Topvrouwen zijn niet top

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Ik laat niet gauw mensen in ál mijn kaarten kijken.
De kaarten die je dan wèl hebt laten zien zeggen mij al meer dan genoeg. Brrrrr...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

Hagenaars,
heeft uw oproep om niet op de man te spelen, maar alleen bij het onderwerp te blijven zo nog wel enige zin, behalve bij mij?
hagenaars

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door hagenaars »

Ik snap niet waarom u niet gewoon bij het onderwerp blijft. Ik heb zelf niet een twee drie iets toe te voegen. Maar ik zal morgen even kijken of ik iets ben vergeten.
hagenaars

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door hagenaars »

U beiden zit midden in een debat over vrouwen en wat ze moeten doen en laten. Interessant, maar ik heb er geen zin in.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U beiden zit midden in een debat over vrouwen en wat ze moeten doen en laten. Interessant, maar ik heb er geen zin in.
Was het maar waar dat we beiden in een debat zaten over vrouwen enz. enz. Juist nog de enige reaguurder die op mij persoonlijk voortdurend in de aanval ging kon het niet laten om zijn arrogante stigmatiserende etiketjes op mij te plaatsen i.p.v. fatsoenlijk onderbouwd aan te tonen waarom ik e.e.a. volgens hem niet zou mogen voelen zoals ik het geschreven gevoel beleef. Je reageerde zelfs een keer op pagina 2, ons terecht corrigerend, dat we ons met het onderwerp moesten bezig houden, omdat volgens jou over dit onderwerp nog genoeg te zeggen viel. Wat lette jou dan in 'je zin hebben' om daar geen gestalte aan te geven door je eigen visie over topic onderwerp kenbaar te maken?
Was mij zeer welkom geweest al was het maar om uit de geest verziekende draaikolk te komen.
hagenaars

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door hagenaars »

Mijn advies, stap zelf uit die draaikolk. Mijn hulp hebt u daar echt niet bij nodig.(Het al te persoonlijke in sommige reacties maakt het leven op een forum zuur en onaangenaam. En dat is niet de bedoeling.)
Ik moet nog wel zeggen dat ik als krantenlezer honderden onderwerpen ken, waar ik min of meer een opinie over heb, maar dat hoeft niet altijd te leiden tot een debat.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Mijn advies, stap zelf uit die draaikolk. Mijn hulp hebt u daar echt niet bij nodig.(Het al te persoonlijke in sommige reacties maakt het leven op een forum zuur en onaangenaam. En dat is niet de bedoeling.)
Ik moet nog wel zeggen dat ik als krantenlezer honderden onderwerpen ken, waar ik min of meer een opinie over heb, maar dat hoeft niet altijd te leiden tot een debat.
Zuur en onaangenaam? Voor wie? Voor diegenen die dat nooit gekund hebben omdat ze zich zo willen afschermen in wie zij nu zelf nog meer zijn dan hun ratio?
Ik beschouw het juist in het leven als moedig om af en toe je kwetsbaarheid te tonen en je persoon wie je bent in je debat te tonen. En ja, in je kwetsbaarheid weet je vooraf dat je door sommigen gepakt wordt. Dat neem ik dan heel gewoon voor lief, maar niet zonder slag of stoot. Juist die statistisch klinische debatten vervelen mij en velen mateloos. Die debatten blijven zich beperken tot het koketteren met de parate kennis die vaak weinig meer met de gevoelskant van het onderwerp van doen heeft.
Mijn persoonlijke ervaring ontboezemingen brengen in gevoelsonderwerpen toch iets herkenbaar menselijks voor iedereen? Wat vindt u belangrijker in uw leven, wat u aan kennis verzameld hebt uit boeken en publicaties óf uw persoonlijke diep beleefde levenservaringen?
hagenaars

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door hagenaars »

U hebt gelijk als u een gemoedsbeweging hebt, dan moet u die vooral uiten. Maar dat wil niet zeggen dat het altijd verstandig is dat te doen. Immers er zijn dan weer anderen die daarop reageren. Met andere woorden: Gramschap is geen argument.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

Ik ambieer zeker niet om altijd in mijn communicatie alleen verstandig aanwezig te zijn. Want wie u nu bent en het merendeel van uw spontane handelingen komen voort uit uw gevoel. Is ons gevoel niet de motor van ons leven? Ons 'verstandig zijn' moet slechts als filter fungeren op onze gevoelsuitingen. Gezien het feit dat ik hier 100% ongestoord en geaccepteerd mijn gevoel EN mijn verstand kon loslaten, schrijf ik niet alleen maar verstandig. Eerlijk zijn gaat voorbij aan verstandig en acceptabel gelikt reageren, mits op de juiste plaats. En naar de titel van dit forum mij blijkt ook min of meer geboden wordt.
Maar ik geef toe, dat zelfs hier eerlijk laten zien hoe je en wij eventueel uit de pas van de meute ergens over denken, niet als de verwachte vanzelfsprekendheid geaccepteerd wordt. Kan beter!
Laatst gewijzigd door wilfred degens op vr 26 jun 2015, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door hagenaars »

U hebt gelijk, het kan altijd beter. U hebt ook gelijk dat ons gevoel een belangrijke leermeester is, maar zoals u zelf ook zegt, het geweten speelt bij beoordeling een belangrijke rol, we kunnen er niet buiten. Dat blijkt hier, want het zijn de argumenten die uiteindelijk de conclusies bepalen.
Plaats reactie