De juiste weg. Oekraïne

hagenaars

De juiste weg. Oekraïne

Bericht door hagenaars »

Ik vis dit van Nu, het ANP verspreidt het: Nota bene, ik vind dit dus goed nieuws.


Rebellengebieden uitgesloten van verkiezingen Oekraïne


Bij de parlementsverkiezingen in Oekraïne kan niet worden gestemd op vertegenwoordigers voor de rebellengebieden Loehansk en Donetsk of de door Rusland geannexeerde Krim.


Rebellengebieden uitgesloten van verkiezingen Oekraïne
Foto: AFP

Dat laat voorzitter Joeri Loetsenko van de presidentspartij Blok Petra Porosjenka zondag weten, melden Oekraïense media.

Oekraïners mogen over twee weken naar de stembus om 420 parlementariërs te kiezen. De dertig andere zetels van het parlement, waar de vertegenwoordigers van Donetsk, Loehansk en de Krim horen te zitten, blijven leeg "totdat de gebieden weer de Oekraïense vlag hijsen'', aldus Loetsenko.
hagenaars

Re: De juiste weg. Oekraïne

Bericht door hagenaars »

Gisteravond in de sociëteit "Vereeniging" aan de Zijlweg in Haarlem een boeiende lezing door Marc Jansen *), he studied history at the University of Amsterdam. Ik vond vooral zijn uitvoerige en boeiende uiteenzetting over de grote verschillen tussen de Russische en de Oekraïnse kijk op de geschiedenis en de ontwikkeling van het Oekaïnse nationalisme in de negentiende eeuw zeer verhelderend. Mogelijk dat hij elders in het land ook nog deze of een andere lezing houdt. Hij schreef ook een boek over dit onderwerp.**)

*) http://www.uva.nl/over-de-uva/organisat ... ansen.html

**) http://www.bol.com/nl/p/grensland-een-g ... 022841050/
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De juiste weg. Oekraïne

Bericht door fred neerhoff »

Wat mij betreft is neutraliteit de juiste weg voor Oekraïne. Neutraal ten opzichte van Rusland en de EU.
hagenaars

Re: De juiste weg. Oekraïne

Bericht door hagenaars »

Dat moet het Oekraïnse volk zelf beslissen. Als zij lid willen worden van de NAVO dan kan dat, lid van de Europese Unie? Waarom niet? De Beer heeft afgedaan. Poetin is geïsoleerd.
nederlander1965
Berichten: 63
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 10:09

Re: De juiste weg. Oekraïne

Bericht door nederlander1965 »

Laten we hopen dat armenhuis Oekraïne nimmer lid van de EU wordt ! Het zou het zoveelste armenhuis zijn dat de geldpotten van Brussel komt leegroven. Ook kun je er op wachten dat Oekraïners hier komen frauderen, roven en stelen, zoals hun collegae uit Roemenië en Bulgarije ook erg goed kunnen, zoals we inmiddels weten.

Laat Oekraïne lekker zelf zijn boontjes doppen. Het land heeft een fascistisch regime met hoogst onfrisse criminelen aan het roer. Het is een schande dat het altijd zogenaamd zo op fatsoen en wetshandhaving gerichte Brussel volledig kritiekloos tegenover Kiev staat en alles uit de kast haalt het land binnen de EU te halen. Een domme zet.

Rusland is een factor om rekening mee te blijven houden. De tijd van Jeltsin, schoothondje van het liberaal kapitalisme, is allang voorbij. Rusland is terug op het wereldtoneel en heeft al bewezen totaal ongevoelig te zijn voor de Europese onderhandelings- en bemoeizucht.
Ik denk dat Europa er beter aan doet samenwerking met Rusland te zoeken. We zullen dat land nog hard nodig hebben als tegenwicht tegen de oprukkende islam, zowel de Arabische als de Turkse.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: De juiste weg. Oekraïne

Bericht door David Bakker »

nederlander1965 schreef:Laten we hopen dat armenhuis Oekraïne nimmer lid van de EU wordt ! Het zou het zoveelste armenhuis zijn dat de geldpotten van Brussel komt leegroven. Ook kun je er op wachten dat Oekraïners hier komen frauderen, roven en stelen, zoals hun collegae uit Roemenië en Bulgarije ook erg goed kunnen, zoals we inmiddels weten.

Laat Oekraïne lekker zelf zijn boontjes doppen. Het land heeft een fascistisch regime met hoogst onfrisse criminelen aan het roer. Het is een schande dat het altijd zogenaamd zo op fatsoen en wetshandhaving gerichte Brussel volledig kritiekloos tegenover Kiev staat en alles uit de kast haalt het land binnen de EU te halen. Een domme zet.

Rusland is een factor om rekening mee te blijven houden. De tijd van Jeltsin, schoothondje van het liberaal kapitalisme, is allang voorbij. Rusland is terug op het wereldtoneel en heeft al bewezen totaal ongevoelig te zijn voor de Europese onderhandelings- en bemoeizucht.
Ik denk dat Europa er beter aan doet samenwerking met Rusland te zoeken. We zullen dat land nog hard nodig hebben als tegenwicht tegen de oprukkende islam, zowel de Arabische als de Turkse.
Fijn dat u deelneemt aan dit forum en zulke duidelijke opinies verkondigt. Ik ben het met het bovenstaande eens, zie ook de discussie: http://www.vrijdenkersforum.nl/forum/vi ... 9&start=60
hagenaars

Re: De juiste weg. Oekraïne

Bericht door hagenaars »

U ziet het verkeerd, maar leuk dat u ons forum komt versterken. De Unie is naast veel anders in de eerste plaats een zakelijk verbond, dus uitbreiding van de markt met bijna 50 miljoen kopers is welkom. Bedacht moet worden dat die zogenaamde vetpotten in Brussel slechts een fractie zijn van de economieën die in de Unie groeien en bloeien. Oekraïne is van plan door goede investeringen (En ook daar liggen voor ons land mooie kansen...) een nieuwe succesvolle economie op te bouwen. Logisch dat Poetin dat vreest als de pest, hem is het tot nu toe niet gelukt zijn economie op poten te krijgen. Hij ligt dwars, staat geïsoleerd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De juiste weg. Oekraïne

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:U ziet het verkeerd
Oh ja? Zeker is wèl dat jouw EU- markt ideaal gevaarlijke scheuren aan het vertonen is.
nederlander1965
Berichten: 63
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 10:09

Re: De juiste weg. Oekraïne

Bericht door nederlander1965 »

hagenaars schreef:U ziet het verkeerd, maar leuk dat u ons forum komt versterken. De Unie is naast veel anders in de eerste plaats een zakelijk verbond, dus uitbreiding van de markt met bijna 50 miljoen kopers is welkom. Bedacht moet worden dat die zogenaamde vetpotten in Brussel slechts een fractie zijn van de economieën die in de Unie groeien en bloeien. Oekraïne is van plan door goede investeringen (En ook daar liggen voor ons land mooie kansen...) een nieuwe succesvolle economie op te bouwen. Logisch dat Poetin dat vreest als de pest, hem is het tot nu toe niet gelukt zijn economie op poten te krijgen. Hij ligt dwars, staat geïsoleerd.
Ik ben het daar niet mee eens. Het bewijs dat de economische "bloei" (die nu al járen kwakkelt) aan de EU te danken is, valt niet te leveren. Net als het geval is bij de bewering dat de Oranjes voor zoveel extra handelsinkomsten zorgen door hun staatsbezoeken. We weten immers niet hoe de groei zou zijn zonder EU en zonder euro. Daar is slechts naar te gissen.
Wat wel duidelijk is, is dat ons land steeds weer wordt misbruikt door fraudeurs uit Oost-Europa (honderden miljoenen schade) en dat ons land wordt geterroriseerd door criminelen uit die armenhuizen. Ik noem alleen al het skimprobleem dat vrijwel volledig voor rekening van Roemenen komt.

Die 50 miljoen extra kopers gaan wel tegenvallen vrees ik. Ze zijn straatarm en zullen niet veel kopen. Als er eerst miljarden Europees geld in Oekraine gepompt moet worden om de mensen daar vervolgens hier voor extra omzet te zorgen, is dat nogal vestzak-broekzakwerk, met als extra nadeel een toestroom van weer een nieuw proletariaat in onze richting.

Maar goed, de toevoeging van Oekraïne zou ik nog enigszins kunnen pruimen. Veel gevaarlijker is dat nog steeds warme gevoelens bestaan bij veel pro-EU-ers om het niet-Europese Turkije toe te laten treden. Dát zou pas een fatale fout zijn. 80 miljoen moslims erbij met een fundi-regering. Ik zie het echter nog wel gebeuren ook.....
hagenaars

Re: De juiste weg. Oekraïne

Bericht door hagenaars »

@Neerhoff. Oh ja? Er staat een kandidaat te trappelen om lid te mogen worden, zijn dat scheuren? Ik dacht het niet.

@Nederlander. De economische groei is sinds de Unie logischerwijs aanzienlijk, ondanks de wereldwijde recessie. Maar er is meer, veel meer groei mogelijk als we de politieke eenheid bewaren en waar mogelijk benutten door investeringen in en buiten het gebied te doen. U hoeft dus niet te gissen.
Er zijn ook fraudeurs, natuurlijk. Het is de taak van de regering deze op te sporen en streng te straffen, ik heb de indruk dat zulks ook zal gebeuren.
Straatarme mensen worden koopkrachtig zoals de groeiende economieën laten zien. Neem bv. China, nu een kleine dip maar al jaren met dubbele cijfers. Idem India. Oekraïne erbij is een zegen voor ons allemaal.

U moet wel bijblijven, over de deelneming van Turkije aan de Unie is al jaren geleden besloten. Kijk maar:

In oktober 2005 begon de Europese Unie de toetredingsonderhandelingeni met Turkijei. Er is echter geen toetredingsdatum vastgesteld. Een eventuele toetreding is onder andere afhankelijk van vorderingen van de Turkse regering met het doorvoeren van hervormingen. Die hervormingen betreffen fundamentele facetten van de Turkse samenleving. Einde citaat van Europa Nu, dat het complete dossier biedt.
Plaats reactie