Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

hagenaars

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door hagenaars »

Ik kan het nauwelijks geloven, een school vol met tuig. Een school moet kwaliteit leveren, jonge mensen opleiden. De etnische achtergrond van leerlingen doet er niet toe, of zou er niet toe moeten doen. Ga eens praten met de leiding zou mijn advies zijn. Kankeren helpt niet, al is het soms wel een opluchting.
Ja, mensen die niet op tijd komen die geef je de zak, allicht.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Een school moet kwaliteit leveren, jonge mensen opleiden.
En de EU zou ook veel meer draagvlak moeten hebben, maar helaas... Je lijkt van een andere planeet te komen Hagenaars.
hagenaars schreef: De etnische achtergrond van leerlingen doet er niet toe, of zou er niet toe moeten doen.
Wie suggereert hier het tegendeel?
hagenaars schreef:Ga eens praten met de leiding zou mijn advies zijn.

Een advies? Man wordt eerst zelf eens wakker!
hagenaars

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door hagenaars »

Zal ik reageren? Voor deze keer dan:
Het gaat over onderwijs, dat lijkt mij wel een boeiend onderwerp, geen EU zaak. Ik vind wakker en wel dat een school moet opleiden. Bij ons in de hut vinden we dat, al vijftig jaar...Leerlingen die niet deugen gaan over de knie. De hut staat op deze planeet. De auteur waar ik op reageerde bracht de etniciteit van de leerlingen aan de orde. Kun je mij uitleggen waarom spreken met de leiding een slecht advies is?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door fred neerhoff »

Eerst bagatelliseer je de misstanden in het onderwijs. Een advies is dan nogal aanmatigend.
hagenaars

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door hagenaars »

Nou, nee, ik hoor al vele jaren praten over ongemotiveerde leerlingen, ik zou dan zeggen: doe er wat aan...
De ingang daartoe is dan de leiding. Ouders moeten veel meer dan nu gebruikelijk is, het initatief blijven nemen. Het zijn hun kinderen die in de verdrukking komen. (Ik weet het, het klinkt allemaal een beetje moraliserend, maar ik zie geen andere weg...)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:De ingang daartoe is dan de leiding. Ouders moeten veel meer dan nu gebruikelijk is, het initatief blijven nemen.
Je bewijst nu duidelijk dat je de klok hebt horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt.

In het huidige financieringsmodel laat jouw leiding de oren namelijk automatisch hangen naar ouders met de grootste bek terwijl het model uitnodigt dat die leiding hun leraren in de kou laten staan. Gevolg: leraren zijn huiverig voor maatregelen die weliswaar goed zouden zijn voor de leerlingen maar die zij niettemin achterwege laten wegens mogelijke problemen met hun management (sic)!
nederlander1965
Berichten: 63
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 10:09

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door nederlander1965 »

Wat mij het meest schokte op de VMBO-school waar mijn dochter nu 1,5 jaar op zit, is het enorme aantal leerlingen met stoornissen. Zo'n beetje 3/4 van de klassen zitten vol met ADHD-ers, PDD-NOS-ers en andere probleemkinderen.
Dat is voor mijn dochter, die gelukkig gevrijwaard is van enige stoornis, een doffe ellende. Want hoewel ze wéét dat ze uitdagers moet negeren, lukt dat natuurlijk niet altijd. Klagen daarover bij de mentor levert op dat de mentor vindt dat ze de stoornis-kinderen maar moeten negeren en verdragen. Fijn ! Dat heeft al heel wat gedonder veroorzaakt, want om de één of andere reden moeten de wandelende stoornisjes áltijd rottigheid veroorzaken, ruzie uitlokken en mijn dochter voor hoer en andere fijne zaken uitschelden. Toen zij ernstig werd mishandeld door zo'n wandelende stoornis, wilde de school dat zo veel mogelijk stil houden, maar wij hebben aangifte gedaan en staan nu voor het Gerechtshof met een artikel-12 procedure. Waarom ? Omdat de Officier van Justitie de zaak seponeerde met als reden dat mijn dochter haar mishandeling zélf uitgelokt zou hebben.....Hoe gekker kan het nog in dit land ?

Het is een feit dat de stoornisjes vooral allochtone kinderen betreft of kinderen uit het tokkie-milieu.
Ze horen gewoon niet op een VMBO thuis maar zouden op een zgn cluster-IV school moeten zitten.
Je kunt het normale leerlingen niet aandoen om ze tussen deze gestoorde kinderen te zetten, maar toch gebeurt dat op grote schaal.

Mijn andere kinderen zitten op een scholengemeenschap waar het toelatingsbeleid aanzienlijk strenger is en in al de jaren dat ze daar zitten/zaten is er nooit ook maar iets gebeurd. Het kán dus wel. Mijn dochter had de pech dat haar juf in groep 8 haar vanwege haar discalculie tot VMBO-kader veroordeelde met gevolg dat ze nu iedere dag vol tegenzin naar de jungle die "school" heet moet. Fijn allemaal he ?

En de directeur ? Niet aanspreekbaar hier op. Die is alleen bezig zijn school zo gunstig mogelijk neer te zetten en klachten worden door hem weggelachen of zelfs als "racismë" etc terzijde geschoven.
hagenaars

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door hagenaars »

@Neerhoff, alsof ik dat niet weet?! Toch moet je dan als je jouw kinderen ziet verpieteren naar de leiding gaan. @Nederlander. Elke school heeft een of andere klachtenregeling. De aanhouder wint, niet de grote bek.
Je hoeft een sepot niet geduldig te ondergaan. Als je geen racist bent en je normaal gedraagt, dan kan een schoolleider een klacht niet wegwuiven met "U bent een racist."
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door fred neerhoff »

nederlander1965 schreef:Wat mij het meest schokte op de VMBO-school waar mijn dochter nu 1,5 jaar op zit, is het enorme aantal leerlingen met stoornissen. Zo'n beetje 3/4 van de klassen zitten vol met ADHD-ers, PDD-NOS-ers en andere probleemkinderen.
Dat is voor mijn dochter, die gelukkig gevrijwaard is van enige stoornis, een doffe ellende. Want hoewel ze wéét dat ze uitdagers moet negeren, lukt dat natuurlijk niet altijd. Klagen daarover bij de mentor levert op dat de mentor vindt dat ze de stoornis-kinderen maar moeten negeren en verdragen. Fijn ! Dat heeft al heel wat gedonder veroorzaakt, want om de één of andere reden moeten de wandelende stoornisjes áltijd rottigheid veroorzaken, ruzie uitlokken en mijn dochter voor hoer en andere fijne zaken uitschelden. Toen zij ernstig werd mishandeld door zo'n wandelende stoornis, wilde de school dat zo veel mogelijk stil houden, maar wij hebben aangifte gedaan en staan nu voor het Gerechtshof met een artikel-12 procedure. Waarom ? Omdat de Officier van Justitie de zaak seponeerde met als reden dat mijn dochter haar mishandeling zélf uitgelokt zou hebben.....Hoe gekker kan het nog in dit land ?

Het is een feit dat de stoornisjes vooral allochtone kinderen betreft of kinderen uit het tokkie-milieu.
Ze horen gewoon niet op een VMBO thuis maar zouden op een zgn cluster-IV school moeten zitten.
Je kunt het normale leerlingen niet aandoen om ze tussen deze gestoorde kinderen te zetten, maar toch gebeurt dat op grote schaal.

Mijn andere kinderen zitten op een scholengemeenschap waar het toelatingsbeleid aanzienlijk strenger is en in al de jaren dat ze daar zitten/zaten is er nooit ook maar iets gebeurd. Het kán dus wel. Mijn dochter had de pech dat haar juf in groep 8 haar vanwege haar discalculie tot VMBO-kader veroordeelde met gevolg dat ze nu iedere dag vol tegenzin naar de jungle die "school" heet moet. Fijn allemaal he ?

En de directeur ? Niet aanspreekbaar hier op. Die is alleen bezig zijn school zo gunstig mogelijk neer te zetten en klachten worden door hem weggelachen of zelfs als "racismë" etc terzijde geschoven.
Ik heb dit soort extreme misstanden meer dan eens gehoord. Het zou beleidsmakers in alle staten van alarm moeten brengen. Het PVV Tweede Kamerlid Harm Beerta is een positieve uitzondering tussen de wegkijkers en incapabelen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:alsof ik dat niet weet?!
Dan weet jij ook dat onder het vigerende financierings-model (elke tevreden ouder betekent kassa) de directie van een school de oren laat hangen naar de meerderheid van de ouders in de wijk waar die school zijn leerlingen (dus geld!) werft.

Het is dan niet moeilijk in te zien dat het vigerende financieringsmodel de problematiek in die wijk versterkt. De directie zet de leraren onder druk om zich aan te passen naar de wensen van de meerderheid. Dit gebeurt des te meer indien zo'n directie los gezongen is van het inhoudelijke onderwijsproces.
Plaats reactie