Poetin, man van de week

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik bedoel dat het volk niet gediend is met een leugenachtige leider die een negentiende eeuws hersenspinsel najaagt.


Je bent toch zo'n voorstander van zelfbeschikking? Laat die Russen dan in hun waarde en gedraag je niet als een negentiende eeuwse koloniale paternalist.
hagenaars schreef:Wat denk jij er van?
Ik denk dat onze afhankelijkheid van de Arabische olie-fascisten en de niet aflatende radicalisering van salafisten in onze eigen achtertuin een veel dringender prioriteit hebben.

Verder vertrouw ik erop dat de Russen hun eigen zaakjes wel zullen klaren.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Ja, inderdaad zelfbeschikking is voor mij (en voor de meeste Russen) een centrale waarde, maar Poetin houdt zich daar niet aan, hij vindt dat alle Russen onder een natie verenigd dienen te worden.
Ik geef twee citaten van Wikipedia:
1.Poetin wordt door zijn politieke tegenstanders bekritiseerd en beschuldigd van het vestigen van een nieuwe dictatuur in Rusland na de val van de vorige Sovjet-dictatuur. Vooral vanwege zijn onderdrukking van de persvrijheid en zijn harde optreden tegen betogingen en opstanden tegen het regeringsbeleid. Ook wordt hij bekritiseerd vanwege de grote corruptie onder zijn bewind en de grote armoede waarin veel Russen leven. Bij veel 'gewone' Russen is hij echter nog steeds populair omdat hij stabiliteit, economische welvaart en zelfrespect heeft gebracht, na de chaotische jaren van Boris Jeltsin. De afkorting van zijn naam (VVP) wordt gebruikt als zijn bijnaam en komt overeen met de Russische afkorting voor "bruto binnenlands product" (VVP).
2 Zo sprak hij op de BBC: "De ineenstorting van de Sovjet-Unie was de grootste geopolitieke ramp van de 20e eeuw. (...) [1991] was een werkelijk drama dat tientallen miljoenen Russen buiten de Russische Federatie achterliet. (...) Wij zijn een vrij Volk en onze plaats in de huidige wereld zal alleen worden bepaald door onze sterkte en ons succes. (...) Op het moment dat wij zwakte laten zien of gebrek aan ruggengraat, zullen onze verliezen wezenlijk groter worden."

Ik zal later nog wel eens reageren op jouw tekst over de salfisten etc. De Russen kunnen zeker hun zaakjes zelf regelen...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ja, inderdaad zelfbeschikking is voor mij (en voor de meeste Russen) een centrale waarde, maar Poetin houdt zich daar niet aan, hij vindt dat alle Russen onder een natie verenigd dienen te worden.
Ach gut, die domme Russen toch. Gelukkig weet jij wel een betere leider voor hen. Zelfbeschikking zei je?
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Heb ik dat geschreven?
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Laten we de verkiezing maar even afwachten...
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Laten we de verkiezing maar even afwachten...
In tegenstelling tot je oordeel over Poetin ben je nu erg terughoudend in je oordeel over de door de EU en de NAVO gesteunde Oekraïense neofascisten.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Er zijn daar in oktober democratische verkiezingen, het is toch verstandig dan te kijken hoe de kaarten liggen? De EU en de NATO gaan nooit bondgenootschappen aan met fascisten, het bondgenootschap NATO staat uitsluitend open voor democratische landen en de Europese Unie is ook zeer streng (Juist op dit punt!) bij de toelatingseis.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Ik heb het even opgezocht:

NATO’s essential purpose is to safeguard the freedom and security of its members through political and military means.

POLITICAL - NATO promotes democratic values and encourages consultation and cooperation on defence and security issues to build trust and, in the long run, prevent conflict.

MILITARY - NATO is committed to the peaceful resolution of disputes. If diplomatic efforts fail, it has the military capacity needed to undertake crisis-management operations. These are carried out under Article 5 of the Washington Treaty - NATO’s founding treaty - or under a UN mandate, alone or in cooperation with other countries and international organizations.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Er zijn daar in oktober democratische verkiezingen, het is toch verstandig dan te kijken hoe de kaarten liggen? De EU en de NATO gaan nooit bondgenootschappen aan met fascisten, het bondgenootschap NATO staat uitsluitend open voor democratische landen en de Europese Unie is ook zeer streng (Juist op dit punt!) bij de toelatingseis.
Mogen de honderdduizenden mensen die naar Rusland zijn gevlucht ook stemmen? Hoe wordt dat georganiseerd? En hoe moeten de mensen stemmen in de oorlogsgebieden.?
Plaats reactie