Julian Assange, australier.

Plaats reactie
hagenaars

Julian Assange, australier.

Bericht door hagenaars »

Bakker meldt dat de USA Ecuador beloont via de IMF voor de uitlevering aan de Britten. Er zijn nu vier landen en vier rechtssystemen bezig met deze man. Allereerst Zweden dat uitlevering vroeg voor een verkrachtingszaak. Dan de USA dat een uitlevering wenst voor een aanklacht inzake onthullingen van staatsgeheimen en diefstal van documenten. En dan Ecuador zelf dat een beetje genoeg had van Julian Assange.
Ik denk dat de IMF er weinig tot niets mee te maken heeft.

Julian Paul Assange is een Australische journalist, programmeur en internetactivist, bekend van de oprichting van WikiLeaks, een klokkenluiderwebsite. Wikipedia.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Julian Assange, australier.

Bericht door Gerard R. »

Ja, hij heeft de wereld goed wakker geschud en bevestiging verschaft op punten betreffende zaken waar velen van ons al vermoeden van hadden.
Assange mag dan soms over het randje gaan en een lastig figuur zijn, maar de wereld is hem dank verschuldigd.
We weten nu iets beter waar 'de assen van het kwaad zitten'.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
hagenaars

Re: Julian Assange, australier.

Bericht door hagenaars »

U bedoelt het ironisch?

As van het kwaad (Engels: Axis of Evil) is de kwalificatie die de regering van de Verenigde Staten sinds 29 januari 2002 geeft aan landen waarvan de regering zich in de ogen van de VS schuldig maakt aan het beschermen van terroristen. De term werd voor het eerst gebruikt door George W. Bush in zijn State of the Union-toespraak van 2002. De term is...Zie Nederlandse Enc
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Julian Assange, australier.

Bericht door Gerard R. »

Dat bedoel ik niet zo ironisch hoor.

Er is een land, dat probeert een fors deel van de wereld er onder te krijgen, met sanctie (of staten zich nou aan regels houden of niet), evt. met 'fire and fury-dreiging' en vaak met passeren van de VN, internationale strafhoven en/of tribunalen. .
Ja inderdaad, ik bedoel de VS. De wereldeconomie heeft al flink last van ze en ze zijn machtig, dus maak je borst maar nat. Is dat zoiets als: "Ik maak de wereld klein, zodat de VS weer great zal zijn?"; verdeel en heers enzo?

Ik vind dat een vergaande vorm van 'kwaad'. Assange heeft heel veel doorgegeven van wat o.m. klokkenluiders lieten zien over wat expireert in dat land. Dagelijks zie we het nieuws en we zijn nu al aardig ingevoerd in de materie betreffende het reilen en zeilen van de VS. (Alleen willen wij onze oogjes nog wel eens sluiten voor wat onze vroegere Mashall-helpers allemaal wel niet uitvreten.) Let wel: ik was beslist geen Amerika-hater, maar pijnlijk genoeg... op zeker moment moet je niet als een dolle ergens achteraan blijven hobbelen.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
hagenaars

Re: Julian Assange, australier.

Bericht door hagenaars »

Nee, het is onverstandig ergens achter aan te hollen. Maar is de USA onder de huidige leiding voornemens de wereld naar de hand te zetten? Meestal zijn de Republikeinen isolationistisch en de democraten overal in de wereld aan het "rotzooien". Het is een grof schema, maar wel duidelijk...
Plaats reactie