Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekraïne

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Weer een interessant bericht van de onafhankelijke journalist Joost Niemöller http://joostniemoller.nl/2015/06/absurd ... zijn-mh17/
Tja bij de NPO hoor je daar natuurlijk niets over. Zojuist het NOS 20.00 journaal gezien met een nietszeggend item over het strafrechtelijk onderzoek. "Er wordt vooruitgang geboekt". Kijk en oordeel zelf na 15min24sec: http://www.npo.nl/nos-journaal/30-06-2015/POW_00942064

We worden belazerd en bijna niemand heeft het in de gaten. Maar iedereen weet wel hoe verschrikkelijk de staatspropaganda in Rusland is. Wat een zelfgenoegzaam landje. Bah!
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

@Neerhoff, je weet, bij elke jij-bak een kwartje in de pot voor het jaarlijkse reisje naar Kiev. En Bakker, een vraag: wie belazert wie?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik blijf grote bezwaren houden tegen Poetin*), maar ik weet natuurlijk dat Rusland na het debacle van de Sovjet Unie ook nationaal grote belangen**) heeft in die regio. Maar, bij de meeste volkeren hebben zij het grondig verpest.
Nooit gehoord van de Amerikaanse Euromaidan coup in Kiev van februari 2014? "Fuck the EU", weet je nog? En dat, terwijl Kiev tot dan binnen de invloedssfeer van Rusland lag. Hoe denk je dat jij als "vrijdenker" zou reageren als je in de schoenen van Poetin stond? Blijven navelstaren of je belangen verdedigen? Zeg het maar!
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Amerikaanse coup? (Ik zou nooit in de schoenen van een conservatieve en orthodoxe homofobe nationalist *) passen. Maar dat snap je zo toch wel? ) Je weet ik ben fel tegen navelstaren.

*)Ik heb groot medelijden met de volkeren van Rusland.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Amerikaanse coup?
Je weet toch wel dat de Amerikaanse onderminister Victoria Nuland van Buitenlandse Zaken in januari 2014 de toenmalige oppositieleider Arseni Jatsenjoek als premier van Oekraïne heeft gepusht?

En dat dit plan van de Amerikaanse regering met hulp van een investering van 5 miljard dollar (!) glansrijk is geslaagd? Jatsenjoek werd inderdaad premier!
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Nee, dat weet ik niet en wat zegt het? Oekraïne heeft massaaal gekozen voor het Westen en dat telt. Er is geen coup in Oekraïne geweest, de toenmalige president*) ontvluchtte het land en er werd een nieuwe regering gekozen, Zoals het hoort.

*) Viktor Janoekovytsj. On 22 February 2014, 328 of 447 members of the Ukrainian parliament (MPs)—or about 73% of the MPs—voted to "remove Viktor Yanukovych from the post of president of Ukraine" on the grounds that he was unable to fulfill his duties[13] and to hold early presidential elections on 25 May.[15] The vote came an hour after Yanukovych said in a televised address that he would not resign. He subsequently declared himself to still be "the legitimate head of the Ukrainian state elected in a free vote by Ukrainian citizens" Bron Wiki.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Er is geen coup in Oekraïne geweest
Slaap maar lekker verder.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Je weet het: jij bakken kosten geld, is jouw stelling dat er in Oekraïne een coup was, een staatsgreep? Het is de bedoeling dat het volk een parlement kiest, na een regeringscrisis en dat parlement een regering. Zo is het gegaan.

(Poetin moet nog wennen, maar verder kent iedereen die spelregel inmiddels.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

Jouw spelregels zijn niet de spelregels van een realistische machtspolitiek.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Het gaat niet om mijn persoontje, maar om het Oekraïense volk, dat hield zich aan zowel de realiteit, een realistische machtspolitiek als aan de spelregels, zoals genoemd. Wat wil je nog meer, Neerhoff?
Plaats reactie