Zo maar wat vrije gedachten

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zo maar wat vrije gedachten

Bericht door fred neerhoff »

Volgens mij zou je gelijk hebben indien je zou beweren dat cultuur-relativisme vaak (maar lang niet altijd) de achterliggende oorzaak van politieke correctheid is.

Een ander punt: ik ben het er roerend mee eens dat Breivik een (liefst levenslange) gevangenisstraf krijgt, in plaats als "gek" in een gesloten kliniek "behandeld" te worden. Trouwens, wie had in het laatste mogelijkheid geloofd dat Breivink "te genezen" zou zijn?
hagenaars

Re: Zo maar wat vrije gedachten

Bericht door hagenaars »

Drie dingen, ik ben in dit geval voor vergelding. De strafmaat is dus wel begrijpelijk. Maar dat hij geschift is, staat voor mij vast. Niet alle zieken zijn te genezen, oh nee. Ze hebben wel recht op verpleging.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Zo maar wat vrije gedachten

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Raar hoor die combinatie, SGP en VVD. Extreem conservatief en achterlijk qua geloof en dan een echte liberaal met conservatieve trekjes. Ben je wel helemaal eerlijk geweest? Je zou toch nooit op de SGP stemmen? Of wel?
Nou het heeft meer met hun economische agenda te maken. Het zijn financieel degelijke mensen hoor die mannenbroeders, geen potverteerders.
hagenaars

Re: Zo maar wat vrije gedachten

Bericht door hagenaars »

Humorloze homo en vrouwenhaters. Ik citeer uit hun verkiezingsprogramma:

Volgens Jakobus komen we het diepste probleem van mens en samenleving aan de weet door ons,
bij het licht van de Heilige Geest, grondig te verdiepen in het Woord van God, de volkomen wet
van de vrijheid. In deze spiegel zien we als mens wie we werkelijk zijn. Dit Woord heeft de kracht
om ons van binnenuit vrij te maken. Vrij van zelfzucht en eigenbelang. Alleen zo verkrijgen we de
werkelijke vrijheid om God en de medemensen te dienen.
De SGP wil zich laten leiden door de gouden regel van dit hoogste Woord: God lief te hebben ...

Mag ik een teiltje...
Victor Onrust
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 20 feb 2012, 14:01

Re: Zo maar wat vrije gedachten

Bericht door Victor Onrust »

Vrij van zelfzucht en eigenbelang.
Zo'n doel spreekt toch wel aan denk ik. En het is iets dat ze ook enigszins uitstralen. In ieder geval meer dan andere partijen en politici. Alleen de weg waarlangs deugt niet (en nog een paar andere zaken).
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zo maar wat vrije gedachten

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Drie dingen, ik ben in dit geval voor vergelding. De strafmaat is dus wel begrijpelijk. Maar dat hij geschift is, staat voor mij vast. Niet alle zieken zijn te genezen, oh nee. Ze hebben wel recht op verpleging.
Politiek gemotiveerde terrorristen als Beivik behoren natuurlijk niet "verpleegd" maar gestraft te worden .
Victor Onrust
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 20 feb 2012, 14:01

Re: Zo maar wat vrije gedachten

Bericht door Victor Onrust »

fred neerhoff schreef:Politiek gemotiveerde terrorristen als Beivik behoren natuurlijk niet "verpleegd" maar gestraft te worden .
Straffen & genezen zijn dubieuze zaken. We moeten het hebben over uitsluiten uit de maatschappij (soms definitief) en heropvoeden (vaak niet mogelijk).
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zo maar wat vrije gedachten

Bericht door fred neerhoff »

Straffen om vergelding vind ik een valide motief.

Genezen is onmogelijk [verzin zelf een criterium]; Breivik was NIET psychotisch maar bij zijn volle verstand!
hagenaars

Re: Zo maar wat vrije gedachten

Bericht door hagenaars »

Nogmaals, ik vind de vergelding hier zeker op zijn plaats. Maar de man is ook geschift, daar zou verpleging en verzorging wellicht enige verbetering kunnen brengen. Wellicht. Niets is zeker.
De samenleving moet ook nog beschermd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zo maar wat vrije gedachten

Bericht door fred neerhoff »

Nogmaal: "verplegen"( hoe stel je je dat eigenlijk voor?) van politieke delinquenten is een valse wegkijk reflex. Je gaat Hitler - als die nog zou leven - toch zeker ook niet "verplegen"? Of wil je soms dat Anton van Hooff ook verpleegd moet worden?
Plaats reactie