Het Stedelijk museum

hagenaars

Re: Het Stedelijk museum

Bericht door hagenaars »

Dit is een smerige verdachtmaking:

"„Ik denk dat de vorige code het mogelijk maakte dat bijvoorbeeld het Stedelijk Museum Amsterdam is vastgelopen zoals het is vastgelopen (directie en raad van toezicht stapten daar op na een reeks van incidenten, red.). Daar zag je de confrontatie van de wereld van de ondernemers en die van de publieke sector. Met verzamelaars in de raad van toezicht die in het zelfde domein opereerden als het museum. Een casus waarbij heel veel lijnen door elkaar heen liepen, met allerlei gevaren. En tegelijkertijd zag je daar wat er gebeurt als bestuur en toezicht beide kwetsbaar opereren.” Einde citaat...

Wat ben ik blij mijzelf verlost te hebben van NRC Handelsblad...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Het Stedelijk museum

Bericht door fred neerhoff »

Leg uit 1. Het verband met Geert Waling, 2. Wat klopt er niet in het door jou geciteerde NRC bericht? en 3. Klopt het volgens jou niet dat er een "nieuw moreel kompas" nodig was?
hagenaars

Re: Het Stedelijk museum

Bericht door hagenaars »

Er is geen verband met de gemeenplaatsen van Geert Waling.

De voorzitter van de RvT en de wethouder 1) hebben de directeur van het Stedelijk gedwongen ontslag te nemen. Het NRC Handelsblad strooide gemene praatjes over die directeur rond.
1) Je kent natuurlijk hun huidige functie, ....
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Het Stedelijk museum

Bericht door fred neerhoff »

Je beantwoordt mijn vragen niet. Enfin, het zal me ook wat!
hagenaars

Re: Het Stedelijk museum

Bericht door hagenaars »

@ Neerhoff, zo kan ik het ook. Je maakt je er met een jantje-van-leiden van af, jammer. (Ja hoor, een nieuw moreel kompas, is er een teiltje ?)

Jan van Leiden, ofwel Jan van Leyden, eigenlijk Johann Bockelson of Johan Beukelszoon was een rondtrekkende Nederlandse prediker van de wederdopers en een van de leiders, later koning, van het kortstondige wederdoperse koninkrijk in Münster. Wikipedia
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Het Stedelijk museum

Bericht door fred neerhoff »

Het zal me wat!
hagenaars

Re: Het Stedelijk museum

Bericht door hagenaars »

Haha...En succes met jouw nieuwe kompas...
hagenaars

Re: Het Stedelijk museum

Bericht door hagenaars »

Nou vooruit dan: Nee, er is geen nieuw moreel kompas nodig. Het oude, bv. niet oordelen zonder feitelijke grond en nooit een krant geloven, zeker niet als je vz. van een RvT. bent of advocaat en minister van justitie wil worden. Ook een wethouder en toekomstig minister van Biza moet zich aan die eenvoudige regels houden. Zij hebben zich schandalig gedragen. CDA noch D66 heb ik overigens ooit vertrouwd. Het NRC Handelsblad schrijft over incidenten, hij was het incident. Mw. Ruf moet terug.

De film The Square was overigens een van de betere van dit jaar.
hagenaars

Re: Het Stedelijk museum

Bericht door hagenaars »

Mw. Ruf moet dus terug, het zou willekeur zijn als haar ontslag niet werd teruggedraaid. Maar er is een tweede reden van geheel andere aard: het Stedelijk dreigt een lokaal initiatief te worden en zijn grote internationale functie te verliezen. Dit blijkt nu al, de interim directeur (In opdracht van het Gemeentebestuur ) verklaart vrolijk en fris en fruitig dat het museum best een nationale nieuwe directeur mag krijgen en dat vooral Amsterdamse kunstenaars er zouden moeten exposeren. De luiken dicht, laat de truttigheid maar komen. Jammer.
Bron van mijn ergernis, Het Parool 16 november pagina 16, Kunst en Media.
hagenaars

Re: Het Stedelijk museum

Bericht door hagenaars »

Het schijnt dat mw. Ruf inmiddels definitief afhaakte en de internationale musea eveneens. Kijk maar bij Galerie Grimm, alle musea die er toe doen, staan op de lijst met in hun collectie werk van Elias Sime 1968 Addis Abbaba Et. Het Stedelijk is nergens meer, jammer.
Vertrouwen komt te voet, het vertrekt te paard...

Grimm, wwwgrimmgalary.com
Plaats reactie