Mijn god, in wat voor wereld leven wij?

Plaats reactie
hagenaars

Mijn god, in wat voor wereld leven wij?

Bericht door hagenaars »

Ik lees op de nieuwssite het volgende bericht, de gemeente heeft een slang aan de borst gekoesterd. Zou dat vaker gebeuren?

Begin deze maand werd een lid van Hells Angels door de rechtbank van Haarlem veroordeeld voor het plaatsen van een handgranaat onder een auto en verboden wapenbezit. Later bleek dit om een medewerker van de Amsterdamse gemeente te gaan.

De man is direct geschorst en ontvangt geen salaris, naar verwachting zal hij worden ontslagen.

Door: NU.nl
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Mijn god, in wat voor wereld leven wij?

Bericht door Frans van Dongen »

Ik denk, dat dat overal gebeurt. Niet alleen bij de gemeente; ook in het bedrijfsleven.

En ja....in zo'n soort wereld leven we.
Welkom bij de overlevenden.
hagenaars

Re: Mijn god, in wat voor wereld leven wij?

Bericht door hagenaars »

Ja, dat zal wel zo zijn. Maar ik vind het zeer onzorgvuldig als een gewelddadige inwoner zonder verder probleem gemeenteambtenaar kan zijn. De integriteit van gemeenteambtenaren zou toch boven elke twijfel moeten staan?

Ik ben zelf ruim 15 jaar gemeenteambtenaar, medewerker van de Gemeente Rotterdam geweest en ik kan je verzekeren dat in die periode geen gewelddadige gemeenteambtenaren denkbaar waren. Alle nieuwe medewerkers werden zorgvuldig gescreened. En zo hoort het ook...
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Mijn god, in wat voor wereld leven wij?

Bericht door Frans van Dongen »

Helemaal met je eens.

Doch die Verhältnisse; sie sind nicht so ! (Berthold Brecht)
hagenaars

Re: Mijn god, in wat voor wereld leven wij?

Bericht door hagenaars »

Het komt op mij als troep over, maar ik heb geen onderzoeksmateriaal. Ik houd mijn hart wel vast, hoe het moet met al die nieuwe taken. Jeugdzorg, verslavingszorg en dan natuurlijk de ouderen. Ik ben het van harte eens met Arnon Grunberg, elders op deze site, geef ze geen bevoegdheden want ze zullen die misbruiken. (Mijn verkorte weergave van een gedeelte uit het gesprek met Pieter Jan Hagens.)

Waar ik trouwens vandaag ook erg van genoot, is het gesprek in college tour met Hans Teeuwen. Echt een vrijdenker van het jaar...http://tvblik.nl/nova-college-tour/hans-teeuwen
Plaats reactie