Trump versus Clinton

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Trump versus Clinton

Bericht door fred neerhoff »

Elke natie heeft z’n eigen politieke systeem. Ik stel voor om imperialistische fantasieën bij fantasieën te laten, in plaats het eigen superieure systeem er elders in te bombarderen.
hagenaars

Re: Trump versus Clinton

Bericht door hagenaars »

Ik ben tegen bombarderen. Maar ik ben zeker geen cultuur relativist. Ons systeem is verre superieur. Denk bij voorbeeld maar aan De Unie van Utrecht een op 23 januari 1579 getekende overeenkomst tussen een aantal Nederlandse gewesten, waarin werd overeengekomen dat men zich gezamenlijk zou inzetten om de Spanjaarden het land uit te jagen en waarin daarnaast een aantal staatkundige zaken werden geregeld op het gebied van bijvoorbeeld defensie, belastingen en godsdienst, zodat het ook wel kan worden gezien als een eerste versie van een latere grondwet. Omdat de Unie een aanvulling vormde op de zogeheten Generale Unie van 1576 (de Pacificatie van Gent), wordt ook wel gesproken van de Nadere Unie. (Wikipedia)

Werkelijk overal op de wereld wordt dat grondbeginsel van zelfbestuur en autonomie inmiddels ingezien, machthebbers met overduidelijke bedoelingen tot onderdrukking en handhaven van hun privileges verzetten zich tegen deze onderstroom, ook wel de "volkswil".
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Trump versus Clinton

Bericht door David Bakker »

Prof. Stephen Cohen stelde een jaar geleden al dat we Russiagate beter Intelgate kunnen noemen. Hij lijkt gelijk te gaan krijgen. In zijn laatste interview formuleert hij de hypothese dat oud CIA-directeur John Brennan en oud-directeur van de National Intelligence James Clapper de boosdoeners waren achter Russiagate teneinde Trump uit het Witte Huis te houden. Omdat de CIA niet in het binnenland actief mocht zijn werd het Steel-dossier doorgespeeld aan James Comey van de FBI. Voorts is de vraag wat de rol van Obama was in dit geheel. Een zittend president die de verkiezingen probeert te beïnvloeden, dat zou wat zijn.

https://www.thenation.com/article/russi ... intelgate/
hagenaars

Re: Trump versus Clinton

Bericht door hagenaars »

Obama is een Democraat en hij sponsorde Mw. Clinton, zijn goed recht. Ik vind Cohen teveel vooruit lopen op de officiële aanklager Mueller. Laat die nou rustig zijn werk doen, vind je niet?
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Trump versus Clinton

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Obama is een Democraat en hij sponsorde Mw. Clinton, zijn goed recht. Ik vind Cohen teveel vooruit lopen op de officiële aanklager Mueller. Laat die nou rustig zijn werk doen, vind je niet?
De special prosecutor Mueller met zijn veel te uitgebreide bevoegdheden had op de eerste plaats nooit mogen worden aangewezen.
hagenaars

Re: Trump versus Clinton

Bericht door hagenaars »

Wat is dat nu weer? Het staat de Amerikaanse volksvertegenwoordiging toch wel vrij een dergelijke functionaris met speciale bevoegdheden aan te stellen? En dan nog, laten we de resultaten van zijn onderzoek nu eerst eens afwachten.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Trump versus Clinton

Bericht door fred neerhoff »

Indertijd kreeg Obama de Nobelprijs voor de Vrede omdat, zo verklaarde het Nobelcomité, Obama "een nieuw klimaat heeft geschapen in de internationale politiek, waarbij de voorkeur wordt gegeven aan dialoog en onderhandelingen in zelfs de moeilijkste internationale conflicten". Hij kreeg de prijs binnen een jaar na zijn aantreden als President van de VS.

Ik ben benieuwd hoe het Nobelcomité zal reageren op de oververeenkomst die Trump en Kim vandaag hebben ondertekend na hun historische ontmoeting in Singapore.
hagenaars

Re: Trump versus Clinton

Bericht door hagenaars »

Deze slechte president verdient de Nobelprijs. https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... kNEEvdNSZf


Het blijft mensenwerk, dus daarna kan hij ook nog worden afgezet ...
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Trump versus Clinton

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Indertijd kreeg Obama de Nobelprijs voor de Vrede omdat, zo verklaarde het Nobelcomité, Obama "een nieuw klimaat heeft geschapen in de internationale politiek, waarbij de voorkeur wordt gegeven aan dialoog en onderhandelingen in zelfs de moeilijkste internationale conflicten". Hij kreeg de prijs binnen een jaar na zijn aantreden als President van de VS.

Ik ben benieuwd hoe het Nobelcomité zal reageren op de oververeenkomst die Trump en Kim vandaag hebben ondertekend na hun historische ontmoeting in Singapore.
Die Nobelprijs voor Vrede slaat nergens op. Authentiek links in Amerika vindt Obama overigens een lul: https://www.youtube.com/watch?v=F5K7UmYkD1I
hagenaars

Re: Trump versus Clinton

Bericht door hagenaars »

Wat bedoel je? Stelt de Nobelprijs niks voor? Of stelt die prijs voor Obama niks voor? Misschien kun je even verduidelijken wat je in dezen met authentiek bedoelt?

Echt, betrouwbaar, origineel: een authentieke brief; authentieke stukken; authentieke champagne; een authentiek kunstwerk, echt werkelijk afkomstig van degene aan wie het wordt toegeschreven; 2 overeenstemme...
Plaats reactie