Poetin, man van de week

hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Derk Jan verdachte? Wat nu? Heb ik hem ergens van verdacht?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

Je komt hier vast wel uit. In je eentje.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Oh, zeker...
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Terug naar het onderwerp: Is Poetin de man van de week, of mislukt zijn politiek? Nationalisme is zijn devies. Hij schudt de internationale sancties als stofjes van zijn jas. In mijn avondkrant een leuk stukje over de jaarlijkse persconferentie.1) Het marathon interviewprogramma eindigde na bijna vier uur. Wie doet het hem na, bijna vier uur vragen en antwoorden? Het gaat in het NRC Handelsblad artikel om leden van Setj, jonge enthousiaste aanhangers van Poetin, hun man van de week. Na de Oranjerevolutie in Oekraïne in 2004 stichtte het Kremlin een antifascistische beweging voor jongeren, de "Onzen". Massale steun door jongeren was het doel, steun aan Rusland wel te verstaan. Een echte tegenbeweging. Deze is intussen opgedoekt en twee oud leden hebben een iets kleiner maar niet minder ambitieus project gestart. Setj, geen massabeweging maar een netwerk van hippe kunstenaars en fotografen e.t.c. Zij blijven het enthousiasme voor Poetin en zijn nationale revival steunen. Poetin is hun held, een man die rust bracht, zodat Rusland zich kon oprichten uit de malaise. Patriottisme is het uitgesproken doel, wat deze jongeren betreft mag Poetin nog vijftien jaar doorgaan.
Maar is zijn beleid wel succesvol, vraagt mijn ochtendblad zich af 2). Poetin verkondigt het elke dag, binnen twee jaar zijn we uit de huidige crisis en laten we de sancties achter ons... De roebel zou weer uit het dal omhoog klimmen en de landbouw en industrie tonen alweer een lichte stijging. Het aantal gebouwde woningen stijgt en de olie-industrie staat er goed voor. Maar er zijn ook tegengeluiden te horen. Zo stelt de oud minister van Financiën Alexej Koedrin dat de Russische economie nauwelijks groeit en en dat terwijl de olieprijzen hoger zijn dan aan het begin van zijn (Poetins) regeerperiode. De groei lag toen op ongeveer zeven procent Het aandeel in de wereldeconomie daalt en de achterstand wordt groter. Zijn conclusie het oude model werkt niet meer en er is geen nieuw model.

Ik zou zeggen: afwachten maar.

1) Hippe intelligentsia houdt van Poetin, door Stevin Derx uit Moskou. NRC Handelsblad pagina 13.

2) Poetin: Russische economie is binnen twee jaar uit de crisis geklommen. Het FD 17 april pagina 17 Economie en politiek.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

Vladimir Poetin is een man die uit eigen levenservaring weet hoe de universele mens in crisis reageert. Hij is door zijn verleden een sterke leider die opgewassen is tegen de chaos van de eigen mening massa anno 2015.
Hij anticipeert uiterst slim en doeltreffend op monetaire bewegingen. Hij is mordicus tegen welke democratie dan ook, omdat een democratie in praktijk volgens hem de beslissingsvaardigheid in de weg staat en hem schaad in zijn gekozen politieke koers. Wie kan dat onderbouwd bestrijden? Hij weet dat het volk Rusland de facto politiek in praktijk nog lang niet toe is aan een ongeforceerde of opgedrongen echte democratie.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op za 30 mei 2015, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Beste Wilfred, van harte welkom op deze vrijdenkers forumplaats. Ik verbaas mij over uw standpunt, waarom zou Rusland geen keuze kunnen maken tussen verschillende standpunten? U denkt toch -hoop ik- niet dat de russen een beetje dom of achterlijk zijn? U geeft niet aan waarom Poetin een sterke leider is, ik zie het anders, hij kiest een beleid en kan dan niet meer terug, verliest zo de greep op zijn zaak. Neem nou bv. de verovering van de Krim, waar was die voor nodig? Hij had toch op een referendum kunnen aandringen i.p.v. met veel geweld zijn zin door te drijven? Waarom Oekraïne tegen Rusland in het harnas jagen? Een uitzichtloze mini burgeroorlog beginnen?
Het zijn maar vragen...
Over verenigd Europa discussiëren we elders op deze site.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Om te lachen ja. En Guy Verhofstadt is geen hypocriet. Verstandige mensen zetten in op verdere Europese eenheid. De tegenstanders van die politieke eenwording zijn lid van kleine partijtjes, ruziezoekers.Europarlementariërs doen hun werk. Dat kan zeker nog beter. Eppink is een draaitol. Hij schrijft leesbare stukjes maar dat is het wel... http://nl.wikipedia.org/wiki/Derk_Jan_Eppink
Eppink wijdt een hoofdstuk aan Guy Verhofstadt in zijn boekje. Daaruit blijkt dat Verhofstadt als premier van Belgie gelijk de hoofdredacteur van een krant belde om ontslag te eisen van de journalist die negatief over hem schreef. Lijkt me toch een voorbeeld van hypocrisie. Want Guy heeft altijd de bek vol over democratie, vrijheid etc...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

Guy Verhofstadt hypocriet?
Welke politicus is dat niet?
Sinterklaas en Zwarte Piet!
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Ik heb het natuurlijk niet over een akkefietje dat ik niet kan beoordelen, maar over de visie van Verhofstadt op de ontwikkeling van de Unie. Die lijkt mij wel gezond.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

Vladimir Putin drijft als de grote leider van Rusland en haar volk aan de top op het zelfbewustzijn wat hij zijn volk in en na hun jaren van verval teruggeeft. Daarin is hij voor zijn eigen volk geslaagd ondanks de grote negatieve bijwerkingen van zijn internationale politieke koers. Mensen zijn bereid voor het herstel of behoud van hun eigenwaarde veel in te leveren.
De vraag is wanneer en ten koste van hoeveel het Russische volk de bodem van hun incasseervermogen bereikt vinden.
Hij is er dan de man niet naar die zich zomaar via een coupe zou laten wegzetten.
Plaats reactie