Het grote Islam dilemma.

Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

Waar blijft de onderbouwing Hagenaars?
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

Mein kampf kan verboden worden, waarom de Koran volgens jou niet? Leg dat eens uit? Graag met onderbouwing.

Je "boerenlullen" argument is natuurlijk erg inhoudsloos.
hagenaars

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door hagenaars »

Als je het verschil tussen het boek van de Shoah veroorzaker en de koran niet snapt dan ben je of erg in de war of een islamofobe dogmaticus. U mag zelf kiezen.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Als je het verschil tussen het boek van de Shoah veroorzaker en de koran niet snapt dan ben je of erg in de war of een islamofobe dogmaticus. U mag zelf kiezen.
Met Shoah veroorzaker doel je op Hitler neem ik aan? Denk je dat je met een "interessante" term er tegenaangooien indruk maakt?

Je ontwijkt weer mijn stelling met een slecht onderbouwde bewering.

Leg maar even uit wat het verschil maakt dat Mein kampf verbod mogelijk maakt en de Koran niet.

Beiden zaaien massaal haat, roepen op tot onderwerping en discrimineren alles en iedereen die niet de ideologie aanhangt. Dus wat is het verschil? Leg het maar uit, of kan je dat niet?
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

Ik ben benieuwd Hagenaars, of wordt het een Hexit?
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

Of moet ik me verlagen tot jouw niveau en gaan stellen, "Als je niet ziet dat er praktisch geen verschil is tussen wat de Koran doet en Mein kampf, je dan wel een enorme boerenlul bent die ernstig in de war is"!!

Maar ik heb een beetje hoogtevrees, en dat niveau is mij te laag.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:islamofobe
Dat woord heb ik allang weerlegt. Fobie is een onterechte angst. Van onterechte angst is bij Islam geen sprake, je hoeft de Koran maar open te slaan om te zien dat angst daarvoor terecht is.
hagenaars

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door hagenaars »

Als je behept bent met een dogma en niet objectief over moslims kunt of wilt nadenken en een daarbij irrationele angst hebt voor hun heilige boek, ja, dan blijf je van mening dat de Shoah en de gewone moslim ongeveer hetzelfde zijn. Verstandige mensen weten wel beter. De gemiddelde moslim is natuurlijk net zo vredelievend als de gemiddelde christen of jood...Snapt u?

Ter voorkoming van misverstand, ik weet uiteraard dat er zowel in de bijbel als in de koran gruwelijke moordpartijen en de daarbij horende ongezellige motieven, staan.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Als je behept bent met een dogma en niet objectief over moslims kunt of wilt nadenken en een daarbij irrationele angst hebt voor hun heilige boek,
Maar waar baseer je op dat ik niet objectief ben? Ik denk dat jij een stuk minder objectief bent. Jij lijkt namelijk de feiten niet te willen erkennen.
dan blijf je van mening dat de Shoah en de gewone moslim ongeveer hetzelfde zijn.
Ik zeg nergens dat ze hetzelfde zijn, ik zeg dat de Koran en mein kampf praktisch hetzelfde doen, namelijk massaal discrimineren en haatzaaien. Moeilijk om dat te weerleggen he?
hagenaars schreef:Verstandige mensen weten wel beter.
Waar haal jij de arrogantie vandaan te insinueren dat ik niet verstandig ben en jij wel? Je laat weinig blijken van die verstandelijkheid. Wat je tentoonspreidt is een enorme arrogantie, zelfingenomenheid en totale onkunde tot inzichtelijkheid. Je negeert gewoon keiharde feiten, en komt met "boerenlullen" stellingen. Jij verstandig? Man, word toch eens wakker.
De gemiddelde moslim is natuurlijk net zo vredelievend als de gemiddelde christen of jood...Snapt u?
Weer zo'n totaal onzinnige stelling. Toon dat eens aan! Want dit heeft 0,0 waarde.

Jij noemt jezelf "vrijdenker" ? Waarom baseer je je dan continu op niet onderbouwde cliche nonsense?
hagenaars schreef:Ter voorkoming van misverstand, ik weet uiteraard dat er zowel in de bijbel als in de koran gruwelijke moordpartijen en de daarbij horende ongezellige motieven, staan.
Het verschil tussen koran en bijbel heb ik je vaak genoeg uitgelegd. De Koran zit anders in elkaar. De koran is geen getuigenissenverklaring over een "profeet". Het is het directe woord van die "profeet".

Maar wat mij betreft geldt dat verbod voor elk boek dat een haatvolle en discriminerende ideologie verspreidt, welke dan ook. Of voor geen een. Maar niet de wet selectief toepassen omdat het om "geloof" gaat. Hitler beriep zich ook op God. Hitler voldoet aan elke eigenschap van een profeet.

Waar blijft de onderbouwing Hagenaars?
hagenaars

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door hagenaars »

Geen commentaar. Op een puntje na dan: Het verbieden van boeken is onder vrijdenkers niet gebruikelijk. Wij strijden al meer dan honderdvijftig jaar voor het vrije woord, ...
Plaats reactie