Een open samenleving.

hagenaars

Re: Een open samenleving.

Bericht door hagenaars »

A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject. Winston Churchill
Read more at: http://www.brainyquote.com/quotes/autho ... ill_4.html
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Een open samenleving.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject. Winston Churchill
Read more at: http://www.brainyquote.com/quotes/autho ... ill_4.html
Jij kan je beter buiten de discussie houden. Want jouw gedrag doet een discussie geen goed, je liegt en bedriegt, en je gedraagt je als een kleuter. Wat mij betreft heb je jezelf volledig gediskwalificeerd na je smerige huichelachtige gedrag in het andere topic. Jij bent af, wat mij betreft meneer "geen commentaar". Jij bent pure ruis en vervuiling in een discussie.
hagenaars

Re: Een open samenleving.

Bericht door hagenaars »

U weet het toch? Geen commentaar.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Een open samenleving.

Bericht door David Bakker »

Tree Fhinker schreef:
hagenaars schreef:A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject. Winston Churchill
Read more at: http://www.brainyquote.com/quotes/autho ... ill_4.html
Jij kan je beter buiten de discussie houden. Want jouw gedrag doet een discussie geen goed, je liegt en bedriegt, en je gedraagt je als een kleuter. Wat mij betreft heb je jezelf volledig gediskwalificeerd na je smerige huichelachtige gedrag in het andere topic. Jij bent af, wat mij betreft meneer "geen commentaar". Jij bent pure ruis en vervuiling in een discussie.
Beetje fatsoenlijk een discussie voeren aub.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Een open samenleving.

Bericht door Tree Fhinker »

David Bakker schreef:
Tree Fhinker schreef:
hagenaars schreef:A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject. Winston Churchill
Read more at: http://www.brainyquote.com/quotes/autho ... ill_4.html
Jij kan je beter buiten de discussie houden. Want jouw gedrag doet een discussie geen goed, je liegt en bedriegt, en je gedraagt je als een kleuter. Wat mij betreft heb je jezelf volledig gediskwalificeerd na je smerige huichelachtige gedrag in het andere topic. Jij bent af, wat mij betreft meneer "geen commentaar". Jij bent pure ruis en vervuiling in een discussie.
Beetje fatsoenlijk een discussie voeren aub.
Ik denk dat je dat tegen de verkeerde zegt. Als iemand zich schofterig gedraagt is het Hagenaars wel!!
hagenaars

Re: Een open samenleving.

Bericht door hagenaars »

Waarvan akte.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Een open samenleving.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Waarvan akte.
Blij dat je zelf toegeeft dat je je schofterig gedraagt
hagenaars

Re: Een open samenleving.

Bericht door hagenaars »

Een ideetje wellicht? U stuurt en plaatst een inhoudelijke reactie over ons onderwerp, een open samenleving.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Een open samenleving.

Bericht door fred neerhoff »

Tree Fhinker schreef:Een nadere kijk op de Koran suggereert dat de gereedschappen die essentieel waren voor het slagen bij christendom niet toepasbaar zijn op Islam. Je kunt dus niet het "bij christendom lukte het ook" argument gebruiken naar mijn idee, want het is appelen met peren vergelijken.
Godsdienst wordt beleden door mensen. En menselijke opvattingen evolueren onder veranderende omstandigheden. Zelfs jouw rigide salafistische opvattingen omtrent de zogenaamde heiligheid van de koran zijn aan verandering onderhevig.

Eens komt het moment dat zelfs de meest dogmatische moslims onder voortdurende koran-kritiek zullen moeten erkennen dat de koran een door mensen geschreven mythologisch boek is.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Een open samenleving.

Bericht door Tree Fhinker »

fred neerhoff schreef: Godsdienst wordt beleden door mensen. En menselijke opvattingen evolueren onder veranderende omstandigheden.
Godsdienst is gebaseerd op statische voorwaarden, en dat geldt zeker voor Islam. De structuur van de Koran is dusdanig dat het weinig tot geen ruimte laat tot "zelfdenken". Het heeft alles voor je bedacht en bepaald wat je er van moet vinden. Wijk je daar van af? Dan trek je de woorden van de profeet in twijfel.
Zelfs jouw rigide salafistische opvattingen omtrent de zogenaamde heiligheid van de koran zijn aan verandering onderhevig.
Nee, niet mijn opvattingen, de koran heeft erg weinig waarde wat mij betreft. Echter de essentie van Islam is de Koran. Zonder Koran, geen Islam of moslim. De Koran stelt eisen aan het moslimschap, daar moet je aan voldoen. Zo niet, ben je slecht of moslim. De Koran zal nooit veranderen in wezenlijke zin. Hiermee Islam ook niet. Er zal niet ineens in de Koran verschijnen, "Doe maar wat joh, Allah vind alles goed".

Het kan zijn dat de Koran ooit zijn "heiligheid" verliest, maar daarmee houdt ook Islam dan op. Zonder Koran geen Islam. Je zou kunnen spreken over een "op de koran gebaseerde of geinspirireerde" religie, maar het is geen Islam meer.
Eens komt het moment dat zelfs de meest dogmatische moslims onder voortdurende koran-kritiek zullen moeten erkennen dat de koran een door mensen geschreven mythologisch boek is.
Dit is volledig uit de lucht gegrepen. Wat een slecht argument. De feiten laten eerder zien dat "gelovigen" erg goed zijn in het "de neus ophalen naar feiten". Daarnaast,
zullen moeten erkennen dat de koran een door mensen geschreven mythologisch boek is.
Er is geen Moslim die daaraan twijfelt. Mohammed was een mens. Waar baseer jij op dat moslims geloven dat de Koran niet door mensen is geschreven?
Plaats reactie