Obama op zoek naar een effectieve tegenstander.

hagenaars

Re: Obama op zoek naar een effectieve tegenstander.

Bericht door hagenaars »

En van Newt Gringrich wint hij zeker, dus de GOP zit diep in de dalles.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Obama op zoek naar een effectieve tegenstander.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:En van Newt Gringrich wint hij zeker, dus de GOP zit diep in de dalles.
Ik ben vóór Obama, en natuurlijk wint hij.
hagenaars

Re: Obama op zoek naar een effectieve tegenstander.

Bericht door hagenaars »

Je moet eens op de site van Newt Gingrich kijken, hij zegt veel verstandige dingen. Maar ik denk ook dat Obama zal winnen. Maar zeker is het niet, natuurlijk.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Obama op zoek naar een effectieve tegenstander.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Je moet eens op de site van Newt Gingrich kijken
Wie zegt dat ik dat niet doe? Je moet de Amerikaande verkiezingen trouwens niet met Nederlande maatstaven beoordelen.
hagenaars

Re: Obama op zoek naar een effectieve tegenstander.

Bericht door hagenaars »

Nee, zeker niet.
Tornado
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 17:36

Re: Obama op zoek naar een effectieve tegenstander.

Bericht door Tornado »

Het zou wat mij betreft ook wel eens goed zijn als een derde er met (een deel van) de buit vandoor zou gaan. Altijd alleen maar weer die Democraten en Republikeinen. Dat wordt zo gruwelijk saai.

Zie Jill Stein for President

Afbeelding

Afbeelding
hagenaars

Re: Obama op zoek naar een effectieve tegenstander.

Bericht door hagenaars »

Een van de praktische voordelen van de Amerikaanse democratie lijkt mij het twee partijen stelsel. Maar los daarvan, zou zij Obama kunnen verslaan? Ze kan hem verzwakken en daarmee bv. Rick Santorum of de twee andere kandidaten, waarvan er een het zal opnemen tegen Obama versterken. Is dat wenselijk?
Tornado
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 17:36

Re: Obama op zoek naar een effectieve tegenstander.

Bericht door Tornado »

hagenaars schreef:Een van de praktische voordelen van de Amerikaanse democratie lijkt mij het twee partijen stelsel. Maar los daarvan, zou zij Obama kunnen verslaan? Ze kan hem verzwakken en daarmee bv. Rick Santorum of de twee andere kandidaten, waarvan er een het zal opnemen tegen Obama versterken. Is dat wenselijk?
Het voordeel van een stelsel waarin er steeds de keuze is tussen rechts en ultra-rechts zie ik eerlijk gezegd niet zo. En inderdaad, ze zal vooral het Obama-kamp verzwakken, maar als zowel de Democraten als de Republikeinen niet de juiste oplossingen bieden, dan zal er toch iets anders moeten gebeuren. Stel nu dat er inderdaad enkele staten aan de Green Party zouden toevallen, wat is daarmee dan verloren? De winst is dan in ieder geval dat er een grotere druk komt op zowel de Democraten als de Republikeinen om een andere koers te gaan varen. En dat wordt mijns inziens hoog tijd.
hagenaars

Re: Obama op zoek naar een effectieve tegenstander.

Bericht door hagenaars »

Ik acht Obama geen goede kandidaat, maar wat hem bestrijdt, is nog veel erger. Dat is dus een probleem, ik ben voor de herverkiezing van Obama. Jill Stein is kansloos. Zij werkt dus tegen mijn belang in...
Tornado
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 17:36

Re: Obama op zoek naar een effectieve tegenstander.

Bericht door Tornado »

hagenaars schreef:Jill Stein is kansloos.
We zullen zien. Er heerst veel kritiek op Obama's niet waargemaakte zelfverklaarde change-aspiraties. De winner-takes-all regel is weinig democratisch. De Green Party wil dat ook dáár verandering in komt.
Plaats reactie