Zeg nee tegen homoseksualiteit.

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Ergens zit er in hun psyche toch iets goed fout waardoor de voortplantingsfunctie van hun apparaat heel goor misbruikt wordt.
Naast een reactionaire seksist en racist, ook nog een onversneden homohater! Je verlangen naar een sterke man om orde op zaken te stellen snap ik nu wel.
wilfred degens schreef:De onmens is een geaccepteerd mensbeeld geworden en voor sommige simpele zielen zelfs een held!We staan erbij, kijken ernaar en wie zal nog ooit in staat zijn in deze anarchistische wereld dit tij te keren?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door wilfred degens »

hagenaars, heeft u nog een reactie op mijn vrijdenkers uitingen? Ik lees ze graag.
nederlander1965
Berichten: 63
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 10:09

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door nederlander1965 »

Gerberich21 is weer zo iemand die een bericht plaatst en verder niet meer mee discussieert. Dogma's neerplempen en verder naar het volgende forum. Omdat hij weet dat er niets van zijn beweringen overblijft als hij de discussie aangaat.
hagenaars

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door hagenaars »

@degens, nee, ik heb aan het commentaar van Neerhoff niets toe te voegen. Hij schiet midden in de roos.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:
wilfred degens schreef:Ergens zit er in hun psyche toch iets goed fout waardoor de voortplantingsfunctie van hun apparaat heel goor misbruikt wordt.
Naast een reactionaire seksist en racist, ook nog een onversneden homohater! Je verlangen naar een sterke man om orde op zaken te stellen snap ik nu wel.
wilfred degens schreef:De onmens is een geaccepteerd mensbeeld geworden en voor sommige simpele zielen zelfs een held!We staan erbij, kijken ernaar en wie zal nog ooit in staat zijn in deze anarchistische wereld dit tij te keren?
Dat verlangen komt ook ergens vandaan! Bij mij, ik zat op het Canisius College in Nijmegen op het internaat.
Op een dag brak er een soort opstand van de leerlingen van de middelcour uit tegen het ijzeren gezag. Binnen de grenzen van dat ijzeren gezag was het redelijk goed toeven. Nu was er complete chaos. Iedereen begon door de enorme gangen te rennen en te schreeuwen, er werd met deuren geknald en allerlei verzet gepleegd. Ik was 12 jaar en wist gewoon niet wat er precies speelde. Wel was die chaos beangstigend met de gedachten, waar gaat dit heen? Plotseling verscheen pater Herr, prefect van de internen ten tonele. Hij stond in zijn pikzwarte toog als een zwart, lang en magere gestalte, als een asceet met zijn ijzeren wilskracht en staal harde blik met gevouwen armen te kijken zonder zelfs maar een wóórd uit te spreken. De chaos verdween als sneeuw in de hete zon. De evenwichtige rust en orde was teruggekeerd zonder bloed vloeien.
Hij deed dat en kon dat op basis van een groot respect en gezag. Zo'n wijze man met een natuurlijk gezag zouden veel landen ook moeten hebben waar totale anarchie en chaos heerst. Maar in de grote mensen wereld is dat een utopie. Daarom zijn wij aangewezen op de democratie zolang die nog slagvaardig kan functioneren.
Een racist kan ik nooit echt zijn want ik heb heel veel intieme vriendinnen gehad met allerlei huidskleuren.
Daar ook een kindje van. Homo's heb ik altijd als een bedreiging beschouwd op grond van gruwelijke ervaringen toen ik nog nooit gehoord had van het woord pedo. Ben ik nu veroordeeld omdat ik ook onverwerkte jeugdtrauma's heb? Ik haat een homo niet. Ik doe ze geen kwaad. Maar ik wil ze verder niet leren kennen, vanwege mijn jeugdtrauma. Erg? Nee, maar wel zeer ongemakkelijk in deze tijd.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op do 27 aug 2015, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Ben ik nu veroordeeld omdat ik ook onverwerkte jeugdtrauma's heb?
Nee natuurlijk niet!
wilfred degens schreef:Ik haat een homo niet. Ik doe ze geen kwaad. Maar ik wil ze verder niet leren kennen, vanwege mijn jeugdtrauma.
Je kan mensen niet wegzetten wegens huidskleur of seksuele geaardheid. Zij hebben immers niet zelf gekozen voor deze geboorte kenmerken.

Hetzelfde geldt voor pedofielen, d.w.z. mensen met een aangeboren seksuele voorkeur voor kinderen. Het is een aangeboren neiging, géén gedrag. Daarom dient pedofilie duidelijk te worden onderscheiden van pedoseksualiteit, wat wèl duidt op gedrag en wat in feite neerkomt op kindermisbruik.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door wilfred degens »

Ik weet dit ook allemaal maar mijn emoties werken niet mee om met homoseksuelen ontspannen te kunnen omgaan.
Moet ik dit maar gewoon accepteren van mezelf of moet ik hiertegen nog langer strijd met mezelf voeren?
Moeten we dan alles aan onplezierig aangeboren eigenschappen gewoon voor lief nemen van anderen maar niet van onszelf? Ik weet het niet.
Om van een ander te kunnen houden MOET je eerst van jezelf kunnen houden met je alles d'r op en d'r an.
Moeilijk dilemma.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door fred neerhoff »

M.i. geen echt dilemma. Je hoeft toch geen homo-knuffelaar te worden om in te zien dat je homo's en lesbo's op grond van aangeboren kenmerken niet kan wegzetten? Met je gevoelsmatige weerstand is niets mis lijkt mij.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:M.i. geen echt dilemma. Je hoeft toch geen homo-knuffelaar te worden om in te zien dat je homo's en lesbo's op grond van aangeboren kenmerken niet kan wegzetten? Met je gevoelsmatige weerstand is niets mis lijkt mij.
Het paradoxale hierbij is dat ik veel minder moeite met lesbo's heb. Bij 2 beauty's kan ik het zelfs opwindend vinden naar hen te kijken wanneer zij intiem zijn.
Maar ik stel mij voor dat op een feest wat ik geef mijn kleermaker met zijn vriend handje in handje acte de présence komt geven. Hoezeer ik dit zelf ook verfoei, ik zou hen niet welkom heten. Is dit wegzetten? Of gewoon alleen je schriftelijk genodigde gasten binnenlaten?
Maar twee lesbo's die ik ook ken zijn hartelijk welkom. Zij weten zich ook naar onze gasten mores te gedragen zonder hun neigingen te demonstreren. Ik weet ook dat wat je voelt met je verstand en wil bestreden kan worden. Helaas slaag ik daar met homo's om mij heen nog steeds niet in. Zo vaak mij anders voorgenomen, echter zonder succes.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door fred neerhoff »

Je bent toch zeker niet verplicht je kleermaker uit te nodigen? Ook ben je m.i. niet verplicht de reden op te geven waarom je sommigen wel en anderen niet uitnodigt. Het is nota bene jouw feestje! Vrijheid blijheid dus!

En als lesbo's je niet afstoten en homo's wel, so what? Ik vind dat niemand iets te maken heeft met persoonlijke (en meestal volslagen irrationele) voorkeuren. Iedereen heeft die, ofschoon ik vermoed dat politiek correctelingen (huichelaars dus) dat niet gauw zullen toegeven.
Plaats reactie