Onder de oppervlakte broeit er wat!

hagenaars

Re: Onder de oppervlakte broeit er wat!

Bericht door hagenaars »

Ik heb, zoals je hierboven ziet, drie steekhoudende argumenten genoemd voor mijn stelling, die luidt de vergelijking met de periode 1920 tot 1933 (De Weimarrer Republiek) is zinloos. Dat verwijt (ik zou niet argumenteren, maar slechts stellen.) lijkt mij derhalve onjuist. Ik spreek inderdaad over Nederland, de Nederlandse Hermandad. De PvdA.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Onder de oppervlakte broeit er wat!

Bericht door fred neerhoff »

Zoals altijd probeer je de wel degelijk steekhoudende argumenten - nu die van Frans- te bagatelliseren. Jammer.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Onder de oppervlakte broeit er wat!

Bericht door Frans van Dongen »

FRED: Ad punt één: je poneert maar argumenteert niet.
Inderdaad Lex; ik heb 5 a 6 argumenten gegeven voor mijn stelling; je reageert op niet één en je herhaalt alleen maar je eigen standpunt.
hagenaars

Re: Onder de oppervlakte broeit er wat!

Bericht door hagenaars »

Jij noemt een vijftal zaken die volgens jou nu net als toen voorkomen, slechte economie, inflatie, werkloosheid en nog zo wat. Dat klopt, maar de verschillen met toen zijn veel groter en dát telt. Toen waren er bv. twee grote politieke groepen die vast van plan waren door misddel van moord en doodslag de zaken op te lossen, die zie je nu niet meer. Dat wil zeggen alleen in de marge. Toen was er grote armoede, mensen raakten aan de bedelstaf en stierven van de honger. Nu hebben we een min of meer functionerende verzorgingsstaat. Daar ligt een groot verschil. Dat bedoel ik. (Bovendien is er nu geen of nauwelijks inflatie.)
Plaats reactie