Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

hagenaars

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door hagenaars »

Het gaat mij om dat Hans J. een genuanceerd denker was, niet monomaan slechts één factor aanwees voor de langdurige achterlijkheid in bepaalde regio's.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door fred neerhoff »

Hans Jansen was een gelovig katholiek en PVV'er. Voor die laatste club zat hij in het Europese parlement. Zijn anti-islam boeken kregen een ruime bekendheid. Daarin beriep hij zich zonder uitzondering op Koran- en Hadith- teksten om de islam te diskwalificeren. Ik bestrijd zijn analyse.
hagenaars

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door hagenaars »

Het wordt nu een beetje moeilijk! Dat hij voor de P.V.V. naar Brussel en Straatsburg ging doet nu niet ter zake.
Hans was een wereldberoemde Islamoloog . Geen wonder dat hij tamelijk veel over de islam schreef. Maar hij was niet monomaan, hij weet de eeuwigdurende achterlijkheid in bv. Egypte niet alleen aan de religie.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Dat hij voor de P.V.V. naar Brussel en Straatsburg ging doet nu niet ter zake.
Voor jou kennelijk niet, voor mij juist wel. Jij kent toch ook wel de PVV-diagnose van de islam-terreur? Graag zakelijk blijven, en je standpunt graag los zien van eventuele kinderachtige loyaliteiten jegens Hans Jansen.
hagenaars

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door hagenaars »

Ja, daar heb je gelijk in. Solidariteit is in deze niet relevant. Feit is dat Hans een pientere baas was die nooit aan één oplossing dacht.

Ik neem afstand van de P.V.V., net als jij, zoals je weet.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door fred neerhoff »

Je vermijdt een helder standpunt in te nemen jegens de oorzaak van het hedendaagse moslim terrorisme.
hagenaars

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door hagenaars »

Gisteren zag ik Madeleine Albright, ze legde aan Ivo Niehe haar visie op fascisme uit, terrorisme is een vorm van fascisme. Politieke doelen trachten te bereiken met behulp van geweld. Ze schreef er een boek over dat ik nog niet las. Religie speelt natuurlijk een rol bij de daders. Maar zeker niet altijd de hoofdrol. De daders zijn wel altijd gedepriveerd.

Madeleine Korbel Albright, geboren als Marie Jana Korbelová, is een Amerikaans politica en diplomate van de Democratische Partij. Ze is van Joods-Tsjechische afkomst. Wikipedia
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:terrorisme is een vorm van fascisme
Degene die zo over fascisme praat is een politieke onbenul. Of die nou Albright heet of niet.
hagenaars

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door hagenaars »

Zou je je niet even nader verklaren? Wel zo duidelijk...Het gaat bij terreur toch altijd om politieke doelen? En hoe die te bereiken door toepassen van geweld? Ik dacht niet dat deze oud politica onbenullig is...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door fred neerhoff »

Kijk zelf even na wat mijn bijdrage is aan de fascisme-debat op dit Forum.
Plaats reactie