Trump versus Clinton

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Trump versus Clinton

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het is geen woordenspel.
Is een boek waarop een boekverbod rust soms geen verboden boek? Hoezo geen woordenspel?
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Trump versus Clinton

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Natuurlijk weet ik wat F.T. beoogt. Het is geen woordenspel. Het boek is vrij verkrijgbaar, je kunt het lenen bij de Openbare bibliotheek. In Nederland worden boeken niet verboden. Het verbod van de koran is absurd.
Nee, je was je gewoon niet bewust van het verkoopverbod op Mein kampf en probeert nu alles aan te grijpen om je egootje te redden. In nederland worden boeken dus wel verboden, Mein kampf is het voorbeeld er van. Het is belachelijk dat Mein kampf een verkoopverbod heeft, en een dergelijk boek dat haat zaait en discrimineert enkel op basis van religie wel mag. Dat is selectief beleid, dat is waarom Nederland een Hypocratie is.

Waarom moet er altijd een uitzondering zijn voor religie/Islam? Dat is wat er belachelijk is.

Dat en jouw gewurm!!
hagenaars

Re: Trump versus Clinton

Bericht door hagenaars »

We hebben deze zaak afdoende behandelt. Ik heb er vrede mee dat u denkt dat het boek van Hitler verboden is en dat de koran ook verboden moet worden. Mijn advies, richt een politieke partij op en ga er voor strijden. Succes...En dan nu terug naar het onderwerp, Clinton vs. Trump.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Trump versus Clinton

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik heb er vrede mee dat u denkt dat het boek van Hitler verboden is
In ons land is Mein Kampf een verboden boek Hagenaars. Dit is een publiek gegeven waar je niet omheen kunt. Dus niks "u denkt".
hagenaars

Re: Trump versus Clinton

Bericht door hagenaars »

Ja, hoor, een verboden boek dat overal verkrijgbaar is...Alles goed verder? Bij Boekwinkeltjes.nl zijn drie exemplaren verkrijgbaar.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Trump versus Clinton

Bericht door fred neerhoff »

Okay joh, blijf maar lekker draaien en zeveren. Maar de kern is dat Mein Kampf in ons land een verboden boek is, ik wijs nog eens op http://historiek.net/mein-kampf-blijft- ... oek/55702/
hagenaars

Re: Trump versus Clinton

Bericht door hagenaars »

Je hoeft mij daar niet nogmaals op te wijzen. De koran verbieden is bezopen. Te gek voor woorden.

In Nederland werd vorig jaar nog een Amsterdamse antiquair aangeklaagd omdat hij in zijn winkel originele exemplaren van Mein Kampf te koop aanbood. Ondanks het verkoopverbod besloot de rechtbank in Amsterdam de man niet te veroordelen, onder meer omdat het boek als historisch object werd verkocht. Veroordeling was volgens de rechter in deze context niet noodzakelijk om Joden te beschermen tegen “discriminatie, belediging en aanzetting tot haat”. Het OM is tegen de uitspraak in beroep gegaan.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Trump versus Clinton

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Ja, hoor, een verboden boek dat overal verkrijgbaar is...Alles goed verder? Bij Boekwinkeltjes.nl zijn drie exemplaren verkrijgbaar.
Haha, wat een logica. Met jouw manier van redeneren is Cocaine, Heroine, XTC, etc ook allemaal legaal. Want het is overal verkrijgbaar.
:lol: :lol:

Je bent echt flink de weg kwijt Hagenaars. Er is je al zo vaak duidelijk gemaakt dat er een verkoopverbod ligt op Mein kampf, ook uit het door jou aangehaalde artikel blijkt duidelijk dat er een verkoopverbod ligt op het boek..

ik citeer:
De rechtbank kwam eerder tot hetzelfde vonnis als de eis van de advocaat-generaal. De man werd schuldig bevonden wegens het verspreiden van een boek dat aanzet tot jodenhaat, maar kreeg geen straf. Toch ging hij in beroep. Hij vindt dat mensen het boek moeten kunnen kopen om er lering uit te trekken voor de toekomst.
Ergo, hij overtad het verkoopverbod, maar kreeg geen straf. Hoeveel duidelijker wil je het hebben.

Nu redeneer je, "De drugdealer werd schuldig bevonden aan de verkoop van verboden middelen, maar kreeg geen straf van de rechter. O, dan mag je gewoon Coke verkopen?"

Je zit echt zo klem als een rat in een rattenval. Maar je blijft proberen er onder uit te komen. Erg sneu wordt het nu, heel erg sneu!!
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Trump versus Clinton

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Je hoeft mij daar niet nogmaals op te wijzen. De koran verbieden is bezopen. Te gek voor woorden.

In Nederland werd vorig jaar nog een Amsterdamse antiquair aangeklaagd omdat hij in zijn winkel originele exemplaren van Mein Kampf te koop aanbood. Ondanks het verkoopverbod besloot de rechtbank in Amsterdam de man niet te veroordelen, onder meer omdat het boek als historisch object werd verkocht. Veroordeling was volgens de rechter in deze context niet noodzakelijk om Joden te beschermen tegen “discriminatie, belediging en aanzetting tot haat”. Het OM is tegen de uitspraak in beroep gegaan.
Kun je even het hele artikel hier plaatsen en een link neerzetten? Want het zou niet de eerste keer zijn dat je jouw versie van de werkelijkheid neerplempt. Graag het artikel, want ik heb je al eerder betrapt op een geheel valse voorstelling van de feiten.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Trump versus Clinton

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Je hoeft mij daar niet nogmaals op te wijzen. De koran verbieden is bezopen. Te gek voor woorden.
Op basis van wat? Jouw persoonlijke niet onderbouwde mening? Dat heeft geen enkele waarde, en al zeker niet omdat het JOUW mening is.

Op basis van de wet is het bezopen dat Mein kampf wel verboden is, en De Koran niet. Want beiden zitten vol haatzaaierij en discriminatie. De 1 toestaan en het andere verbieden? Dat is discriminatie pur sang, ofwel zeer selectief beleid. En die vorm van discriminatie is bij wet verboden. Het is schandalig dat dit jaren heeft gekund.
Plaats reactie