D66, een conservatief bolwerk

hagenaars

D66, een conservatief bolwerk

Bericht door hagenaars »

In mijn gemeente ia de D66 fractie onlangs uiteengespat. Ze konden het niet eens worden over het vertrek van een wethouder. Deze had nogal wat misdragingen, of vermeende misdragingen op zijn kerfstok. Hij hield de eer aan zichtzelf, zodat we nooit zeker kunnen weten wat er gepeeld heeft. Maar de kranten staan er vol van. Conservatief bestuur dat is het kenmerk van de vroeger zo open en democratische club. Fris en vrij, het gesloten bolwerk, het systeem moet om, was ooit hun devies. Nu gaat het vaak om poppetjes, partijbelangen en politieke tinnengieterij. Helaas.
Nu weer dit: "
Minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert moet paal en perk stellen aan het feit dat oud-militairen na uitdiensttreding bij Defensie naast hun uitkering onbeperkt kunnen bijklussen in de private sector.

Dat zegt D66-Kamerlid Wassila Hachchi tegen NU.nl.

Ik vraag mij dan af: "Waar bemoeit zo iemand zich mee?" Je hebt bv. veertig jaar trouwe dienst en krijgt een pensioen, waar je zelf je hele carière voor krom gelegen hebt en dan komt zo´n onbekend kamerlid, met een nog veel goudgerander pensioen waar zij waarschijnlijk hoogstwaarschijnlijk niet zo lang voor heeft moeten bloeden en zeker geen indrukwekkende prestaties heeft getoond en begint zomaar uit het niets en waarschijnlijk uit naijver aan jouw boterham te knagen. Conservatief, regentenmentaliteit, dat moet het zijn. Bemoeizucht.

Intussen toch maar even gekeken naar de prestaties van mevrouw: Dit maakt op mij geen grote indruk: waarschijnlijk geen uitzendingen, louter bureauwerk, geen prestaties van belang. Bemoeizucht en conservatieve naijver, dat moet het zijn.

Wassila Hachchi (Rotterdam, 6 januari 1980) is een Nederlandse politica en voormalig ambtenaar.

Hachchi is van Marokkaanse komaf. Ze studeerde van 1998 tot 2002 bedrijfskunde aan de Erasmusuniversiteit Rotterdam en volgde daarna de officiersopleiding logistiek/korps administratie aan het Koninklijk Instituut voor de Marine van 2003 tot 2004.

Hierna was zij van 2003 tot 2007 werkzaam als officier bij de Logistieke Dienst van de Koninklijke Marine. In 2007 werd ze ambtenaar in de functie van controller/beleidsadviseur bij de directie Financieel-Economische Zaken van het Ministerie van Economische Zaken. In hetzelfde jaar werd ze verkozen tot Jonge Ambtenaar van het Jaar. In 2009 werd ze hoofd Planning en Control bij de bedrijfsgroep Catering, een eenheid van het Commando DienstenCentra van het Ministerie van Defensie.

Na in 2006 lid te zijn geworden van D66, is Hachchi namens deze links-liberale partij sinds 17 juni 2010 lid van de Tweede Kamer. Als Kamerlid maakt zij deel uit van de op 16 april 2013 ingestelde Parlementaire enquêtecommissie Woningcorporaties, die onderzoek doet naar de opzet en het functioneren van het stelsel van woningcorporaties.
Plaats reactie