Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

hagenaars

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door hagenaars »

@Neerhoff. Ik verwacht geen sepot, maar we zullen zien. Wilder riep of liet roepen "Minder Marokkanen". Dat is haat zaaien volgens de deskundigen, maar in elk geval uitsluiting. Je maakt geen korte metten met uitsluiting en haatzaaien. Algemene oproepen, zoals die van Wilders, hebben geen enkel positief effect. Ik vind godsdienstvrijheid een groot goed.
@Nederlander. Elke godsdienst heeft de neiging de andere godsdiensten te minachten. Tolerantie is sinds het begin van de negentiende eeuw een probaat middel gebleken om het toch min of meer met elkaar uit te houden. Er is geen reden om deze nieuwe Nederlanders niet ook de kans te bieden. Uiteindelijk zal het lukken. Aanwakkeren van de bestaande tegenstellingen helpt natuurlijk niet.
U hebt wel een erg sombere opvatting over onze verdragscultuur. Kunt u niet een beetje specifieker zijn trouwens?
Welk verdrag zou u bv. niet wensen en waarom niet? Er zitten zoals inmiddels in de pers is gemeld ook grote nadelen aan het eenzijdig opzeggen van dat verdrag, door Asscher, ik zie het als een drukmiddel, dreigen, maar of het dreigen met lege hulzen zal zijn moet nog blijken.

U moet voor een goed debat niet vervallen in algemeenheden en onjuiste overdrijvingen zoals bv. "een poel van Arabisering, Afrikanisering en verloedering." Ook "grenzen dichtgooien", ander voorbeeld is wel een leuk beeldspraakje maar het heeft niets met de werkelijkheid van ons open landje te maken. Ziet u het voor u?, alle auto´s stoppen, passagiers uitstappen en paspoorten nazien. Leuk al die files...
nederlander1965
Berichten: 63
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 10:09

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door nederlander1965 »

Och, die files aan de grens heb ik heel graag over voor een veiliger Nederland. Ik vind de veiligheid van burgers toch aanzienlijk belangrijker dat wat meer of minder vertraging voor onze enorme stromen vakantiegangers.
En ons "open landje" is ook geen natuurwet. Dat is et namelijk nog niet zo heel lang. Ik herinner me dat ik als kind van een jaar of 10 met mijn ouders naar onze familie in Zeeuws-Vlaanderen trok. Daar gingen we dan wel eens een dagje de grens over, België in, via een van de kleine, landelijke grensovergangetjes. Slagboom was dicht, douaniers aan beide kanten en netjes paspoort laten zien en soms moest ook de achterbak open. Niks ergs aan, dat vonden we normaal. Zo lang bestaan die lekke grenzen waarlangs naast eerzame burgers ook massaal criminelen en gelukszoekers binnenstromen.

Dan de verdragen. Welke werken in ons nadeel ? Dat zijn vooral de verdragen inzake vluchtelingen en uitkeringen.
Beiden zijn moeilijk als voordelig voor ons land te bestempelen. Ze verhinderen doorgaans adequate aanpak van problemen en de uitkeringsverdragen veroorzaken vooral een eenzijdige geldstroom die ons land vrijwel altijd verlaat.
Vaak zijn ze tot stand gekomen onder invloed van jaren 60 en 70 ideeën over "eerlijk delen" en andere nadelig gebleken waanideeën. Ik weet niet of het altijd zo vreselijk is om die op te zeggen. Ik denk dat het schetsen van enorme gevolgen daarvan niets meer is dan bangmakerij om maar vooral de vaak linkse pareltjes niet te laten sneuvelen.
Net las ik dit nog :
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2328 ... ten__.html
Nederland moet dit, Nederland moet dat. En allemaal bepaald door niet-Nederlanders. Nederland moet niets. Nederland moet alleen iets als we dat zélf bepalen en verder niet, tenzij het in ons voordeel is om dat door anderen te laten bepalen.

U noemt mijn opmerkingen "algemeeheden". Ik adviseer u eens een bezoek te brengen aan diverse wijken op Rotterdam-Zuid. Zelf reed ik kort geleden nog met de tram vanaf de Maashaven naar IJsselmonde. Ik was daar zeker 20 jaar niet geweest en had echt het gevoel door een of andere Arabische stad te rijden. Echt, hoe ik ook mijn best deed, ik heb niets gezien wat mij aan Nederland deed denken. pas toen we tundorp Vreewijk binnenreden keerden we op Nederlandse bodem terug. In één woord : afschuwelijk.
Mijn zoon zit op een school die midden in zo'n wijk staat en ook hij was oprecht verbaasd dat de omgeving van die school zó uit een Arabische stad geplukt kan zijn. En dat zijn geen uitzonderingen, in Rotterdam zijn nog veel meer van die wijken en ook in Den Haag (Schilderswijk, Transvaal) en vele andere grote en helaas ook kleinere steden is dat het geval.

En ja, die Arabisering gaat gepaard met enorme verloedering, dat viel mij nog het meeste op. Verschrikkelijk en
om heel triest van te worden.
Het zijn helaas inderdaad algemeenheden als je door deze gebieden reist, want je ziet er niets anders dan
deze narigheid. Overdreven is het echter niet.
hagenaars

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door hagenaars »

U hebt een schattig, maar onwerkelijk beeld van het grensverkeer, het gaat echt niet om een paar files. Trouwens het beperken van de botersmokkel in de grensgebieden was ook niet erg effectief in de jaren vijftig. Met een zucht van verlichting werd afscheid genomen van die onzin. Grenzen zijn Europees en zullen dat blijven, heimwee naar vroeger is geen argument...Ik heb jarenlang in Rotterdam gewoond en gewerkt, ik ken de situatie in Rotterdam Zuid vrij goed. Er zijn slechte wijken, zeker, maar er is ook veel verbeterd. We klagen wel maar dat helpt niet echt.
nederlander1965
Berichten: 63
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 10:09

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door nederlander1965 »

hagenaars schreef:U hebt een schattig, maar onwerkelijk beeld van het grensverkeer, het gaat echt niet om een paar files. Trouwens het beperken van de botersmokkel in de grensgebieden was ook niet erg effectief in de jaren vijftig. Met een zucht van verlichting werd afscheid genomen van die onzin. Grenzen zijn Europees en zullen dat blijven, heimwee naar vroeger is geen argument...Ik heb jarenlang in Rotterdam gewoond en gewerkt, ik ken de situatie in Rotterdam Zuid vrij goed. Er zijn slechte wijken, zeker, maar er is ook veel verbeterd. We klagen wel maar dat helpt niet echt.
Ik weet niet of het onzin was. Je stelt je huis toch ook niet zomaar voor iedereen open ? Ik doe mijn deur nog altijd goed op slot en ik laat niet zomaar iedereen binnen. Én ik blijf baas in eigen huis. Het gekke is dat we dat op landelijk niveau ineens wél normaal vinden. Deuren open, iedereen kan naar binnen. Wat is er onzin aan om dat eens stevig in te gaan perken ? Het open-grenzenbeleid van de afgelopen jaren is nu niet bepaald een zegen gebleken voor ons land !
Jan Rap en zijn maat konden en kunnen ongehinderd binnendringen en de gevolgen daarvan weten we genoegzaam.
Europese grenzen ? Waar dan ? De ongebreidelde toestroom van Afrikanen en Aziaten wijst op buitengrenzen die zo lek als een mandje zijn. Wie er doorheen weet te komen of ze zelfs maar benaderd mag nog blijven ook ! Niemand wordt terug op de boot gezet en op de Afrikaanse kusten weer afgezet met de hartelijke groeten van Brussel.
Gevolg : Europa en vooral Italië, Spanje en Griekenland worden overspóeld met gelukszoekers en hele en halve criminelen.

Als het grensverkeer nu nog plaats vond tussen de oorspronkelijke EU-landen, zou het allemaal niet zo erg zijn dat onze grenzen openstaan. Echter met de toelating van armenhuizen als Polen, Roemenië en Bulgarije heeft het aldaar florerende boeven- en lompengilde vrij toegang tot ons land, om nog maar te zwijgen van de gelukszoekers van buiten Europa. Allemaal niet écht in ons voordeel lijkt me.

De wijken op Rotterdam-Zuid verbeterd ? Ik weet niet waar moet ik eerlijk zeggen. Ik ben geboren en getogen in de wijk Lombardijen, maar begin jaren 80 moesten we daar feitelijk vluchten vanwege de enorme verpaupering door
de massale vestiging van "nieuwe Nederlanders". De enige plaatsen waar het opknapt is daar waar massaal wordt gesloopt en waar nieuwe huizen verrijzen die te duur zijn voor de oorspronkelijke bewoners. Problemen verplaatsen heet dat.
hagenaars

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door hagenaars »

We worden het niet eens. Puntgewijs mijn standpunt:
1. Migratie van de ene regio naar de andere is normaal en gewenst. Het moet wel gereguleerd, daar ontbreekt het nog aan, maar grenzen dicht is een metafoor en niet haalbaar.
2. Sloop en nieuwbouw is nodig om wijken in stand te houden. Binnenlandse migratie en van wijk naar wijk is niet te voorkomen.
3. Polen, Bulgarije en Roemenië zijn toegelaten als EU lid, dat geeft rechten en plichten. De verandering die daarmee samenhangt is niet te vermijden, wel te managen.
4.Het verplaatsen van problemen is niet altijd te vermijden, het is ook niet altijd verkeerd. Onze familie, een voorbeeld, heeft zich vier generaties terug, zoals zovelen vanuit Brabant naar Rotterdam, Kralingen verplaatst. Geen probleem eigenlijk.
nederlander1965
Berichten: 63
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 10:09

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door nederlander1965 »

1. Migratie is niet altijd gewenst. Als het beperkt gebeurt en iets toevoegt voor het ontvangende land, is het prima.
Wat in Nederland gebeurt is, heeft daar echter niets meer mee te maken. Ons land werd en wordt overspoeld met mensen die niets toevoegen, niet werken, niet integreren etc. Grenzen dicht is dus een prima middel om deze stroom te stoppen en "even op adem" te komen.
Vroegere immigratie van bijvoorbeeld hugenoten was nuttig voor ons land. Die werkten hard, pasten zich snel aan en voegden veel toe aan onze cultuur en economie. Daarvan is echter in deze tijd in de verste verte geen sprake.

2. Nieuwbouw maakt weinig uit. Ik reed als kind enkele keren per week met de trein door Rotterdam-Zuid, en keek dan uit op de krotten van de Oranjeboomstraat en Rosestraat. Geen fijn gezicht. Gelukkig werd alles ergens begin jaren 80 gerenoveerd en gesloopt. Zag er keurig uit daarna, maar in no-time was alles weer vervallen tot een Arabisch ghetto. Zo had je woongebouw "De Paperclip", een nieuw, modern gebouw. Werd compleet uitgewoond en het werd een complete no-go-area. Uiteindelijk was er maar één optie : herbestemming tot studentenhuisvesting.

3. Ik zou niet van "verandering" willen spreken. Het zijn pure verslechteringen. Verdringing op de arbeidsmarkt, niet te stuiten fraude, zakkenrollerij, skimmers, oplichters....En managen lukt niet erg, want het probleem is nog geen spat veranderd en zal alleen maar erger worden. Deze landen horen simpelweg niet in de EU thuis, gezien hun enorme ontwikkelingsachterstand, gebrekkige democratie en rammelend justitieel systeem.

4. Je voorbeeld is niet goed. Het cultuurverschil tussen Brabanders en Rotterdammers bestond, maar de overeenkomsten (geschiedenis, religie etc) waren zó groot dat al die import in Rotterdam zich heel snel aanpaste.
Niemand zal nu nog weten welke Rotterdammer oorspronkelijk uit Brabant of Zeeland kwam. Mijn ouders trokken in de jaren 50 van Zeeland naar Rotterdam-West. Voor hen een grote overgang, maar binnen 4, 5 jaar waren ze Rotterdammers (én Nederlanders, maar dat waren ze al....). Bij de massaimmigratie ligt dat wel even anders !
We zijn nu aan de 3e en zelfs 4e generatie bezig, maar van enige vooruitgang of aanpassing is vrijwel geen sprake.
Veel problemen dus eigenlijk !
hagenaars

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door hagenaars »

Je bent veel te somber, de feiten kloppen niet. Daar gaan we:

Ad 1. Ik herinner mij nog de rijen voor het bureau Emigratie, duizenden Rotterdammers verhuisden naar Zuid Afrika, Nieuw Zeeland, Canada, Brazilië etc. etc. Tien jaar later, wij waren inmiddels welvarend, kwamen de eerste Turken naar Rotterdam Zuid. Daarna Marokkanen etc. In de geschiedenis, idem dito. Lees het maar na. Migratie hoort bij de mesnheid. Je moet wel de zaak managen en dat lieten we achterwege. Je moet ook eisen stellen aan de immigranten en ook dat lieten we achterwege.
Ad 2. Ik ken het drama, nou ja laten we zeggen de ontsporing van de Paperclip. Je hebt gelijk. Dat heeft een paar centen gekost. Gebrek aan management. Maar ook de architectuur was een provocatie: Kijk maar, Omstreden
Al vanaf de presentatie van de eerste plannen was de Peperklip omstreden. Architectuurcritici beschreven het gebouw als onherbergzaam, kil en genadeloos. Anderen roemden de tijdloze, rationele architectuur en zagen het gebouw als een bevrijding uit de heilloze kleinschaligheid. Op de woningplattegronden werd weinig kritiek geleverd. Tijdens de eerste jaren bleef het gebouw in de publiciteit. Er waren problemen met geluidshinder in de ronde koppen, waar het geluid weerkaatst werd door de tegels, hoewel ook de luidruchtige bewoners de schuld kregen. Veel problemen met het beheer van het gebouw zouden het gevolg zijn van een verkeerd woningtoewijzingsbeleid van de gemeente. Sinds de aanleg van de Kop van Zuid met de woningbouw van de Stadstuinen en de Landtong valt de Peperklip qua omvang niet meer uit de toon.
Weeber maakte na de Peperklip nog enkele rigoureuse woningbouwplannen: het stedenbouwkundig plan voor de Venserpolder in Amsterdam (1982) en de Zwarte Madonna in Den Haag. Dit laatste gebouw uit 1985 wordt binnenkort gesloopt. Niet omdat het slecht functioneert of omdat de bewoners erover klagen, maar omdat het in de weg staat voor de plannen met het stadscentrum.

Literatuur:
Plan 1983-9
Bouw 1983-14/15
Architectural Review 1985-1
Renovatie & Onderhoud 1995-12
Stadsvernieuwing Rotterdam 1974-1984, 1984
E. Taverne - Carel Weeber, architect, 1990
Architectuur Rotterdam 1970-1995, 1995

Ad 3. De landen zijn lid van de Unie en blijven dat ook. Er is geen serieus discour dat iets anders aangeeft.

Ad 4. Uiteraard speelt taal een rol en gaat de integratie daardoor moeizamer. Dacht je dat de Haarlemse kleermakers en schrijnwerkers blij waren met de Hugenoten? kijk even in de litteratuur. De deelname aan hoger onderwijs, en andere sectoren van de migranten is groeiende. Je moest eens op een Universiteit rondkijken. Er zijn problemen, dat is juist, sommige zijn hardnekkig. Maar niet onoplosbaar.

Verder lezen misschien? http://nl.wikipedia.org/wiki/Immigratie ... Nederland)
nederlander1965
Berichten: 63
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 10:09

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door nederlander1965 »

hagenaars schreef:Je bent veel te somber, de feiten kloppen niet. Daar gaan we:

Ad 1. Ik herinner mij nog de rijen voor het bureau Emigratie, duizenden Rotterdammers verhuisden naar Zuid Afrika, Nieuw Zeeland, Canada, Brazilië etc. etc. Tien jaar later, wij waren inmiddels welvarend, kwamen de eerste Turken naar Rotterdam Zuid. Daarna Marokkanen etc. In de geschiedenis, idem dito. Lees het maar na. Migratie hoort bij de mesnheid. Je moet wel de zaak managen en dat lieten we achterwege. Je moet ook eisen stellen aan de immigranten en ook dat lieten we achterwege.
Ad 2. Ik ken het drama, nou ja laten we zeggen de ontsporing van de Paperclip. Je hebt gelijk. Dat heeft een paar centen gekost. Gebrek aan management. Maar ook de architectuur was een provocatie: Kijk maar, Omstreden
Al vanaf de presentatie van de eerste plannen was de Peperklip omstreden. Architectuurcritici beschreven het gebouw als onherbergzaam, kil en genadeloos. Anderen roemden de tijdloze, rationele architectuur en zagen het gebouw als een bevrijding uit de heilloze kleinschaligheid. Op de woningplattegronden werd weinig kritiek geleverd. Tijdens de eerste jaren bleef het gebouw in de publiciteit. Er waren problemen met geluidshinder in de ronde koppen, waar het geluid weerkaatst werd door de tegels, hoewel ook de luidruchtige bewoners de schuld kregen. Veel problemen met het beheer van het gebouw zouden het gevolg zijn van een verkeerd woningtoewijzingsbeleid van de gemeente. Sinds de aanleg van de Kop van Zuid met de woningbouw van de Stadstuinen en de Landtong valt de Peperklip qua omvang niet meer uit de toon.
Weeber maakte na de Peperklip nog enkele rigoureuse woningbouwplannen: het stedenbouwkundig plan voor de Venserpolder in Amsterdam (1982) en de Zwarte Madonna in Den Haag. Dit laatste gebouw uit 1985 wordt binnenkort gesloopt. Niet omdat het slecht functioneert of omdat de bewoners erover klagen, maar omdat het in de weg staat voor de plannen met het stadscentrum.

Literatuur:
Plan 1983-9
Bouw 1983-14/15
Architectural Review 1985-1
Renovatie & Onderhoud 1995-12
Stadsvernieuwing Rotterdam 1974-1984, 1984
E. Taverne - Carel Weeber, architect, 1990
Architectuur Rotterdam 1970-1995, 1995

Ad 3. De landen zijn lid van de Unie en blijven dat ook. Er is geen serieus discour dat iets anders aangeeft.

Ad 4. Uiteraard speelt taal een rol en gaat de integratie daardoor moeizamer. Dacht je dat de Haarlemse kleermakers en schrijnwerkers blij waren met de Hugenoten? kijk even in de litteratuur. De deelname aan hoger onderwijs, en andere sectoren van de migranten is groeiende. Je moest eens op een Universiteit rondkijken. Er zijn problemen, dat is juist, sommige zijn hardnekkig. Maar niet onoplosbaar.

Verder lezen misschien? http://nl.wikipedia.org/wiki/Immigratie ... Nederland)
Zou het dan overdreven zijn dat veel scholen hun VMBO-afdeling willen sluiten vanwege het aantal allochtonen ?
Het aandeel allochtonen op HBO en WO is erg beperkt. Daar komt bij dat vooral HBO-opleidingen de lat steeds lager hebben gelegd om deze allochtonen vooral te laten slagen.
Mijn werkgever, het Ministerie van Financiën, deed iets soortgelijks. 10 jaar geleden begon men met de werving
van toezichthouders. Deze moeste de wijken in om ondernemers in de gaten te houden. Omdat de fiscale problemen vooral bij allochtone ondernemers speelden, wilde men graag allochtonen voor deze functies. Men zocht dus allochtonen met een VMBO-TL diploma. Vrijwel onvindbaar. Uiteindelijk had men er toch een aantal en begon een
door de overheid betaalde, speciaal voor de fiscale praktijk opgezette MBO-opleiding bij Zadkine.
Al heel snel vielen er steeds meer leerlingen af en om het project niet te laten mislukken werden de eisen naar beneden bijgesteld. Zo haalden deze allochtonen toch een MBO diploma. In de praktijk kwam er niets van terecht.
Binnen 2 jaar waren ze vrijwel allemaal ontslagen wegens wangedrag of incompetentie.

Bij de politie idem dito. Mijn vader was jarenlang werkzaam als rechercheur bij de politie. Vanaf de jaren 80 werden steeds meer allochtonen aangenomen als agent. Ook hier hetzelfde probleem : de opleiding was te moeilijk en moest bijgesteld worden. Gevolg : slecht opgeleide agenten, waarvan een groot deel in no-time ontslag kreeg wegens
corruptie en wangedrag.

Ik geloof niet dat sprake is van de door jou genoemde verbeteringen onder allochtonen.

Wat de hugenoten betreft, ik ben vooral bezig geweest met de hugenoten in Zeeland. Ik stam aan moeders kant in hoge mate van hugenoten af en ze waren in Zeeuws-Vlaanderen meer dan welkom. Veel boerderijen lagen braak en werden cadeau gedaan aan de nieuwkomers, die naast kennis ook vaak geld en een zeer gezonde werklust meebrachten. Dat het in Leiden anders was klopt, maar ook daar waren de hugenoten zeer snel opgegaan in de lokale bevolking. Je kunt deze immigratie onmogelijk vergelijken met de massaimmigratie van jaren 70 e.v.
Nederland is nimmer overspoeld geweest met ongeschoolde, onaangepaste gelukszoekers die ook nog eens een volstrekt met de onze onverenigbare cultuur meebrachten.
hagenaars

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door hagenaars »

U hebt veel vragen en opmerkingen, ik hoop maar dat ik ze kan beantwoorden!
1.U hebt gelijk scholen willen graag "wit" blijven en sluiten dan de populaire VMBO opleiding. Het is racisme en gemeentebesturen en de minister moeten optreden. Dat gaat ook gebeuren.
2. Het selecteren op kleur zal ook op een departement en waar dan ook op den duur verdwijnen, het is een nederlaagstrategie. Kennelijk is er toen een beetje dom op het "kleur-probleem" gereageerd. Was Wouter Bos toen verantwoordelijk?
3.Ook bij de politie geldt, bestrijd racisme.
Onze wetten zijn gelukkig overduidelijk: racisme is verboden. Strafbaar en terecht.

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
nederlander1965
Berichten: 63
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 10:09

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door nederlander1965 »

hagenaars schreef:U hebt veel vragen en opmerkingen, ik hoop maar dat ik ze kan beantwoorden!
1.U hebt gelijk scholen willen graag "wit" blijven en sluiten dan de populaire VMBO opleiding. Het is racisme en gemeentebesturen en de minister moeten optreden. Dat gaat ook gebeuren.
2. Het selecteren op kleur zal ook op een departement en waar dan ook op den duur verdwijnen, het is een nederlaagstrategie. Kennelijk is er toen een beetje dom op het "kleur-probleem" gereageerd. Was Wouter Bos toen verantwoordelijk?
3.Ook bij de politie geldt, bestrijd racisme.
Onze wetten zijn gelukkig overduidelijk: racisme is verboden. Strafbaar en terecht.

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Jammer dat u deze weg volgt. Weer die racismekaart. VMBO scholen zijn niet voor niets weinig geliefd bij autochtonen en schoolbesturen. Er zit vooral tuig op. Mijn dochter zit op een VMBO school, helaas. Vreselijk is het. Ze zit tussen allochtonen met allerlei stoornissen en problemen en wil daar liefst morgen nog weg.
Helaas was ze niet goed in rekenen en mocht ze van haar juf in groep 8 niet naar een VMBO-TL, anders had ze naar de school gekund waar mijn zoons op zitten en waar deze problematiek niet speelt.
Naar de andere VMBO school alhier is geen optie. Daar is het nog erger. Dat was het 25 jaar geleden ook al, toen
een dochter van mijn zus daar op zat en er uiteindelijk moest vluchten. Messen mee naar school, drugs etc, het was allemaal normaal. Ook nu nog is er op die school dagelijks een agent binnen en is het terrein alleen toegankelijk via
een bewaakte poort en moet men de school binnen via metaaldetectoren. Gezellig, nietwaar ?

Gemeente en Minister doen daar niets aan. Die kiezen ervoor om de scholen die van zo'n VMBO af willen, te berispen of door de critici van deze ellende de mond te snoeren door ze als racisten weg te zetten. Het probleem woekert intussen fijn voort.

Dan over "selecteren". Dat is een logische reactie van werkgevers. Als je meermalen je neus stoot aan figuren die niks willen of kunnen, neem je die niet meer aan. Ik heb op mijn werk vaak genoeg gezien dat Marokkanen werden geworden, die na 2 weken weer weg konden vanwege hun houding. Brutaal, te laat komen, weggaan wanneer ze willen en óveral problemen over maken. Gek dat werkgevers die voortaan zullen proberen te mijden ?
Plaats reactie