Ruslands invloed.

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Ruslands invloed.

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef: Daarom zal het mij niets verbazen indien hij een pion blijkt te zijn van Deep State.
Wat verwacht je van een oud-baas van de FBI? https://www.youtube.com/watch?v=OsKHBIB-Jn0
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Ruslands invloed.

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Wat verwacht je van een oud-baas van de FBI?

Een keurig kapsel natuurlijk!
hagenaars

Re: Ruslands invloed.

Bericht door hagenaars »

Wat een subjectieve en onjuiste mededelingen nu weer. Jammer is dat. De man doet een serieus onderzoek en is daarbij onafhankelijk.

Die z.g. "deep state" is een mythe die door journalisten in het politieke spel is gebracht. Er bestaat natuurlijk naast de staat, de Federale Regering, dan ook in de USA geen geheime staat, al zijn er wel veel krachtige lobby's, zoals overal.
Het verschil tussen een lobby en de staat is de legale macht. Lobby's hebben invloed, de overheidsorganen verkrijgen een zekere macht door middel van de wetten en het gevoerde beleid.

A Lobby Registry, also named Lobbyist Registry, Register for Lobby Transparency or Registry of Lobbyists is a public database, in which information about lobbying actors and key data about their actions can be accessed.
Its aim is to gain transparency about possible influences of interest groups on Parliamentarians and their staff. Several studies indicate that lobby transparency leads to a decrease of corruption.[1] Registers exist for political committees of several countries. Their effectiveness is rated differently, strongly depending on their exact regulations. Many non-mandatory registers do not include powerful lobbyists.[1][2][3] Bron: Wikipedia.

See also: Lobbying in the United States § The regulatory environment.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Ruslands invloed.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Wat een subjectieve en onjuiste mededelingen nu weer.


Subjectief: klopt. Onjuist: bewijs?
hagenaars schreef:Jammer is dat.
Niks jammer. Politieke standpunten zijn inherent subjectief.
hagenaars schreef:De man doet een serieus onderzoek en is daarbij onafhankelijk.
Graag bewijs! Met loze uitspraken is niemand geholpen.
hagenaars

Re: Ruslands invloed.

Bericht door hagenaars »

Moet ik werkelijk bewijzen dat de man objectief en zakelijk bezig is, omdat de een of ander het tegendeel beweert, is het niet eerder zo dat de steller bewijst dat Mueller op een of andere wijze zijn boekje te buiten gaat? En hoe en wanneer dan.
Tegen verdachtmakingen hoef ik Mueller naar mijn mening niet te verdedigen.
hagenaars

Re: Ruslands invloed.

Bericht door hagenaars »

Ik zit niet op dit forum om iemand, wie dan ook te helpen. Terzijde merk ik op dat Mueller uiteraard geen politicus is, zijn taak staat netjes in zijn functiebeschrijving en in de vastgestelde taak.
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat politici meer ruimte hebben. Je kunt dat subjectief noemen. Al verwacht ik persoonlijk van politici ook een zekere zucht naar waarheid. Waarheidsvinding zogezegd.
Ik geef een willekeurig voorbeeld: "Het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens bevat op verschillende plekken verplichtingen die mede vanuit met waarheidsvinding samenhangende belangen worden ingevuld. Een belangrijke verdragsbepaling in dit verband is het recht op een eerlijk proces in artikel 6 EVRM. Hoe waarheidsvinding daarbinnen gestalte kan krijgen is op abstracte niveau moeilijker te duiden dan op het niveau van concrete deelrechten. Vaststaat echter dat waarheidsvinding een waarde vertegenwoordigt die op verschillende wijzen verwezenlijkt dient te worden bij de effectuering van verdragsverplichtingen. " Dus uit een andere sfeer, maar met dezelfde intentie. Ik hoop dat het zo duidelijk wordt?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Ruslands invloed.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik zit niet op dit forum om iemand, wie dan ook te helpen.
Deze hartenkreet komt niet als verrassing.
hagenaars schreef:Terzijde merk ik op dat Mueller uiteraard geen politicus is, zijn taak staat netjes in zijn functiebeschrijving en in de vastgestelde taak.
Als het maar netjes is, dan zal het wel goed zijn.
hagenaars schreef:Je hebt natuurlijk wel gelijk dat politici meer ruimte hebben. Je kunt dat subjectief noemen.
Elk politiek standpunt is subjectief.
hagenaars schreef:Al verwacht ik persoonlijk van politici ook een zekere zucht naar waarheid. Waarheidsvinding zogezegd.
Die verwachting is nergens op gebaseerd. Immers, het doel van politiek is macht en dat is heel wat anders dan waarheidsvinding.
hagenaars

Re: Ruslands invloed.

Bericht door hagenaars »

Ik heb mijn voorkeur en macht verwerven door de waarheid geweld aan te doen, nee, daar verwacht ik weinig van. Voorbeelden genoeg...
Om helemaal zeker te zijn geef ik een definitie die Wikipedia hanteert. (Politiek is de wijze waarop in een samenleving de belangentegenstellingen van groepen en individuen tot hun recht komen - meestal op basis van onderhandelingen - op de verschillende bestuurlijke en maatschappelijke niveaus. Waar de scheidslijn loopt tussen het politieke en het ethische en sociale is een vraag waar veel verschil van mening over bestaat. De meeste wetenschappers erkennen dat er sprake moet zijn van enig potentieel tot het gebruik van macht of geweld om een vraagstuk als politiek te bestempelen — bij het beslissen van een politiek conflict is meestal sprake van een verplaatsing van macht van de ene groep of persoon naar een andere groep of persoon.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Ruslands invloed.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik heb mijn voorkeur
Wie niet?
hagenaars schreef:macht verwerven door de waarheid geweld aan te doen, nee, daar verwacht ik weinig van.
Slaap zacht.

NB. Niet liegen is iets heel anders dan waarheidsvinding.
hagenaars

Re: Ruslands invloed.

Bericht door hagenaars »

Wat is nu de bedoeling? Laten wij teruggaan naar het onderwerp, namelijk de Russische invloed op de politiek in de USA. De heer Mueller en zijn team is belast met dit onderzoek en dat lijkt mij van belang. Het gaat hier niet om praktische politiek maar om strafrechtelijke feiten. Daarbij zijn de leugens van daders rond de president en zijn kliek essentieel.
Juist vandaag was in het nieuws dat er een van die kliek is vastgezet.

Roger Stone, a longtime aide and confidant of President Donald Trump, was arrested early Friday morning by the FBI after being indicted on charges he lied to Congress and obstructed the House Intelligence Committee's investigation of Russian interference in the 2016 election.
Plaats reactie