Migratie, de mythen

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

Ja, jouw Hein de Haas heeft inderdaad een andere visie.

Erger is dat Hein de Haas zijn private opvattingen onder een wetenschappelijke vlag probeert te verkopen!
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Dat is niet juist, hij probeert (En slaagt daar ook in.) de verschillende mythes over migranten bloot te leggen. Nuttig sociaal wetenschappelijk onderzoek. Objectief, relevant en gelukkig met valide resultaten. Al zal niet iedereen het met hem eens zijn.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

De Haas is vooringenomen bij de interpretatie van zijn statistieken.

Een ieder kan dat simpel verifiëren door op te merken dat De Haas in zijn publicatie (waarin hij beweert een zogenaamde migratie mythe te weerleggen) met geen woord rept over de sociale spanningen tussen verschillende waardegemeenschappen.

Of zou De Haas de spanningen tussen christen-humanisten en moslims in het huidige tijdsbestek willen ontkennen? En jij Hagenaars, als zijn blinde volgeling, ontken jij die spanningen ook?
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Ik ben geen blinde volgeling, hoor. Ik vind wel dat hij goed werk doet door mythes te ontmaskeren. De sociale spanningen zijn de grondslag voor zijn werk. Hij blijft daar niet in steken en vraagt door. We worden door politici en pers in een bepaalde richting gestuwd. Nuttig om dat te onderkennen. http://www.bronso.be/blog/sociologie/de ... kunstenaar
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

De mythe van De Haas is van politieke aard. Dan zal hij ook politieke argumenten moeten aanvoeren om die mythe te ondergraven. In plaats daarvan geeft hij een boekhoudkundig argument.
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Hij probeert juist uit de politieke sfeer te blijven en dat lukt goed. Vind ik. Ik heb het eerder gezegd, politiek en pers grossieren in mythes. Kijk nu weer naar Calais, terwijl de meeste vluchtelingen gewoon met het vliegtuig komen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

Joost Niemöller over de huidige immigratie en de machteloosheid van de EU: http://joostniemoller.nl/2015/08/zomer- ... zeloze-eu/
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Als altijd heeft Niemöller een foutieve openingszin. het is natuurlijk niet juist dat vluchtelingen, migranten in brede zin het grootste probleem voor de Europese bevolking vormen en evenmin zwijgt Europa over de problematiek van de migratie. In tegendeel, er wordt veel werk van gemaakt. De rest van het stukje is navenant. Onjuist en tendentieus.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

Wees jij nu maar blij met je eigen openingszinnen en laat anderen waarmee je het niet eens bent voor de verandering ook eens in hun waarde.

Verder vind ik Niemöller's verslag van de huidige migratie golf een juiste en nuttige weergave van de EU-werkelijkheid. Dit in schril contrast met jouw stuitende wegkijkerij waar het de onmacht van de EU betreft.
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Het blijft voor mij gaan om de feiten in de politiek. De migratie is natuurlijk niet het grootste probleem voor de Europese bevolking. De EU kijkt bovendien niet weg van de migratiepolitiek, in tegendeel, want je weet dat ik juist vind dat er veel te veel op incidenten wordt gereageerd- Migratie valt niet te stoppen en de grenzen zijn zo lek als een mandje.
Wij hebben al heel vaak met elkaar gesproken over de traagheid in het politieke proces van verdere eenwording. Ik kijk niet weg van die traagheid, hoor.
Plaats reactie