Wie is Piet Borst?

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Wie is Piet Borst?

Bericht door David Bakker »

De humanistische vereniging De Vrije Gedachte heeft ene Piet Borst tot vrijdenker van het jaar uitgeroepen: http://www.devrijegedachte.nl/?p=3932

Kan iemand mij uitleggen wat deze man op vrijdenkersgebied heeft gepresteerd?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door fred neerhoff »

Piet Borst is degeen die nog vóór dat de PvdA-er Plasterk minister van onderwijs werd in de vorige PvdA-CHU-CDA regering (met Balkenende als minister-president) in zijn NRC-rubriek vrijelijk en zonder enig voorbehoud beweerde dat Plasterk een uitstekende minister zou zijn. Hij zei op zijn eigen laboratorium zelf ervaren te hebben hoe fantastisch die Plasterk was!

Nu weet je wie Piet Borst is.

En nu weet je ook waarom de PvdA-er Van Hooff zo dol op hem is. En omdat Van Hooff geen tegenspraak duldt, volgen de overgebleven makke schaapjes van die club zijn voordracht zonder morren. En Piet Borst is, net als in 2011 zijn voorganger Herman Philipse, te ijdel en politiek te onbenullig om maar enige twijfel te koesteren aan de integriteit van de huidige club De Vrije Gedachte onder Anton van Hooff.
hagenaars

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door hagenaars »

Ik ben wel blij geen lid meer te zijn van deze centraal democratisch geleidde bijwagen van de PvdA ( 23 zetels in de peiling, zeven zetels verlies...)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door fred neerhoff »

Ik begrijp hieruit dat je blij bent geroyeerd te zijn?
hagenaars

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door hagenaars »

Geenszins. Ik heb een en andermaal betoogd dat de Vrije Gedachte mij zeer nuttig lijkt, hij is nu gekaapt door malle Anton, maar dat hoeft de appreciatie niet in de weg te staan. Vgl. Erich Fromm, De Angst voor Vrijheid. Bijleveld 1999.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door fred neerhoff »

Oneens. Niet Van Hooff is oorzaak, maar het gesloten en moralistische wereldbeeld van heel die club. Inclusief leden van het zittende bestuur & redactie die ook al onder jouw voorzitterschap functioneerden.
hagenaars

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door hagenaars »

Nee, maar! En welke gesloten en moralistische opstelling trof jij aan in 2008? Graag een beetje specifiek. Je weet toch wel dat de voorzitter vaak gespreksleider is en zo het discours kan sluiten of juist openhouden?
Ik ben erg benieuwd naar jouw voorbeelden.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door fred neerhoff »

1 voorbeeld moet voldoende zijn: je was (en bent) stekend blind voor het ondermijnende effect van het humanisme op de vrijdenkerij.
hagenaars

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door hagenaars »

Slecht voorbeeld, je weet dat ik altijd pal heb gestaan voor een grote afstand tussen het georganiseerd humanisme in Nederland en de vrijdenkersvereniging.
hagenaars

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door hagenaars »

Ik ben weliswaar actief in Humanitas, het H.V. en de Vrije Gedachte (geweest), maar juist daardoor ken ik maar al te goed de onoverbrugbare en principiële verschillen. Het is goed dat die er zijn en blijven.
Plaats reactie