culturele verandering

hagenaars

Re: culturele verandering

Bericht door hagenaars »

Je kunt als leerkracht op een lagere of middelbare school de noodzakelijke kennis over sexuele diversiteit overbrengen, proberen over te brengen, maar als de attitude van een gedeelte van de leerlingen vijandig staat tegenover wat je bepleit, dan preek je voor dovemans oren zoals dat heet. De invloed van de school is gering...
De minister heeft een prima plan, maar of het zal helpen?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: culturele verandering

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Je kunt als leerkracht op een lagere of middelbare school de noodzakelijke kennis over sexuele diversiteit overbrengen, proberen over te brengen, maar als de attitude van een gedeelte van de leerlingen vijandig staat tegenover wat je bepleit, dan preek je voor dovemans oren zoals dat heet.


Een goeie leraar weet daar wel raad mee!
hagenaars schreef: De minister heeft een prima plan, maar of het zal helpen?

Wat zeur je nou. Zou niets doen dan een betere optie zijn?
hagenaars

Re: culturele verandering

Bericht door hagenaars »

Er zijn in Amsterdam scholen waar de Shoah niet eens behandeld kan worden. Een goede leraar kan een sociaal vooroordeel dat thuis en in de omgeving wordt aanvaard niet in een lesuur wijzigen. Ik spreek uit ervaring.
Heb ik nietsdoen bepleit?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: culturele verandering

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Er zijn in Amsterdam scholen waar de Shoah niet eens behandeld kan worden.
Nog ervan afgezien dat dit volslagen onacceptabel is, pleit dit des te meer voor voorlichting.
hagenaars schreef:Een goede leraar kan een sociaal vooroordeel dat thuis en in de omgeving wordt aanvaard niet in een lesuur wijzigen.
Je moet er natuurlijk ook geen uurtje voor reserveren maar uit je hele attitude laten spreken. Nogmaals: helemaal niets doen lijkt mij geen optie.
hagenaars schreef:Heb ik nietsdoen bepleit?
Wat bepleit je nu eigenlijk wel? Ik vind dat je zeurt.
hagenaars

Re: culturele verandering

Bericht door hagenaars »

Ik bepleit matiging van verwachtingen, de minister moet niet doen alsof de school grote culturele veranderingen en begrip voor sexuele diversiteit kan bewerkstelligen. (ik wijs terzijde op de geweldadige bedreiging van de Turkse homo´s, onlangs.)
Ik hoop niet dat mijn bijdrage als gezeur overkomt.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: culturele verandering

Bericht door fred neerhoff »

Ijdele hoop!
hagenaars

Re: culturele verandering

Bericht door hagenaars »

@Fred: niet zeuren. :)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: culturele verandering

Bericht door fred neerhoff »

kinderachtig!
hagenaars

Re: culturele verandering

Bericht door hagenaars »

Ja, als jij over ijdele hoop begint. Ik vind de zaak zelve wel heel ernstig en vraag dan ook aandacht daarvoor. De minister moet ons niet blij maken met een halfdode mus.
Laatst gewijzigd door hagenaars op vr 17 aug 2012, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: culturele verandering

Bericht door fred neerhoff »

Zeur niet, maar houd je liever bij het onderwerp.
Plaats reactie