. Onze ethiek en denkvermogen heeft zich in duizenden jaren ontwikkeld ten koste van onze spierkracht en alles waar de apen ons weer in verslaan. Speling der natuur. We kunnen ons geciviliseerd heel conformistisch voordoen zolang we gezien en beoordeeld kunnen worden, maar alleen zijn we heel gewoon apen! Wie de grootste militaire slagkracht heeft, mag zichzelf de alfa silverback noemen en mondiaal voelen.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Ouwehoeren over de Islam.

Bericht door hagenaars »

U geeft een groot aantal minder juiste samenhangen. De Marokkanen, Turken en Surinaamse moslims kwamen hier naar toe om te werken, niet om te bekeren.
Het "indringers betoog" lijkt mij juist, West Europa is intolerant, niet altijd maar wel vaak. Omdat de Islam een niet erg verdraagzaam geloof is, liggen de conflicten voor de deur. Uw vergelijking met apen vind ik storend. Mensen zijn geen apen, dat weet iedereen, u ook. We vinden op den duur een modus Vivendi.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Ouwehoeren over de Islam.

Bericht door wilfred degens »

Uw Marokkanen, Turken en Surinaamse moslims waren geen directe aanvallers van onze Joods-christelijke cultuur. Zij pasten zich redelijk en acceptabel aan in het land waar zij als gastarbeider waren neergestreken.
Ik doelde uiteraard op de moslims die hier zich willen vestigen, komende uit voor hen geen risicolanden. De moslims wie hier komen met een dubbele bodem. Maar dat begreep u toch wel?
Ik begrijp helemaal niets van hoe een praktiserende moslim als de maximaal geïntegreerde burgemeester Ahmed Aboutaleb zich weet te handhaven, en wel met zoveel lof en succes.
Zo'n man gooit mijn pessimistische theorie van het ooit vreedzaam samengaan binnen zijn en onze culturen omver.
Het is complexer dan het in de wandelgangen blijkt.
Hiermee is duidelijk dat de uitzonderingen mijn regel bevestigen. Het aantal moslims in ons land stijgt, en dat gaat niet zonder meer door de oosten wind. Het antisemitisme neemt sinds de vluchtelingen problematiek zeer verontrustend toe. Meneer Hagenaars, u kijkt vaak door een al te rooskleurige wens bril en neemt die wens aan als "Het komt zo wel allemaal goed burgertjes. Ga maar lekker slapen!"
Plaats reactie