Politieke Unie gewenst

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

De gevestigde is bang

Bericht door David Bakker »

Steun de komst van het referendum en vul het online in: https://teken.geenpeil.nl/

Meer daarover zie: http://politiek.tpo.nl/column/nieuw-eur ... dsbenauwd/
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Je weet het toch? Elke crisis maakt Europa sterker. Ook deze en zeker de steun aan Oekraïne. Verstandige mensen negeren het referendum, want het doet niet ter zake.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Je weet het toch? Elke crisis maakt Europa sterker. Ook deze en zeker de steun aan Oekraïne. Verstandige mensen negeren het referendum, want het doet niet ter zake.
Heb je iets tegen democratie? Niet ter zake.....dat is de opvatting van de bestuurselite die schijt heeft aan het volk.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Als 300.000 Nederlanders iets zouden vinden in een staten vereniging, een unie van 28 landen met meer dan 500 miljoen inwoners is dat dan relevant? Ik dacht het niet...
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Als 300.000 Nederlanders iets zouden vinden in een staten vereniging, een unie van 28 landen met meer dan 500 miljoen inwoners is dat dan relevant? Ik dacht het niet...
Dus je beschouwt Nederland niet meer als een soevereine democratische staat?

Er zijn 300.000 handtekeningen nodig om een referendum te kunnen organiseren. Vervolgens kunnen miljoenen Nederlanders zich in dat referendum uitspreken.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Nederland is lid van de Europese Unie. Dat is bekend. Dat perkt (gelukkig) de soevereiniteit flink in. We doen inmiddels namelijk veel samen. Gelukkig wel.
Elke crisis maakt de Unie sterker. Het proces lijkt op staatsvorming, maar het is het niet. Het woord federatie is helaas taboe. https://nl.wikipedia.org/wiki/Federalisme

Gaan miljoenen Nederlanders zich uitspreken over deze kwestie die allang geregeld is? Beledig ik je erg als ik Jan Roos een provocateur noem? https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 030e54TLbA
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

Friedrich, de voormalige Duitse minister van Binnenlandse Zaken onder Merkel, noemde gisteren de open-deur-politiek van Merkel een 'ongekende politieke blunder'. Daarmee is hij één van de weinige tot het politieke establishment behorende Duitsers die zich durven uit te spreken tegen het huidige door-en-door politiek correcte klimaat in Duitsland onder Merkel.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Ik denk niet dat in Duitsland er een gram van haar prestige is afgenomen. Kijk maar:

BERLIJN - Bondskanselier Angela Merkel heeft haar besluit een week geleden duizenden vluchtelingen in Duitsland toe te laten zaterdag verdedigd. Daarmee pareerde ze de kritiek op die beslissing uit haar eigen partij.

,,We hebben vorige week een beslissing genomen in een noodsituatie'', zei Merkel zaterdag tijdens een conferentie van haar eigen CDU. ,,Ik denk dat het de juiste was, daar ben ik van overtuigd.''

De voorzitter van de CSU, de zusterpartij van de CDU in Beieren, uitte in tijdschrift Der Spiegel kritiek op het besluit van Merkel. Volgens Horst Seehofer was de beslissing om duizenden niet-geregistreerde vluchtelingen vanuit Hongarije toe te laten in Duitsland ,,een fout waar we nog lang mee te maken zullen hebben''.


Volgens Merkel is Europa's grootste vluchtelingencrisis sinds de Tweede Wereldoorlog niet alleen ,,een verantwoordelijkheid van Duitsland, het is een verantwoordelijkheid van elke lidstaat van de Europese Unie''.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Volgens Merkel is Europa's grootste vluchtelingencrisis sinds de Tweede Wereldoorlog niet alleen ,,een verantwoordelijkheid van Duitsland, het is een verantwoordelijkheid van elke lidstaat van de Europese Unie''.
Het zwakzinnige oorlogsschuldgevoel van Merkel dicteert het huidige Europa. Duitsland gaat nu nota bene andere EU-landen die minder lijden aan hun schuldgevoel dreigen met sancties! Hoe fout kan een Gutmensch zijn?
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Je begrijpt wel dat ik dat geheel anders zie. In het kort. Europa heeft altijd opengestaan voor vluchtelingen. B.v. uit Hongarije, CSSR en Bosnië. Het gaat er om die waarden en normen vast te houden en bovendien een reëele solidariteit te betrachten. Bedenk daarbij dat elke crises Europa sterker maakt, dus ook deze.
Plaats reactie