Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekraïne

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Het is ook allemaal niet zo verrassend: vanuit diametraal tegenover elkaar staande visies en belangen ontspruiten navenant verschillend gekleurde berichtgevingen.

Je kunt je er hoogstens over verbazen hoever de hypocrisie aan beide zijden gaat.
Is dit een reactie op die links in mijn bericht hierboven?

Een goede journalist zou niet gekleurd moeten berichtgeven. De vragen die worden gesteld door lieden die zich journalist noemen zijn erg vooringenomen: "Hoe stoppen we Poetin?", "Hoe maken we van Oekraine een normaal democratisch land" etc...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Is dit een reactie op die links in mijn bericht hierboven?
Ik wil erom wedden dat "het andere kamp" evenzovele illustraties van gekleurde berichtgeving kan produceren.
David Bakker schreef:Een goede journalist zou niet gekleurd moeten berichtgeven.
Helemaal eens. Maar goede journalisten zijn nu eenmaal dun gezaaid. Weet jij er een paar? En dan bedoel ik niet van die one-issue types, maar echte breed georiënteerde onderzoeks-journalisten.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

@David. Waarom is een vraag naar het stoppen van Poetin vooringenomen? Dat begrijp ik niet. De Poetin doctrine is toch duidelijk *)? Iemand kan zich toch afvragen hoe die doctrine te stoppen. Maak alsjeblieft duidelijk wat je bedoelt. Is van der Plas in jouw ogen een betrouwbaar, een goede journalist. Dat is hier dus de vraag, lijkt mij.

*) http://vorige.nrc.nl/nieuwsthema/georgi ... 968089.ece https://www.groene.nl/artikel/geschreven-in-bloed
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Waarom is een vraag naar het stoppen van Poetin vooringenomen? Dat begrijp ik niet.
Haha klopt, en je zal het ook nooit begrijpen. Want natuurlijk heb je nog nooit gehoord van de Westerse vrije markt doctrine. http://stopdebankiers.nl/oekraine-een-g ... et-westen/
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

Zou je niet kunnen stellen dat de Westerse doctrine dat met het exporteren van democratie en vrije markt er wereldvrede is te bewerkstelligen, voortkomt uit een mentaliteit van christelijke bekeringsdrift?

Misschien kunnen we iets leren van de Chinezen. Die zijn overal in de wereld actief en handel aan het drijven maar proberen niet hun eigen normen en waarden op te dringen. Geen domineesvingertje.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Zou je niet kunnen stellen dat de Westerse doctrine dat met het exporteren van democratie en vrije markt er wereldvrede is te bewerkstelligen, voortkomt uit een mentaliteit van christelijke bekeringsdrift?
M.i. is het achterliggende motief als van rupsje nooitgenoeg. Rücksichlos!
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef: M.i. is het achterliggende motief als van rupsje nooitgenoeg. Rücksichlos!
Ouderwetse macht- en veroveringszucht, zeg maar.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

Zeker, met het doel om de eigen machtsbasis te versterken door de achterban te voeden en bij elkaar te houden. Zo nodig wordt er dan het christendom, islam, humanisme, enz bijgesleept om de zaak te legitimeren.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Zeker, met het doel om de eigen machtsbasis te versterken door de achterban te voeden en bij elkaar te houden. Zo nodig wordt er dan het christendom, islam, humanisme, enz bijgesleept om de zaak te legitimeren.
De mensenrechten-, goededoelen- en ontwikkelingshulpindustrie spelen natuurlijk ook een rol in dit streven.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

Nog een voorbeeld van disfunctioneren:

In de uitzending van Nieuwsuur van 27 november 2014 komt aan de orde dat er op de Russische TV vraagtekens worden gezet bij het MH17-onderzoek door Nederland omdat men allerlei grote wrakstukken laat liggen. In plaats van te onderzoeken of de Russen een punt hebben voelt de disfunctionele journalist David Jan Gotfroid zich geroepen om er op te wijzen dat het allemaal Russische propaganda is: http://nos.nl/artikel/2006078-russische ... -mh17.html

Vergelijkbaar: http://blikopnosjournaal.blogspot.nl/20 ... terug.html
Plaats reactie