Humanistische zieltjeswinnerij?

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Humanistische zieltjeswinnerij?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ze hebben meestal wel een actief programma: voor mensenrechten.
Dit is het primaat van politieke partijen.
hagenaars

Re: Humanistische zieltjeswinnerij?

Bericht door hagenaars »

Wie zegt dat? Waar staat dat? Jij en ik hebben het volste recht politiek actief te zijn. Ook zonder partij... :D
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Humanistische zieltjeswinnerij?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Wie zegt dat?
Ik. En waarom omzeil je de discussie?
hagenaars

Re: Humanistische zieltjeswinnerij?

Bericht door hagenaars »

Hoe kom je er bij? We zitten naar mijn bescheiden opinie in het hart van de discussie. Ik kan en mag staken, demonstreren, schelden en tieren, verzoeken indienen. Voorstellen doen, mijn mensenrechten uitoefenen. :mrgreen:
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Humanistische zieltjeswinnerij?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Hoe kom je er bij? We zitten naar mijn bescheiden opinie in het hart van de discussie. Ik kan en mag staken, demonstreren, schelden en tieren, verzoeken indienen. Voorstellen doen, mijn mensenrechten uitoefenen. :mrgreen:
Van mij mag je alles. Verder nog iets?
hagenaars

Re: Humanistische zieltjeswinnerij?

Bericht door hagenaars »

Nee, ik denk het niet.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Humanistische zieltjeswinnerij?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ze hebben meestal wel een actief programma: voor mensenrechten.
Achterkamertjes politiek!
hagenaars

Re: Humanistische zieltjeswinnerij?

Bericht door hagenaars »

Nee, de humanisten timmeren wel degelijk aan de weg.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Humanistische zieltjeswinnerij?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Nee, de humanisten timmeren wel degelijk aan de weg.
Ja, en ze hebben nogal wat noten op hun zang bovendien! Zoals een Universiteit die geen Universiteit is! En het alleenrecht op een juiste ethiek en fatsoen niet te vergeten!
hagenaars

Re: Humanistische zieltjeswinnerij?

Bericht door hagenaars »

Ze timmeren dus aan de weg. Ik heb eerder geschreven weinig moralisme bij de humanisten aan te treffen, dus eenheid van ethiek en fatsoen, die vind je er niet. Of heel weinig. Ik heb ook eerder uitgelegd hoe ze aan de naam UvH zijn gekomen. (Vroeger heette een onderwijzersopleiding een kweekschool. Een academie een academie, een hogeschool een hogeschool en een humanistische opleiding een opleiding.) Nu is dit allemaal anders, we zijn deftig. Een onderwijzer komt van een pedagogische academie. Een hogeschool werd universiteit en een humanistische opleiding ook al een universiteit. Dalend cultuurgoed.
Plaats reactie