Het grote Islam dilemma.

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door fred neerhoff »

Tree Fhinker schreef:Maar hoe groter de moslimgemeenschap, hoe meer druk, en het wordt dan strenger en extremer.
Helemaal mee eens. Juist en vooral wegens de slappe knieën van de lokale politieke en bestuurlijke elite. Die is in overgrote meerderheid helaas zo politiek correct als de pest.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

fred neerhoff schreef: Helemaal mee eens. Juist en vooral wegens de slappe knieën van de lokale politieke en bestuurlijke elite. Die is in overgrote meerderheid helaas zo politiek correct als de pest.
Dat is precies hoe ik het ook ervaar. En de "massa" lijkt het al heel lang te slikken, het worden er echter wel snel minder. Mensen beginnen in te zien dat "policorr" Nederland ze heeft voor de gek gehouden met leugens en het opleggen van een "mentale roze bril".

In wezen gebeurde er hier met Fortuyn en Wilders wat er binnen islam gebeurd met "ongelovigen.

De Nederlandse inwoner raakt steeds gefrustreerder door tegenslag na tegenslag, leugen na leugen. Iedereen lijkt er op achteruit te gaan. Maar je moet politiek correct blijven. Zodra je iets dat feitelijk klopt, maar niet "politiek correct" is zegt, krijg je een stortvloed van een soort "politiek correcte" bruinhemden over je heen.

Tokkie, NAZI, Racist, Islamofoob, etc vliegt je om de oren of het een lieve lust is. Het gaat niet om het waarheidsgehalte, het lijkt enkel te gaan om "politieke correctheid". Het enorme ego dat men er aan ontleent is gebaseerd op. "Kijk mij eens "open minded" zijn, ik ben daarom veel beter, intelligenter, etc dan jij".

Men lijkt de frustraties massaal af te reageren op de "politiek incorrecten", en mijn lijkt er van te genieten.

Dit gebeurd ook binnen Islam. Islam is een een club waar je 1 keer lid van mag worden, dat lidmaatschap is langer dan levenslang. Het heeft een enorme lijst zeer strikte voorwaarden. Vaak wordt dat later pas duidelijk. Maar je ziel "verkopen" kan maar 1 keer, en de koper geeft geen niet goed ziel terug garantie. Hebben is houden en wee Gij die zich bedenkt!!

Je komt er praktisch niet meer ongeschonden uit. De mate van "geschondenheid" is erg afhankelijk van "de grond" waarop het zich afspeelt. Het ideaal is een zeer strikt navolging van de Koran. Maar, dat kom je net overal mee weg, simpelweg omdat de "club" nog te klein is om het af te dwingen. Dus meer dwang en eisen stellen, om meer voor elkaar krijgen.

Men kan niet uit de club, en men moet meespelen,. dat dwingt de "sociale controle af". Maar echt gelukkig is men er echt niet mee, het is vooral angst die regeert. De frustratie moet er uit, maar kritiek op Islam is al moeilijk, en helemaal als je in die club zit. Dan is het absoluut taboe. Dan maar afreageren op al die anderen, ook al hebben ze misschien wel gelijk en lijken ze gelukkiger.

Dat stelt de koran ook trouwens, "Laat je niet misleiden door het ogenschijnlijk geluk van de "ongelovige/andersgelovige"".

We geven liever af op Wilders en voorheen Fortuyn, das makkelijker, omdat de massa dat doet. Maar de Koran zegt veel verwerpelijker dingen dan Wilders of Fortuyn. Maar er trappen steeds minder mensen in, dat is duidelijk, overduidelijk als je kijkt naar de enorme groei van de PVV. Is Wilders de ideale persoon om Nederland te leiden? Nee, zeker niet. Fortuyn was een veel betere leider. Maar echt een andere optie is er niet. Islam heeft of inmiddels zijn beste tijd gehad in Nederland, want de grote "roze verdoving" begint uitgewerkt te raken.

Of Islam gaat een enorme ommezwaai maken en massaal zeer radicale vormen aannemen.

Ik denk dat er nog te weinig islam is in Nederland, dus het is nog niet te laat. Maar niet enkel Islam moet beperkt worden qua rechten die het aan de wet kan ontlenen, ook Christen en welke religie dan ook moet minder serieus genomen gaan worden.

Echter het dringendst is het wel met Islam. En met serieus genomen bedoel ik religie zelf. Het is eeuwen lang te serieus genomen waardoor er altijd rekening mee gehouden werd. Tijd om dat terug te draaien. Religie is een persoonlijke visie net als geloof in kabouters en dergelijke. Prima dat je daar in geloofd, maar wetten baseren we op keifard onderbouwde stellingen!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door fred neerhoff »

Tree Fhinker schreef:Tokkie, NAZI, Racist, Islamofoob, etc vliegt je om de oren of het een lieve lust is. Het gaat niet om het waarheidsgehalte, het lijkt enkel te gaan om "politieke correctheid". Het enorme ego dat men er aan ontleent is gebaseerd op. "Kijk mij eens "open minded" zijn, ik ben daarom veel beter, intelligenter, etc dan jij".
Helemaal mee eens. Die politiek correcte "open mind"-heid is in feite een psychologische verhulling van een diep gewortelde angst voor de werkelijkheid.
Tree Fhinker schreef:Dit gebeurd ook binnen Islam... Het ideaal is een zeer strikt navolging van de Koran.

Mee eens. Wat mij het meeste benauwd is de blinde gezagsgetrouwheid aan een middeleeuwse woestijn moraal.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

fred neerhoff schreef: Mee eens. Wat mij het meeste benauwd is de blinde gezagsgetrouwheid aan een middeleeuwse woestijn moraal.
Wat ik eng vindt is dat Nederland dat gedachtegoed jarenlang gewoon zijn gang liet gaan, nu erkend dat men het verkeerd heeft ingeschat(wat velen al voorspelden kwam uit, enkel werden die toen gedemoniseerd) maar kritiek op Islam mag nog steeds niet.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door fred neerhoff »

Tree Fhinker schreef:maar kritiek op Islam mag nog steeds niet.
Op straffe van terreur inderdaad. Zelfs op een cartoon van Mohammed staat de doodstraf! Zeer alarmerend voor de westerse beschaving. Maar in plaats van de rug recht te houden zie je een massieve lafheid bij westerse machthebbers voor de dreiging van deze diepe achterlijkheid.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

fred neerhoff schreef: Op straffe van terreur inderdaad. Zelfs op een cartoon van Mohammed staat de doodstraf! Zeer alarmerend voor de westerse beschaving. Maar in plaats van de rug recht te houden zie je een massieve lafheid bij westerse machthebbers voor de dreiging van deze diepe achterlijkheid.
En de politiek laat het afweten, men wil niet inzien dat Islam niet pst in Nederland. Maar ja, nog even en je krijgt een soort "self fullfilling prophecy" en dan past Islam prima in Nederland, omdat er van dat waar de democratie ooit voor stond allemaal is weggepolicor't
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door fred neerhoff »

Ik voorzie een toenemende polarisatie. Met de gelovigen en politiek correcte wegkijkers als aartsvijanden van het vrije woord.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

fred neerhoff schreef:Ik voorzie een toenemende polarisatie. Met de gelovigen en politiek correcte wegkijkers als aartsvijanden van het vrije woord.
Ik denk dat er geen ontkomen aan is, maar de groep die Islam aan het zat worden is wordt wel snel groter. Met name omdat het `policor` spel steeds `vuiler` gespeeld wordt. En Islam wordt een steeds duidelijker bedreiging voor de wereld, hierdoor gaan mensen toch beter nadenken omdat de gevolgen er van dichterbij komen. Zolang die gevolgen ver weg lijken, denkt men er amper over na. Maar inmiddels is er echt geen ontkomen meer aan. De toekomst zal liggen in het heroverwegen van het belang van religie. Religie heeft denk ik wel z´n beste tijd gehad.

Er moet gesteld worden dat er in Nederland geen ruimte is voor een verwerpelijke totalitaire ideologie, ook al is het onder de noemer religie. Het zou prachtig zijn wanneer moslims voor de keus gesteld worden, `Of je kiest voor democratie hier, of voor een haat ideologie waar dan ook maar niet hier". Men moet zich eens realiseren dat men de vrijheden die men heeft niet dankzij Islam heeft, maar dankzij de democratie waar de Koran zo fel tegen is. Beide onder 1 dak kan niet. Enkel geforceerd kan het, en dan slechts tijdelijk, want haat en dwang zullen altijd zegevieren over naïeviteit.
hagenaars

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door hagenaars »

Voor zover ik weet is Pim Fortuyn niet door een moslim gedood. We moeten de zaken een beetje uit elkaar houden, lijkt mij. Wij zij een vrij en zeer welvarend land, er zijn hier geen gewelddadigheden voor zover ik weet. Wel blijven opletten natuurlijk. Denk met zijn mosliminspiratie, heeft nauwelijks twee gestolen zeteltjes en de peilingen geven geen verbetering van die score aan.
Alweer dat domme en weinig vrije islamofobe gepraat...( Islamofobie, een neologisme, is de angst voor en af­keer van al­les wat met de islam te ma­ken heeft. Vaak wordt deze term gelinkt aan haat of vooroordelen jegens of discriminatie van moslims. )
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Voor zover ik weet is Pim Fortuyn niet door een moslim gedood.
Fortuyn is lafhartig vermoord door een zich politiek "links" afficherende politieke correcteling die zei op te komen voor zielige moslims.
hagenaars schreef:We moeten de zaken een beetje uit elkaar houden
Jij bent hier niet in de positie om anderen een lesje te leren.
hagenaars schreef:Islamofobie, een neologisme, is de angst voor en af­keer van al­les wat met de islam te ma­ken heeft.
Het gaat hier helemaal NIET over islamofobie, maar over de politieke en filosofische verwerping van de islam!
Plaats reactie