Het grote Islam dilemma.

Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:
2.Wilders staat voor zijn rechter, hij is nog niet veroordeeld.
Maar ze blijven proberen.
We veroordelen in deze regionen geen boeken.
Wel Mein kampf
Zeker geen heilige boeken
Dus er wordt gediscrimineerd, ziedaar de hypocratie/selectieve handhaving.
Maar een Iman die haat zaait wordt niet toegelaten.
Sinds kort ja. Maar da's iets van de laatste paar jaar.
3.Ik heb al eerder geschreven waarom het verstandig is beleefd te blijven.
Eehm, niet echt. Je stelde dat het moest, niet waarom.
4. U bent van plan moslims een recht te ontnemen, toch?
Ik vindt dat de democratie beschermd moet zijn.
5. Ik heb natuurlijk niet gevraagd dat een slachtoffer zijn dader met respect tegemoet zou moeten treden.
Eehm indirect wel.
hagenaars schreef:maar altijd met respect voor de persoon tegenover je.
6.In de Koran staan zogenaamd heilige teksten, zij worden hier (bijna) nergens uitgevoerd.
Veel wel, maar sommigen niet, of nog niet omdat men er niet mee wegkomt nog. Maar men blijft elke keer de granzen opzoeken.
7.U gooit twee dingen door elkaar, het kopijrecht van Beieren en de verbodsbepaling door onze Hoge Raad.
Nogmaals, lees het citaat. of kijk hier http://www.croondavidovich.nl/advocaten ... kampf/2066
8. Het blijkt dagelijks dat moslims hun geloof relativeren. U kunt gewoon langs een moskee lopen.
Dat stel je, een aanname. Ik zie geen onderbouwing
9.Het kiesrecht is in deze regio onvervreemdbaar. Tenzij als strafmaatregel door een rechter in een eerlijk proces.
Waarom negeer je de helft?
Tree Fhinker schreef:In moderne democratieën is het kiesrecht een van de belangrijkste rechten die verbonden zijn aan het staatsburgerschap. Het kan slechts in uitzonderlijke gevallen ontnomen worden; de meest voorkomende redenen voor ontneming van het kiesrecht zijn een zware gerechtelijke veroordeling, veelal tijdens het uitzitten van een gevangenisstraf, of mentale onbekwaamheid. In bijna alle landen zijn in principe alle meerderjarige burgers kiesgerechtigd voor politieke verkiezingen.
Jij maakt er van dat het een strafmaatregel is. Je verdraait echter de realiteit. Je slaat bewust of onbewust een heel stuk over. Meestal is het verbonden aan een strafrechtelijk vergrijp. Gaat het om mentale onbekwaamheid, dan is er geen sprake van een strafmaatregel. Dan is er sprake van een mentale staat waar in iemand zeer aannemelijk niet bekwaam is een overdachte keuze te maken. Het is dan uit zelfbescherming.
10. Hoe komt u er bij dat moslims van hun geloof geen democratische rechten mogen uitoefenen?
Je hebt OP niet gelezen blijkbaar.
3:73. "En gelooft niet, behalve in hem, die uw godsdienst belijdt. - Zeg: "Voorzeker, de ware leiding is Allah's leiding - dat iemand zal worden gegeven, als aan u werd gegeven, anders zullen zij met u redetwisten bij uw Heer." Zeg: "Genade is in Allah's hand. Hij schenkt deze aan wie Hij wil". En Allah is Milddadig, Alwetend.
3:149. O gij die gelooft, als gij de ongelovigen gehoorzaamt, zullen zij u doen omkeren (op het goede pad); dan zult gij als verliezers terugkomen.
hagenaars

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door hagenaars »

U bent wel hardnekkig zeg! Hebt u aandelen in de PVV? Ik beperk mij tot de hoofdzaak. Moslims zijn niet geestelijk gehandicapt, snapt u? Leest u de brief van BiZa van 28 juni 2012 maar eens na. Het kiesrecht is onvervreemdbaar. Ik heb het boek van Sun Tsu genoemd, immers beleefdheid is een strategie, het boek telt 224 pagina's. Dat lijkt mij wel voldoende?
Met honderdduizend slachtoffers lijkt mij de Joodse klacht tegen discriminatie in het boek Mein Kampf niet helemaal onlogisch? Toch?
Moslims oefenen gewoon hun burgerlijke rechten uit. En daar is niets mis mee...
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:U bent wel hardnekkig zeg! Hebt u aandelen in de PVV?
Wat is dat nou weer voor opmerking? Ga je nu stigmatiseren? Daar had Hitler ook een Handje van he? Zullen we het bij feiten houden en onderbouwingen?
Ik beperk mij tot de hoofdzaak.
O, ik niet? Wat is de hoofdzaak binnen Islam? Is dat doe maar lekker wat je wilt, Mohammed en Allah houden toch wel van je? Of is het meer, "Doe wat ik zeg, want anders!!!"
Moslims zijn niet geestelijk gehandicapt, snapt u?
mentaal

(medisch) verband houdend met het brein
Een mentale handicap kan wijzen op een innerlijke handicap maar ook op een externe handicap. De Koran verbiedt het zelfdenken, er mag enkel "gedacht" worden in een zeer strak uitgestippeld patroon. De Koran heeft praktisch alles voor de moslim uitgedacht. Daar verplicht je jezelf aan te houden op het moment dat je de eed aflegt(shahadda).

Het is een geforceerde handicap. En dit is wel degelijk als "mentale onbekwaamheid". Jij noemt het geestelijke handicap trouwens, maar dat staat nergens. et gaat om "mentaal onbekwaam".

Jij kwam met "het is een strafmaatregel, stemrecht ontnemen". En dat is per definitie niet waar. Waarom probeer je alles zo te verdraaien? Erken je dat je het fout had?

Nu even de feiten.
In Nederland is beperking een synoniem voor mindervalide, een kleinere vorm van een handicap. Beperking is een ander woord voor verhindering, mensen die aan deze vorm leiden zijn beperkt, maar ze kunnen nog wel andere dingen. Als men een bril draagt heeft men een visuele beperking, maar men kan in de meeste gevallen nog wel werken, sommige mensen zijn half arbeidsongeschikt, ze kunnen niet alles meer aan maar ze hebben nog wel andere mogelijkheden.

In Nederland zijn mensen met een handicap meestal invalide en kunnen niet bewegen of slechts een fractie van een valide persoon, deze mensen zijn dan arbeidsongeschikt. Naast lichamelijke handicap heb je ook een verstandelijke handicap, deze mensen kunnen niet zo goed denken en zijn in de ergste vorm totaal afhankelijk van andere mensen.

Mensen die aan een handicap leiden kunnen meestal niet zo goed als valide personen functioneren. Het verschil tussen handicap en beperking is klein, dit zorgt veel voor verwarring, de meeste mensen denken dat handicap een ander woord is voor beperking. Zo vinden de meeste mensen autisme een handicap, terwijl sommige personen die aan autisme lijden normaal begaafd zijn of zelfs hoogbegaafd, ze hebben een goed verstand, daarnaast kunnen ze ook goed bewegen, ze zijn kerngezond, maar kennen aantal beperkingen in het gewone leven tegenover mensen zonder autisme. Autisme is dus een beperking, maar er hoeft geen sprake te zijn van een handicap.
Had ik het over geestelijk gehandicapt? Nee, jij maakt dat er van. Ik en mijn citaat spraken over "mentale beperking". Mentaal ergo verstandelijk, beperkt, ergo verhindering. En ja, dat is precies wat er hier ter sprake is. De Koran(los van of het waar is of niet) verhinderd(verbiedt) je als moslim het anders te zien/beleven dan de Koran opdraagt.

Dat is een mentale beperking pur sang. Het is iets heel anders dan iemand met een IQ van 40, maar dat doet niks af van het verhaal De beperking komt niet vanuit het IQ, maar wordt van buitenaf opgelegd.

Blijf bij de feiten alsjeblieft.
Ik heb het boek van Sun Tsu genoemd, immers beleefdheid is een strategie, het boek telt 224 pagina's. Dat lijkt mij wel voldoende?
Eehm, dat is een heel slecht argument. Jij doet nu alsof de hoeveelheid bladzijden synoniem is aan de kwaliteit van de uitkomst of inhoudt. 224 pagina's? O dan moet het wel waar zijn. De kracht van een argument zit hem juist vaak in de eenvoud, een boek van 224 is wel het andere uiterste.

Erg slecht argument die 224 pagina's. Het zegt helemaal niks over de inhoud.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef: Met honderdduizend slachtoffers lijkt mij de Joodse klacht tegen discriminatie in het boek Mein Kampf niet helemaal onlogisch? Toch?
Tsja, beetje raar argument wat je aanvoert. Ik ben het er mee eens hoor, en wat mij betreft is 1000 slachtoffers al genoeg. Maar raar dat je even vergeet hoeveel slachtoffers er uit naam van de Koran zijn gevallen. Dat is zonder twijfel meer dan 100.000, dat kan namelijk al eeuwen z'n gang gaan. Waarom is er dan geen gegronde reden om de Koran te verbieden?

Maar je bent het dus inmiddels wel met me eens dat we vast kunnen stellen dat auteursrecht niks met het verbod op Mein kampf van doen hebben? Dan zijn we dus al weer een stap verder. Het aantal slachtoffers is wat mij betreft ondergeschikt aan de verwerpelijkheid van de ideologie zelf.

Voorkomen is immers meestal beter dan genezen, dat gaat hier zeker op.
hagenaars

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door hagenaars »

Ik beperk mij inderdaad tot de hoofdzaak. Ja, zeker en ik vind u hardnekkig, ik weerleg uw enige conclusie, de mogelijkheid tot het afnemen van het kiesrecht en u blijft er maar op terugkomen. En waarom beledigt u mij? Ik wens niet vergeleken te worden met Adolf Hitler, snapt u? En waarom luistert u niet, alle religies kennen een belijdenis, vormsel of bar mitswa. De islam is daar niet bijzonder in, snapt u?
Uw theorie over mentale onbekwaamheid van weldenkende moslims is bizar. Ik hou er over op. Dat geldt trouwens ook voor de functie van wellevendheid. U snapt het niet, of wilt het niet begrijpen.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Ik beperk mij inderdaad tot de hoofdzaak. Ja, zeker en ik vind u hardnekkig, ik weerleg uw enige conclusie, de mogelijkheid tot het afnemen van het kiesrecht
Dat claim je onterecht. Je hebt het niet weerlegt, je hebt het geprobeerd te weerleggen met het verdraaien van de realiteit, met een halve waarheid.

Je deed dit met het stellen, "Het ontnemen van stemrecht is een strafmaatregel, dus het kan niet".

En de realiteit is anders, dat heb ik je toch duidelijk uitgelegd met, "Kiesrecht is het recht van een individu om deel te nemen aan het politieke proces in een land of andere bestuurlijke eenheid of organisatie door middel van verkiezingen, bijvoorbeeld door te stemmen op een partij naar zijn of haar voorkeur, of zich kandidaat te stellen voor een volksvertegenwoordiging. Iemand die kiesrecht heeft wordt kiesgerechtigde genoemd.


In moderne democratieën is het kiesrecht een van de belangrijkste rechten die verbonden zijn aan het staatsburgerschap. Het kan slechts in uitzonderlijke gevallen ontnomen worden; de meest voorkomende redenen voor ontneming van het kiesrecht zijn een zware gerechtelijke veroordeling, veelal tijdens het uitzitten van een gevangenisstraf, of mentale onbekwaamheid. In bijna alle landen zijn in principe alle meerderjarige burgers kiesgerechtigd voor politieke verkiezingen.


Mentale onbekwaamheid
, dus niet een strafmaatregel, dat heb ik je uitgelegd met,

Jij maakt er van dat het een strafmaatregel is. Je verdraait echter de realiteit. Je slaat bewust of onbewust een heel stuk over. Meestal is het verbonden aan een strafrechtelijk vergrijp. Gaat het om mentale onbekwaamheid, dan is er geen sprake van een strafmaatregel. Dan is er sprake van een mentale staat waar in iemand zeer aannemelijk niet bekwaam is een overdachte keuze te maken. Het is dan uit zelfbescherming.

En dat is dus een heel ander verhaal dan wat jij er van maakt. Laten we eens kijken wat de psychologiepsychiatrie gaat zeggen over iemand die in vliegende paarden, kabouters en elfjes geloofd. Sterker nog er vol van overtuigd is en zweert op de heilige kaboutergnoom in het roze knuffelbos? Wat denk jij? Zal zo iemand geen hulp nodig hebben volgens de psycholoog/psychiater? Dan kun je zeggen, "Ach zolang die persoon geen kwaad in de zin heeft is er niks aan de hand. Dan heb je nog een punt.

Maar, du moment dat die persoon dat verhaal vervangt met haatvolle kabouters die iedereen die niet in kabouters geloofd voor slecht en minderwaardig gaat uitmaken? Dan is er grote reden in de psychiatrie om je zorgen te gaan maken om die persoon. En wanneer je aan dat verhaal ook nog een opperkabouter toevoegt die gaat oproepen tot haat en moord? Dan is het heel simpel in de psychiatrie. Die persoon is ernstig in de war en een gevaar voor de samenleving. En dan is er alle reden om het kiesrecht in te trekken.


Je claim,
ik weerleg uw enige conclusie, de mogelijkheid tot het afnemen van het kiesrecht
Is dus gewoon niet waar. Waarom blijf je vasthouden aan je in beginsel al verkeerde voorstelling van zaken?
Het is geen strafmaatregel, het kan een strafmaatregel zijn, maar ook een zelfbeschermingsmaatregel. Wanneer ik bijvoorbeeld onder dwang mijn stem uitbreng(bedreiging met gevolgen wanneer ik niet op een bepaalde partij stem) en die dwang is aantoonbaar. Dan is een stem ook ongeldig.

Stemrecht bij "onder curatele gestelden" verviel voorheen ook standaard. Dat is gelukkig niet meet het geval. Maar waarom zou iemand die niet vrij zelf een keuze mag maken, maar een keuze die in overeenstemming moet zijn met een mentaalbeperkende religie niet op die grond het stemrecht ontnomen kunnen worden? Dat heb je niet weerlegt.

en u blijft er maar op terugkomen
.
Neen, jij blijft terugkomen op je maar halfware stelling, je hebt niks ontkracht. Ik heb jouw "is een strafmaatregel" stelling ontkracht. Jij bent het die er op terug blijft komen. Het zou je sieren dat je erkent dat je stelling "is een strafmaatregel" foutief was.
En waarom beledigt u mij? Ik wens niet vergeleken worden met Adolf Hitler, snapt u?
Ik beledig je niet, ik maak een vergelijking. En dat verontwaardigt je. Waarom niet die verontwaardiging wanneer Wilders letterlijk voor Hitler wordt uitgemaakt? Waarom niet die verontwaardiging naar de Koran terwijl je weet dat dat boek je voor vullis uitmaakt? Wetende dat een moslim geacht wordt te weten wat er in die Koran staat, en daarmee ook weet dat hij/zij daar 100% achter moet staan als hij/zij zich Moslim noemt? Want de Koran tegenspreken of geheel anders uitleggen is streng verboden. Diezelfde Moslim zal enkel met liefde over de Koran spreken, en niet zeggen, "Tsja, de Koran. Wat een achterlijke dingen staan daar in` en zichzelf moslim noemen. Als je daadwerkelijk grote stukken van de Koran verwerpt, kan je, mag je, en zal je jezelf geen moslim noemen.
En waarom luistert u niet,

Ik lees goed wat je schrijft, maar ik denk dat een een helderder beeld heb van Islam dan jij. Maar leg mij maar uit waar ik niet `luister`. Over niet luisteren gesproken, jij blijft toch onterecht roepen dat je dingen hebt weerlegd waar dat helemaal niet het geval is? Jij bleef toch volslagen mijn "auteursrechten weerlegging" negeren?

alle religies kennen een belijdenis, vormsel of bar mitswa. De islam is daar niet bijzonder in, snapt u?
Dat ontken ik toch ook nergens? Maar het grote verschil tussen belijdenis in Christendom en shahadda in Islam is waar je de belijdenis op legt. En dan is er veel vrijheid voor weerleggen van delen van de Bijbel, wegens enkel getuigenissen over Jezus weerleggen. Bij de Koran is er 0,0 ruimte daarvoor, want dan breek je direct de eed die je hebt afgelegd. Je mag de woorden van Mohammed niet verloochenen. En dat is het grote verschil.
Uw theorie over mentale onbekwaamheid van weldenkende moslims is bizar.

Nee, die is niet bizar, hij is zeer valide. Een dergelijk streng "wil opleggende" religie die stelt
4:115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
40:70. Degenen die het Boek en hetgeen waarmee Wij Onze boodschappers zonden, verloochenden, zullen weldra (de waarheid) te weten komen,
4:101. En wanneer gij door het land reist, zal het voor u geen zonde zijn het gebed te bekorten, als gij vreest dat degenen, die niet geloven u last zullen veroorzaken. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
3:73. "En gelooft niet, behalve in hem, die uw godsdienst belijdt. - Zeg: "Voorzeker, de ware leiding is Allah's leiding - dat iemand zal worden gegeven, als aan u werd gegeven, anders zullen zij met u redetwisten bij uw Heer." Zeg: "Genade is in Allah's hand. Hij schenkt deze aan wie Hij wil". En Allah is Milddadig, Alwetend.


is van zeer grote invloed op het kiesgedrag. Sterker nog, het sluit een vrije keuze per definitie uit. Er van uitgaan dat iemand die zweert dat de Koran de absolute waarheid is, een vrije keuze kan maken en de democratie steunt is zeer, zeer, zeer naïef. Want alles spreekt tegen dat er sprake is van een vrije keuze.
Ik hou er over op. Dat geldt trouwens ook voor de functie van wellevendheid. U snapt het niet, of wilt het niet begrijpen.
Ik kom met goede onderbouwingen, jij enkel met stellingen als "je snapt het niet", 'je luistert niet" en dergelijke. Ik mis je onderbouwing ervoor.

Zou het niet kunnen zijn dat jij het niet goed begrepen had? Ik zou ook graag denken dat het allemaal wel meevalt, maar dat gaat niet. Ik kan mezelf niet voor de gek houden als ik alle puzzelstukjes op de juiste plek heb liggen.

Jij lijkt het plaatje niet mooi te vinden dat op de puzzel staat. Maar de stukjes liggen allemaal goed. Dan is het niet logisch om te zeggen dat de puzzelstukjes niet goed gelegd zijn omdat je het plaatje niet mooi vindt.

En dat lijk je te doen.
hagenaars

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door hagenaars »

Nog een keer dan: de Staat der Nederlanden kan aan een religieuze groep geen kiesrecht ontnemen. Moslims zijn in het algemeen, net als Joden, Boeddhisten en atheïsten nette burgers.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Nog een keer dan: de Staat der Nederlanden kan aan een religieuze groep geen kiesrecht ontnemen. Moslims zijn in het algemeen, net als Joden, Boeddhisten en atheïsten nette burgers.
Dat is je onderbouwing? Het zijn nette burgers in het algemeen?

Zoals ik eerder al aangaf, een moslim kan en mag niet eens meewerken aan een democratie. Enkel wanneer het doel is om via democratie uiteindelijk te komen tot het omverwerpen ervan en plaats te maken voor sharia.

Dat moet je als democratie ten aller tijde voorkomen, democratie moet democratisch zijn en ook kunnen blijven. Dus ook aan democratie moet je grenzen stellen. Wettelijk kan iemand met een mentale beperking dus gewoon het stemrecht worden ontnomen. Je kunt wel stellen,
Moslims zijn in het algemeen, net als Joden, Boeddhisten en atheïsten nette burgers.
Maar dat is geen onderbouwing, dat is een aanname die zelf al weer om stevige onderbouwing vraagt.

Verder, definieer "nette burger" eens? Is een NAZI, NSB'er, NEO NAZI ook een nette burger? Graag een reactie.

Het is zoals ik al aangaf meermaals, geheel in overeenstemming met de Koran. Dan ben je dus inmiddels eens? Want daar reageer je niet meer op.
hagenaars

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door hagenaars »

Een van de uitgangspunten van een forum is dat men goed luistert en zich laat overtuigen door argumenten. U voldoet niet aan die uitgangspunten.
Dus, moslims zijn in het algemeen niet wilsonbekwaam en komen dan ook niet in aanmerking voor onthouding van het stemrecht. 'Je gaat het pas zien als je het doorhebt', het is zo'n typische Cruijff-uitdrukking waar je twee keer naar kijkt en dan om moet lachen.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Een van de uitgangspunten van een forum is dat men goed luistert en zich laat overtuigen door argumenten.
Eeehm, dat geldt enkel voor een ander, maar nooit voor jou? Ik meen namelijk dt ik met heel goed onderbouwde argumenten kom. En die zie ik niet ontkracht door je. Ik zie enkel reacties als, "je snapt het niet" en dergelijke. Wat ik dan vervolgens niet snap leg je niet uit. Ik zie enkel halve waarheden van je.

Dus kom dan met een goed onderbouwde tegenreactie, en doe dan tenminste de moeite er voor. I.p.v. een paar zinnetjes gebaseerd op simpele aannames zonder enge onderbouwing.

Waarom geldt "je laten overtuigen" eigenlijk enkel voor mij en niet voor jou?
hagenaars schreef: U voldoet niet aan die uitgangspunten.
Misschien ben je zelf degene die er niet aan voldoet? Of zou dat niet kunnen?
Dus, moslims zijn in het algemeen niet wilsonbekwaam en komen dan ook niet in aanmerking voor onthouding van het stemrecht
Mentale beperking ging het om. En ik heb je nergens zien ontkrachten dat een moslim enorm de schijn tegen heeft doordat de Koran de moslim verplicht zich van democratie te onthouden.

Ontkracht dat dan!!! Stellen dat het niet zo is, zonder enige onderbouwing is toch geen ontkrachten? Als dat wel geldig is als ontkrachting? Dan kan ik gewoon stellen, "Ja het is wel waar". Dat is dan minstens zo valide. Maar ik doe veel meer, ik onderbouw ook waarom, en jij onderbouwt niet waarom het niet zo is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt', het is zo'n typische Cruijff-uitdrukking waar je twee keer naar kijkt en dan om moet lachen.
Waar stel ik dat? Nergens toch? Ik zeg, je kunt het terugvinden in de Koran, ik heb de soera's voor je geciteerd. Iemand die zich moslim noemt heeft direct de schijn enorm tegen, de Koran laat niet toe moslimschap er aan te ontlenen wanneer je de helft(of ook maar 1 soera) verwerpt. Dus of de moslim zegt onterecht moslim te zijn, en kan meedoen aan de instandhouding van de democratie, maar dat is enkel omdat de persoon eigenlijk een niet-moslim of nep moslim is. Of de moslim s echt moslim, en neemt de koran volledig aan en leeft volgens die koran, denkt volgens die koran en ziet alles zoals de koran het verplicht. En dan mag men niet eens een democrate in standhouden.

Misschien dacht je dat het anders was, en lijkt dit je "ballon" te laten springen. Maar het staat echt zo in de Koran.
Plaats reactie