Migratie, de mythen

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Migratie, de mythen

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:[/u] plus het ruimhartig verstrekken van tijdelijke verblijfsvergunningen.
Wat is hier de zin van? Je weet toch dat tijdelijk in de praktijk meestal permanent betekent.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Laten we a.j.b. toch iets ooit van onze geschiedenis geleerd hebben. Het sociaal noodzakelijke empathisch vermogen van de na de oorlog geboren jongeren omtrent het thema racisme schat ik niet zo hoog in.
Bij de influx van veel moslims voelen joden zich begrijpelijkerwijs nog eens extra bedreigd dan nu al het geval is. Zie bijvoorbeeld Esther Voets in “Europa on the road to nowhere”: https://jalta.nl/buitenland/europa-on-t ... o-nowhere/
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Het is onjuist, Europa visieloos, hoe komt Esther Voets hier nu weer bij? Angela Merkel en de andere toppers van de Unie laten voortdurend zien welke visie ze hebben.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Migratie, de mythen

Bericht door wilfred degens »

Esther Voets heeft de neiging nogal te overdrijven en ik vind haar behoorlijk polariserend schrijven.
En daar zit de wereld toch echt niet op te wachten, lijkt mij.
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Ja, dat mag zo zijn maar haar standpunt is onjuist en politiek naïef. Jammer.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft naar eigen zeggen haar hart laten spreken met het toelaten van al die duizenden migranten, maar moet haar beleid steeds meer bekopen met kritiek. Ook uit eigen gelederen.” Zie
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... _eigen_CDU

Maar volgens migratie “deskundige” Leo Lucassen (en zijn collega Hein de Haas) is het “populisme” (lees: Geert Wilders) de schuld van alle immigratie chaos.

En alsof Angela Merkel’s christelijk geïnspireerde oproep tot barmhartigheid geen populisme is! Haar ongepaste schuldbewustheid komt er in de huidige EU op neer dat als Duitsland naar de kloten gaat, dan met z’n allen naar de kloten. Waar heb ik dat meer gehoord?

Hier een paar quotes uit het AD van Leo Lucassen: “De angst voor asielzoekers kun je met psychologie van de koude grond verklaren vanuit oerinstinct: angst voor het onbekende. Maar dat is een misvatting, stelt Leo Lucassen, hoogleraar migratiehistorie in Leiden. ,,Dan zou iedereen zo reageren. Je ziet echter ook veel mensen juist erg hun best doen voor vluchtelingen."

Opmerking: Hoezo “angst”? Is kritiek of scepsis volgens deze "wetenschapper" Lucassen dan altijd gebaseerd op angst? Jezus, kritiek is op straffe van dogmatiek juist de zuurstof voor voortschrijdend inzicht. Je vraagt je af wat zo’n vooringenomen man op een universiteit doet?

Verder: “Ik denk dat het komt uit een soort hetze tegen moslims en de islam die eigenlijk al gaande is sinds Fortuyn, en verder is aangewakkerd door Wilders. Daarnaast heb je natuurlijk de gruwelijke beelden van IS. Die vluchtelingen zullen ook wel zo zijn, denken sommige mensen. Ten slotte heb je de media, die vol staan met berichten over vluchtelingen, en daarmee de angst aanwakkeren."

Let wel, deze giftige klojo spreekt uit naam van “de wetenschap”. M.i. zouden dergelijke dwaallichten wegens verregaande onbekwaamheid onmiddellijk uit hun functie gezet dienen te worden.
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Probeer zijn argumenten te weerleggen, zijn opinies te bestrijden.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

Thilo Sarrazin: "Alleen grensbewaking kan asielramp voorkomen". Zie http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... voorkomen_

Citaat: "Als de Europese buitengrenzen niet worden bewaakt, moet Duitsland tot nadere orde alle grenzen dichtgooien. Op dit moment doet zich in Duitsland een onttakelingsproces voor dat vergelijkbaar is met dat van het Ottomaanse Rijk."

En: "De vraag is volgens Sarrazin of je dat moet willen: 'Natuurlijk lukt het ons als sterk land om 1 miljoen vluchtelingen te huisvesten. Niemand van hen zal verhongeren of bevriezen. Ikzelf woon met mijn vrouw in een huis met acht kamers. Dus ja, in theorie zou ik daar asielzoekers kunnen onderbrengen. De vraag is echter of ik dat wil.
Het antwoord op die vraag is 'nee', geeft Sarrazin toe. 'We staan aan het begin van een vloedgolf. Na de eerste golf verzekert de dijkgraaf: 'Wir schaffen das'. Maar als op de eerste golf een tweede en een derde volgen, en die golven worden steeds hoger, dan 'schaft' hij het op een zeker moment niet meer. En vluchtelingen opvangen is één ding, hen integreren, is een nog veel grotere opgave'.
Anders dan Merkel denkt Sarrazin niet dat al die asielzoekers Duitsland zullen verrijken. In zijn boek 'Duitsland schaft zichzelf af' schreef hij eerder dat multiculturalisme vooral leidt tot 'verdomming' van de samenleving
."

Verder: "Waarom zou je dat toejuichen?, vraagt Sarrazin zich af. 'Ik ben heel sceptisch over die 'Gutmenschen',' zegt hij. 'Ze doen mij een beetje denken aan de dames van goede huize die tijdens de Eerste Wereldoorlog als verpleegster hun patriottistische plicht deden: pure symboliek. Die mensen die vluchtelingen verwennen zijn dezelfden die ook soepkeukens inrichten voor Berlijnse bijstandsgerechtigden omdat die anders van de honger om zouden komen. Onzin, want met een uitkering komt niemand in de sfeer van primaire levensbehoeften iets tekort. Tenzij de ontvanger het geld voornamelijk aan bier en sigaretten besteedt,' zegt Sarrazin die lang wethouder Financiën in Berlijn was."
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Hij heeft wel een heel bekrompen visie en is politiek volledig uitgespeeld. Ik vind de vergelijkingen kant noch wal raken.
Grenzen dichtgooien, hoe doe je dat?
Laatst gewijzigd door hagenaars op za 17 okt 2015, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

Hahah....altijd weer datzelfde nul-argument.
Plaats reactie