culturele verandering

hagenaars

culturele verandering

Bericht door hagenaars »

Het is een sympatiek gebaar en moet zeker worden doorgezet, maar of het zal helpen? Ik heb mijn twijfels. Durkheim voorspelde al meer dan honderd jaar geleden dat maatschappelijke verandering buiten de school optreed, de school volgt de maatschappelijke trends.-

http://www.nu.nl/binnenland/2875615/vee ... hting.html
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: culturele verandering

Bericht door David Bakker »

Ik begrijp dit stukje niet. Wat is je punt? Waar gaat het over? Graag zelfstandig leesbare teksten.
hagenaars

Re: culturele verandering

Bericht door hagenaars »

Zie bijgevoegd bericht:

Veel animo voor proef homovoorlichting
DEN HAAG - Ruim 250 basisscholen en scholen voor voortgezet onderwijs hebben zich aangemeld voor een proef met voorlichting over seksuele diversiteit.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: culturele verandering

Bericht door fred neerhoff »

Naar mijn mening behoort seksuele voorlichting aan kinderen een integraal onderdeel van hun schoolprogramma te zijn.
hagenaars

Re: culturele verandering

Bericht door hagenaars »

Ja, daar zijn we het snel over eens. Maar of de school de cultuur in zijn sociale omgeving kan wijzigen, dat is de vraag...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: culturele verandering

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Maar of de school de cultuur in zijn sociale omgeving kan wijzigen, dat is de vraag...
Nee, de kwestie is of voorlichting over seksuele diversiteit al dan niet zinvol is. Voor mij een open deur.
hagenaars

Re: culturele verandering

Bericht door hagenaars »

We zijn het gelukkig eens. (En bij culturele verandering speelt de school een rol, zeker, maar deze is beperkt, zeer beperkt. Acceptatie van sexuele diversiteit bv. komt in de moskee, de tempel en de kerk en in de families alsmede in de maatschappelijke verhoudingen tot stand. Een lange en moeizame weg...)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: culturele verandering

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Acceptatie van sexuele diversiteit bv. komt in de moskee, de tempel en de kerk en in de families alsmede in de maatschappelijke verhoudingen tot stand.
Eerst de kennis en daarna de acceptatie: een open deur!
hagenaars

Re: culturele verandering

Bericht door hagenaars »

(Doe die deur nou maar even toe!) Het gaat erom dat culturele verandering en zeker bij out siders erg traag verloopt. Het gaat daarbij ook niet een twee drie om kennis, al speelt die zeker een grote rol, maar meer om attitude.
Ik vind de minister veel te optimistisch. Dat bedoel ik.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: culturele verandering

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het gaat daarbij ook niet een twee drie om kennis, al speelt die zeker een grote rol, maar meer om attitude.

Zonder kennis, geen daarop gegrondde attitude. Een open deur!
Plaats reactie