Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:als je snoeft over daden tegen de menselijkheid dan wordt je in staat van beschuldiging gesteld.
Onder NSB'ers wel ja. Maar het OM heeft jouw snoeven slechts van-horen-zeggen. En in een rechtstaat dient het OM alvorens tot in beschuldiging stellen over te gaan, eerst bewijs van schuld te leveren.

Dat laatste heeft het OM nagelaten, en in plaats daarvan Poch geniepig via achterdeur Spanje aan Argentinië uitgeleverd. Argentinië, een land waarmee Nederland geen uitleveringsverdrag heeft!

Alles in het belang van het koningshuis!
hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Ik zie geen spoor van bewijs in zake het koningshuis. Met de vader van onze koningin is toch door van der Stoel afgerekend?
Laatst gewijzigd door hagenaars op zo 10 dec 2017, 05:45, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Wij juichen het serieuze onderzoek door Argentinië toch wel toe? Daartoe moest Poch als serieuze verdachte toch naar Argentinië gebracht? Hij had immers volgens aanwezigen bij een etentje zelf zitten opscheppen over die misdaden? Ik vind het niet zo gek dat hij terecht moest staan. Al is de veel te lange duur natuurlijk een schande.
Er had al veel eerder tot gebrek aan bewijs geconcludeerd kunnen worden. De man heeft nu onterecht veel te lang vastgezeten.
hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Mijn studievriend Ed Craanen heeft aan die geschiedenis zijn deskundig oordeel toegevoegd. (https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... YgX5vFF4gj )
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Wij juichen het serieuze onderzoek door Argentinië toch wel toe? Daartoe moest Poch als serieuze verdachte toch naar Argentinië gebracht? Hij had immers volgens aanwezigen bij een etentje zelf zitten opscheppen over die misdaden? Ik vind het niet zo gek dat hij terecht moest staan. Al is de veel te lange duur natuurlijk een schande.
Er had al veel eerder tot gebrek aan bewijs geconcludeerd kunnen worden. De man heeft nu onterecht veel te lang vastgezeten.
Het gaat er om of de uitlevering aan Spanje rechtmatig was. Waren de getuigenverklaringen betrouwbaar genoeg om een uitlevering te rechtvaardigen? Dat is toch de vraag?
hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Daar kun je aan twijfelen. Maar dat is toch aan Spanje ter beoordeling geweest? Kennelijk wel, toen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Wij juichen het serieuze onderzoek door Argentinië toch wel toe?
Jij wel, dat is nu wel duidelijk. Ik vind dat van een NSB mentaliteit getuigen.
hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Hartelijk dank, maar zo kun je geen discussie voeren, lijkt mij. Wat wil je, mariniers naar Argentinië?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik vind het niet zo gek dat hij terecht moest staan. Al is de veel te lange duur natuurlijk een schande.
Nederland had geen uitleveringsverdrag met Argentinië. Dan Moet je achteraf ook niet klagen dat Poch naar onze maatstaven, en niet naar de hunne, veel te lang heeft vast gezeten. Het OM wist van te voren van die mogelijkheid.
hagenaars schreef:Er had al veel eerder tot gebrek aan bewijs geconcludeerd kunnen worden. De man heeft nu onterecht veel te lang vastgezeten.
Onterecht volgens Nederlandse maatstaven. Niet volgens die van Argentinië.

Als Pietje en Jantje morgen achter jouw rug om naar het OM lopen om jou te beschuldigen van een zware misdaad in Argentinië, vindt jij het dan okay dat je daar vervolgens 8 jaar de bak in gaat?

Horror! NSB-horror!
hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Luister en huiver, Nederland was geen partij in deze. Hij werd uit Spanje uitgewezen. Ik klaag niet. Jouw vraag kan ik gemakkelijk beantwoorden. Immers ik ga niet aan een etentje op Bali zitten snoeven over die dodenvluchten. Jouw Pietje en Jantje waren geschrokken collega's en aten in Bali mee.
Kreten van afschuw helpen weinig.
Plaats reactie