Migratie, de mythen

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

Alweer geen inhoudelijk argument.
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Dat denk je maar, drie argumenten. 1.Is migratie niet zo oud als de mensheid? 2.Feitelijk niet te stoppen? 3. Zijn de grenzen niet betrekkelijk?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

Barre onzin.
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Ja, kijk zo komen we niet verder. Ik stel jou drie vraagjes, gewoon even uitgebreid antwoorden, graag.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

Misschien moet je jouw Hein de Haas eens vragen om in Brussel zijn idee van open EU-grenzen te gaan bepleiten. Wie weet, vinden die EU’ers het wel net zo’n “interessante mening” als jij dat zegt te vinden. Wellicht kan Hein de EU daarmee zelfs wel behoeden voor verdere destabilisatie. Want als ik de NRC mag geloven heeft Merkel het immigratie debat nog veel zwaarder gevonden dan het maanden durende gedraai rondom een bijna-Grexit.
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Hein de Haas is een geleerde en geen politicus. Hij probeert de politici te behoeden voor nutteloze grote uitgaven en hoge kosten. Er moet zeker een registratie blijven van migranten, dit in het kader van bevolkingsboekhouden, maar het tegenhouden is een Sisyphos opdracht.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Hein de Haas is een geleerde en geen politicus.
Hier wreekt zich jouw gebrek aan inzicht in wat wetenschap precies is.

De Haas is een socioloog met een private inhoudelijke mening over het onderwerp waarover hij als een boekhouder de statistieken bijhoudt. Bij de interpretatie van die statistieken wringt de schoen. Daar spreken zijn persoonlijke politieke opvattingen duidelijk door, zoals je zelf in zijn publicaties kunt lezen.

Tja, je moet nu eenmaal niet alles geloven wat sociologen beweren. Sociologie is immers geen harde wetenschap!
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Zelden hoorde ik groter gelul. Excuus. Je bakt ze nu wel weer erg bruin. Ik weet wel wat wetenschap is, en dat weet je best. Prof. dr.Hein de Haas is geen politicus, hij probeert (en slaagt daarin.) een belangrijke kwestie te analyseren. Ik zou je aanraden van niemand zomaar iets te geloven.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

Je volgt doof en blind, en m.i. ook een beetje onfris.
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Jouw probleem is dat je het probleem niet verder wil doorgronden, dus zoek je een uitweg in de persoonlijke aanval. Erg doorzichtig. Wat zijn de feiten? De emigratie naar Europa blijft aanhouden, daar helpt geen moedertje lief aan. Oorlog en welvaart zijn de menselijke motoren. De grenzen zijn niet dicht te krijgen, veel te groot, uitgestrekt en bovendien komen veel immigranten gewoon per vliegtuig. Zet ze aan het werk! Registreer ze en volsta daarmee. De Duitse ondernemers vroegen onlangs om meer werkvergunningen, nota bene. Natuurlijk moet er een zekere grensbewaking zijn en zeker een registratie. Veel migranten gaan na een tijd weer terug naar huis, als het ten minste daar rustig is en de economie een beetje groeit.Ik denk dat dat de feiten zijn, wen er maar alvast aan.
Plaats reactie