Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Natuurlijk heeft hij ook een mening, maar ik behandelde de feiten
Het is een gotspe te denken dat jouw mening beter is dan die van Frans. Trouwens, ik ben het op dit punt met Frans eens.
hagenaars schreef:Het is niet anders dan met een wiskundige.
Hoe weet je dat zo goed? Zoals gewoonlijk trek je weer eens een te grote broek aan.
hagenaars schreef:Frans doet bovendien net alsof ons politiek systeem ontoegankelijk zou zijn voor buitenstaanders of nieuwkomers, welnu dat is niet zo...
Onzin. Frans is voor directe democratie. Jij niet.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door Frans van Dongen »

Inderdaad; ik vind dat onze democratie is uitgehold door partijpolitiek.

Een voorbeeld: er worden momenteel geen beslissingen genomen die in het belang van de economie zijn, maar erop gericht zijn om de regering te laten zitten.

Het wantrouwen dat Jolanda Sap beschreef bij P en W is volkomen terecht.

Tweede voorbeeld: we betalen twee maal zoveel voor onze 'administration' dan de Amerikanen.
Is dat in ons belang ? Natuurlijk niet.

Derde voorbeeld: Publieke omroep is al lang niet meer nodig, gezien internet. Toch wordt het gehandhaafd.
In ons belang ? Laat me niet lachen.

Vierde voorbeeld: we hebben nog steeds een Benelux-parlement. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Wil je nog meer voorbeelden ?
Ze hebben dezelfde mentaliteit als de Franse adel van vòòr 1789.

Je wordt belazerd Lex; en je staat nog te juichen ook !
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Ik reageer eerst op Frans en dan op Fred. Ik dank jullie overigens voor de kritiek!
Of ik belazerd word? Zou kunnen, maar ik ervaar het niet. De regering zit er toch om te regeren en zo de samenleving en daarbinnen de economie mogelijk te maken en waar mogelijk deze te stimuleren? Ik ben niet van mening dat de regering vraag en aanbod wezenlijk kan beïnvloeden.
Wat jij, Frans, niet in het belang vindt van de economie, vindt een ander juist wel...Meningen verschillen, het is een gemeenplaats, ik weet het...
Wij hebben een overheid die wezenlijk verschilt van die van de Amerikanen. Onze keuze. Hun keuze.
Ik kan Fred wel geruststellen, ik sta voor mijn mening en ga ervan uit dat Frans dat ook doet, ik ken hem goed genoeg om dat te zeggen.
Ik weet zeker dat een wiskundige en een pianist exact het zelfde zijn, namelijk afhankelijk van de overheid. (Sinds ik afviel zit mijn broek vrij ruim, ja :mrgreen: )
Ik ben voor directe democratie, zeker, waarom niet, maar een land ermee besturen, nee dat gaat niet.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik weet zeker dat een wiskundige en een pianist exact het zelfde zijn, namelijk afhankelijk van de overheid.
Onjuist. Tegenwoordig besteed een universitair wiskundige 1/3 tot 2/3 van zijn tijd aan het schrijven van project voorstellen aan instellingen, bedrijven en fondsen om zijn onderzoek gefinancierd te krijgen. De overheid laat het al jaren afweten.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door Frans van Dongen »

@ Lex:

....met je vlaggetje, je hoedje en je toeter...

Wim Kan
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Beste Frans, wel serieus blijven en on topic. Wel zo makkelijk. Probeer het eens...

@Fred: Dacht je dat de concertpianist niet op dezelfde wijze tewerk moet gaan? Overigens zijn die fondsen vaak door de belastingbetaler gevuld, wat mij ook redelijk lijkt.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Dacht je dat de concertpianist niet op dezelfde wijze tewerk moet gaan?

Mijn punt is dus dat een universitair wiskundige tegenwoordig zichzelf moet bedruipen en dat de overheid daar nog nauwelijks aan bijdraagt.

Hij is dus niet, zoals jij hierboven beweert afhankelijk van de overheid.
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Een concertpianist, een dichter en een zangeres en een wiskundige moeten alle vier in hun levensonderhoud voorzien. De wiskundige heeft hopelijk een aanstelling aan de universiteit, hij krijgt een salaris. De zangeres is afhankelijk van de opera en een enkel concertje, de overheid subsidieert. De dichter zal als leraar zijn kostje bijeenschrapen en de concertpianist? Die heeft de overheid ook al nodig, hij speelt op concerten in zalen die door de gemeente worden bekostigd. Alle vier moeten ze daarnaast langsgaan bij fondsen etc. Ook deze worden door vadertje staat gevuld...
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door Frans van Dongen »

Er was eens een samenleving die bestond uit 3 mensen.
Eén had de leiding , één werkte en de derde was ziek.

De leiding had steeds meer geld nodig, omdat-ie steeds meer leiding gaf.
De zieke werd steeds zieker en dus steeds duurder.

En toen bleef er voor die werker niets meer over.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:De wiskundige heeft hopelijk een aanstelling aan de universiteit, hij krijgt een salaris.
Dat salaris krijgt hij zolang hij zijn onderzoek (inclusief het daarvoor benodigde personeel -promovendi en postdocs - plus benodigde laboratorium voorzieningen) door derden (vaak de industrie) kan laten financieren. Maw. een universitair wiskundige moet zichzelf financieel kunnen bedruipen.
Plaats reactie