Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekraïne

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:De rest lijkt mij geneuzel
.........van mij, schreef hagenaars op een helder moment.
Bravo amigo!

Wat de russen doen en gedaan hebben tijdens en na het buk drama weten we niet en daaromtrent wordt wel degelijk door de westerse media gemanipuleerd. Bewijs? Zoals het gruwelijk choquerende filmpje waarin een soldaat, te midden van de smeulende resten, een knuffel "respectloos" oppakte echter zonder uitdrukkelijk weer te geven het onmiddellijk emotioneel aangeslagen gevolg bij die soldaat voor het hele zuivere plaatje van zijn respect en gevoelens daarbij. Die ware toedracht moest ook weer enige dagen later en bij toeval door een ander worden getoond om het westen te bewijzen, hoe door onze media aan ons voortdurend onjuiste informatie wordt voorgehouden. Alleen de domme massa denkt alleen alles wat anderen willen wat zij moeten denken. Dit gerotzooi met de naakte waarheid speelt natuurlijk aan beide kanten. Daarom moeten wij zelfstandig leren denken en onze eigen conclusies leren trekken. Dat ligt 'citaten en linken' hagenaars niet zo.
De waarde van de feiten uit het westers onderzoek is groot, zolang dat niet met glasharde feiten wordt tegengesproken. Enfin, nog voor jaren en jaren stof voor onze media om ons blij mee te maken.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Om een juist oordeel te hebben over het functioneren van Westerse media moet de lezer om te beginnen beseffen, zoals u weet, dat de Westerse media geen eenheid zijn. De ene journalist schrijft als het haar goeddunkt zo, de ander weer totaal anders. Om een juist beeld te hebben moet de lezer zelf de zaak kritisch volgen. Dat kan ook, want er heerst hier vrijheid.
Er komt een onderzoeksrapport en een aanklacht tegen daders. Ik weet niet of de zaak lang onduidelijk zal blijven, ik denk het niet.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Om een juist oordeel te hebben over het functioneren van Westerse media moet de lezer om te beginnen beseffen, zoals u weet, dat de Westerse media geen eenheid zijn. De ene journalist schrijft als het haar goeddunkt zo, de ander weer totaal anders. Om een juist beeld te hebben moet de lezer zelf de zaak kritisch volgen. Dat kan ook, want er heerst hier vrijheid.
Er komt een onderzoeksrapport en een aanklacht tegen daders. Ik weet niet of de zaak lang onduidelijk zal blijven, ik denk het niet.
een aanklacht tegen daders
Jah meneer hagenaars, alleen nu nog "even" precies de daders vaststellen, om vervolgens zonder verdere gegronde twijfel over enig succes op een effectieve sanctie na de aanklacht die procedure op te starten. Al in uw ongekend heldere vooruitziende blik zicht op welk gerechtshof het gaat worden die door alle partijen erkend, die bewuste aanklacht zal kunnen plaatsvinden :?: :roll:
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door wilfred degens »

@David Bakker
Uitstekende en zeer verhelderende informatie! Idd speciaal die laatste analytische link.

Gezien hoe het Westen ogenschijnlijk steeds verder onder de huid van de Russen probeert te kruipen volgens Putin zijn beleving, zijn de manieren hoe hij Rusland haar zelfrespect en nationale trots terug wil bezorgen een zelfs voor de Westerse politieke analisten zeer begrijpelijk en mogelijk zelfs de enige manieren voor het Russische volk.
Het gaat niet aan om de leiders in de wereld buiten het Westen voortdurend de maat te nemen met onze maatstaven. Ik begrijp dan ook de groeiende weerzin en argwaan van de rest van de wereld tegen het arrogante en vaak zeer domme Westen in haar politieke beslissingen ver buiten hun grenzen. De verdrijving van o.a. Saddam Hoessein spreekt voor zichzelf na het vertrek van de Westerse interventie uit Irak.
Altijd gedoemd te mislukken schaamteloze inmengingen hebben het Oosten in brand gestoken en gaat door onze boycotten Rusland volgen? Hoe dom kan je worden wanneer je blind bent voor je eigen arrogantie? :!:
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Er zijn verschillende mogelijkheden nu er een is afgevallen door het Russische veto. Ik zou het -als ik u was-, hr. Degens maar even aan de Officier van Justitie overlaten welke rechter het wordt. Eerst de aanklacht.

@Bakker.
Uitstekend interview met Karel van Wolferen, door Wierd Duk, steun die man...(Terzijde merk ik op dat Kagan en Nuland zeer lezenswaardige auteurs zijn. Maar je moet natuurlijk niet alles geloven. )

Op het laatste stuk kom ik hopelijk later nog even terug.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Mijn reactie op het verhaal " Oekraïne en Poetin: hoe het Westen een oorlog dreigt in te wandelen
'Aan onze vanzelfsprekende vrijheid komt mogelijk een einde. van Wierd Duk.
Het verhaal is inderdaad een beetje lang, maar naar mijn smaak niet lang genoeg. Er ontbreken nogal wat nuances.
Per punt:
1.Dreigt er een oorlog in Europa? ik geloof er niets van . Als niemand een oorlog wil dan komt er geen oorlog. Noch Rusland, noch Europa en zeker Amerika niet, willen een oorlog, maar de rechtvaardige wensen van Oekraïne blijven wel overeind. Daar kan de conservatief Poetin niets aan veranderen. De rol van Rusland in dat land is definitief uitgespeeld.
2. De NATO is een defensieve organisatie, dat willen ze in het Kremlin maar niet begrijpen. Ik ken geen geval dat de NATO een buurland is binnengetrokken. In het artikel wordt het Russische standpunt over de NATO onkritisch overgenomen.
3. De Westerse beloften dat de NATO niet zou uitbreiden is niet gedaan en kon ook niet gedaan worden want de NATO is een ledenorganisatie. Wie lid wil worden en aan de voorwaarden voldoet, zal lid worden. Hetzelfde geldt uiteraard voor de EU. Ik denk dat Oekraïne en Georgië op den duur lid worden van beide organisaties. Poetin kan dat niet verhinderen.
4.Er komt een tijdperk na Poetin in Rusland. Of dat een chaotische periode zal worden? Ik denk het niet. Duk is een beetje te globaal en veel te pessimistisch.
5.De heimwee naar de USSR is sentimenteel en onhistorisch. Het was een verschrikkelijke periode die Rusland jarenlang achterop hielp, ook hier had Duk er veel meer nuance in moeten brengen.
6.Ik ken de Baltische staten vrij goed, er zijn daar kleine minderheden Russisch, deze worden vaak, maar niet altijd slecht behandeld. Dat is niet fraai. Maar die landen gaan over hun eigen toekomst. Rusland speelt daar geen rol meer bij.
7.Rusland een grootmacht? Lijkt mij een droomkasteel roman.
8.Het verschil tussen Merkel en Poetin is duidelijk. Zij is democrate (geworden) en Poetin niet. Komt er een burgeroorlog in Europa? Ik weet niet waar Duk op doelt. Dat had hij wel even mogen uitleggen.

Tot slot, er komt een oplossing voor alle problemen, diplomaten blijken tot veel in staat. Poetin was een diplomaat...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door wilfred degens »

Op het laatste stuk kom ik hopelijk later nog even terug.
Dat moet wel eenzijdige hoop zijn!

Uw commentaren en inzichten boeien mij i.i.g. niet.
Jammer dat u blijkbaar dit hele 'forum' baseert op de vraag en antwoord baak voor de vrije denkers te willen zijn. U mist de communicatie toonhoogte van een vrije denker. U begrijpt totaal niets van vrij denken want dat staat u zichzelf niet toe. Wie zich als vrijdenker in dit web gewaagd heeft, is er als een speer weer vandoor gegaan (bekijk de leden) wanneer zij geen zin hadden in een dominante, ouderwetse schoolmeester na iedere reactie van hem op zijn nek te krijgen.

Toegegeven, je vrije mening kan je hier ongecensureerd kwijt. Die wordt onmiddellijk doorgesluisd naar de AIVD óf hagenaars is gewoon onze ondergewaardeerde uiterst zinvolle nationale beveiligingsinstelling. Slimme zet van die organisatie alleen trappen daar tegenwoordig kennelijk weinig echte verdachten in. Helaas, of ze moeten een slimmere hagenaars contracteren voor die job.
Hagenaars schrijft en reageert namens de overheid, altijd met het NL wetboek in de aanslag.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Kunt u het emmeren niet eens een dag of tien laten? Graag, alstublieft...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Kunt u het emmeren niet eens een dag of tien laten? Graag, alstublieft...
Is hagenaars ontstemd? 8-) Onder wiens invloed, de Westerse of mogelijk iets anders? :lol:
Plaats reactie