Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

Op verzoek van de Turkse premier Erdogan gaat de Duitse premier Merkel de Duitse komiek Jan Böhmermann strafrechtelijk vervolgen! http://www.nrc.nl/nieuws/2016/04/15/mer ... edicht-toe
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

De Turkse leider heeft het recht zich tegen laster en belediging te weren, dat zal hij ook doen, de Duitse regering geeft hem die kans, wat mij wel redelijk lijkt...Of er vervolging komt, is nu nog niet te zeggen, ik denk het niet. Enige wat gebeurd is, is dat Erdogan toegang krijgt tot de aanklager. Die beslist of hij wil vervolgen...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

Je zal het wel nooit snappen, want het leed is al geschied! Frau Merkel staat te schudden in haar tuig, komiek Böhmermann is ondergedoken en sultan Erdogan lacht in z’n vuistje. Heb je nu je zin?
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

De komiek begon. Dat hij nu moet onderduiken heeft hij volledig aan zichzelf te wijten, toch? Geen van beiden, Erdogan en Merkel, moest geloof ik lachen? De Bondskanselier heeft een vrij week end, het is tamelijk zonnig in Berlijn.

En oh ja, ik snap het en mijn voorkeur doet er niet toe...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

Iemand die satire strafrechtelijk vervolgt staat moreel erg zwak. Erdogan’s vrouw draagt dan ook niet voor niets een hoofddoek (net als die van burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam trouwens). De Iraanse orthodoxe dictator Khomeini was ook al op z’n pik getrapt toen Rudi Carell damesslipjes en bh’s naar hem toe liet gooien.

Enfin, Frau Merkel zal vast wel nattigheid voelen.
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

Dat laatste denk ik wel, er zijn buien op komst aan de Spree. Je hebt gelijk, je staat een beetje voor joker. Dit was overigens meer dan satire, een regelrechte provocatie.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:De komiek begon. Dat hij nu moet onderduiken heeft hij volledig aan zichzelf te wijten, toch?
Het klassieke argument van diegenen voor wie de status-quo heilig is. Exact hetzelfde werd over Theo van Gogh gezegd ter verdediging van zijn moordenaar!
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

Niets is mij heilig, maar de status quo kan beoordeeld worden, nee, moet beoordeeld worden. Die moordenaar is flink aangepakt en terecht. Het betoog van de kletsmeiers faalt.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

Een pluspunt: Volgens enquêtes is 2/3 van de Duitsers het ONeens met Frau Merkel om de komiek Jan Böhmermann strafrechtelijk te laten vervolgen.
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

Ja, het besluit valt niet overal goed. Het blijft wel in stand, we moeten dus wachten hoe de Openbare Aanklager reageert...
Plaats reactie