Geitenneuker

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geitenneuker

Bericht door fred neerhoff »

Lex, naar mijn mening heeft je stuitende rigiditeit in deze kwestie een onverkwikkelijk karakter.

Eerst dump je ter ondersteuning van je onjuiste beschuldiging alsof Theo van Gogh in laatste instantie veroordeeld zou zijn als antisemiet het hele hoofdstuk over Theo van Gogh uit het boek van Evelien Gans op dit forum - alsof ik al niet eerder naar dat hoofdstuk had verwezen ter ondersteuning van mijn bewering dat Theo van Gogh in laatste instantie juist NIET als antisemiet is veroordeeld - om vervolgens als een zelfbenoemde Opperrechter de gewraakte juridische samenvatting van diezelfde Evelien Gans aan te vechten. Deze evidente contradictie in je redenering weerhield je er echter niet van om je kwaadaardige beschuldiging te blijven herhalen!

Het is nu alweer 18 (!) jaar geleden dat het boek 'Gosje nijd & joods narcisme' van Evelien Gans verscheen. Een boek waarin zij de hele kwestie rondom Theo van Gogh en Leon de Winter (waarmee het allemaal begon) t/m de vrijspraak van Theo van Gogh in januari 1993 uitvoerig behandelt en van commentaar voorziet.

Als bekend werd Theo van Gogh nu bijna 8 jaar terug door een moslim fascist vermoord en kan zijn film 'Submission' - die hij samen maakte met de uit ons land gevluchte Ayaan Hirsi Ali - niet vrij vertoond worden.

Tenslotte verscheen nog vorige week de nieuwste roman 'VSV' van Leon de Winter waarmee hij zich naar eigen zeggen heeft verzoend met de vermoorde Theo van Gogh.

En Lex Hagenaars maar stug volhouden met zijn opzettelijke valsheid. Ja, evident opzettelijk, want het is immers een feit dat jij de term "antisemiet" ter beschuldiging van Theo van Gogh zonder enig bewijs en tegen beter weten in zèlf hebt ingebracht!

Zie bijv. jouw post op dinsdag 10 juli 2012, 08:58 waar je schreef: "Wat een geouwehoer is dit nu weer. Als iemand na een uitgebreid en langdurig proces door Nederlandse rechters wordt veroordeeld als antisemiet. Ja, dan is dat jammer. Maar het is wel een feit."

En dat terwijl juridische uitspraken zoals je weet een totaal andere waarheidsstatus hebben dan wetenschappelijke uitspraken. De laatste hebben immers de pretentie waar te zijn onafhankelijk van de maatschappelijke context. Maar feiten waarvoor Janmaat destijds juridisch moest bloeden worden op dit moment niet langer strafbaar gesteld.

Het zou je sieren om je niet langer te distantiëren van de samenvattende conclusie van het Anne Frank Huis, te lezen onder hun “kroniek antisemitisme”: http://www.annefrank.org/nl/wereldwijd/ ... rovocatie/
hagenaars

Re: Geitenneuker

Bericht door hagenaars »

Je blijft je vergissen, het spijt mij. Hij is voor een andere zaak vrijgesproken en voor deze definitief veroordeeld.

Ik heb hier en daar wat tussen jouw tekst geplaatst.

Lex, naar mijn mening heeft je stuitende rigiditeit in deze kwestie een onverkwikkelijk karakter.

Mmm, een kwestie van smaak, ik hecht aan de feiten en die zijn -helaas voor jou- ongunstg voor van Gogh.

Eerst dump je ter ondersteuning van je onjuiste beschuldiging alsof Theo van Gogh in laatste instantie veroordeeld zou zijn als antisemiet het hele hoofdstuk over Theo van Gogh uit het boek van Evelien Gans op dit forum - alsof ik al niet eerder naar dat hoofdstuk had verwezen ter ondersteuning van mijn bewering dat Theo van Gogh in laatste instantie juist NIET als antisemiet is veroordeeld - om vervolgens als een zelfbenoemde Opperrechter de gewraakte juridische samenvatting van diezelfde Evelien Gans aan te vechten. Deze evidente contradictie in je redenering weerhield je er echter niet van om je kwaadaardige beschuldiging te blijven herhalen!

Er is echt niks ingewikkelds aan deze verwijzing, ik meen mij trouwens te herinneren dat ik jou indertijd aan die titel hielp. Evalien heeft de zaak goed geanalyseerd. En over het hoofd gezien dat er wel degelijk een veroordeling was. Ik vind mijzelf overigens niet kwaadaardig. Dat oordeel is voor jou.

Het is nu alweer 18 (!) jaar geleden dat het boek 'Gosje nijd & joods narcisme' van Evelien Gans verscheen. Een boek waarin zij de hele kwestie rondom Theo van Gogh en Leon de Winter (waarmee het allemaal begon) t/m de vrijspraak van Theo van Gogh in januari 1993 uitvoerig behandelt en van commentaar voorziet.

Als bekend werd Theo van Gogh nu bijna 8 jaar terug door een moslim fascist vermoord en kan zijn film 'Submission' - die hij samen maakte met de uit ons land gevluchte Ayaan Hirsi Ali - niet vrij vertoond worden.

Tenslotte verscheen nog vorige week de nieuwste roman 'VSV' van Leon de Winter waarmee hij zich naar eigen zeggen heeft verzoend met de vermoorde Theo van Gogh.


Dat boek ken ik niet. Ik was niet van plan het te lezen.

En Lex Hagenaars maar stug volhouden met zijn opzettelijke valsheid. Ja, evident opzettelijk, want het is immers een feit dat jij de term "antisemiet" ter beschuldiging van Theo van Gogh zonder enig bewijs en tegen beter weten in zèlf hebt ingebracht!

Feiten mijn waarde. Zie ook hieronder. Dan is er nog iets: de geschiedenis na de verschijning van het boek van Evelien. Ken je die?

Zie bijv. jouw post op dinsdag 10 juli 2012, 08:58 waar je schreef: "Wat een geouwehoer is dit nu weer. Als iemand na een uitgebreid en langdurig proces door Nederlandse rechters wordt veroordeeld als antisemiet. Ja, dan is dat jammer. Maar het is wel een feit."

En dat terwijl juridische uitspraken zoals je weet een totaal andere waarheidsstatus hebben dan wetenschappelijke uitspraken. De laatste hebben immers de pretentie waar te zijn onafhankelijk van de maatschappelijke context. Maar feiten waarvoor Janmaat destijds juridisch moest bloeden worden op dit moment niet langer strafbaar gesteld.


Ja, als je nu ook al aan de objectiviteit van de rechter in cassatie gaat twijfelen...Ik verschil van mening met het Anne Frank Huis, geen punt lijkt mij.

Het zou je sieren om je niet langer te distantiëren van de samenvattende conclusie van het Anne Frank Huis, te lezen onder hun “kroniek antisemitisme”: http://www.annefrank.org/nl/wereldwijd/ ... rovocatie/
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geitenneuker

Bericht door fred neerhoff »

Lulkoek. Bovendien ga je niet in op mijn argument:

[quote="fred neerhoff"]En Lex Hagenaars maar stug volhouden met zijn opzettelijke valsheid. Ja, evident opzettelijk, want het is immers een feit dat jij de term "antisemiet" ter beschuldiging van Theo van Gogh zonder enig bewijs en tegen beter weten in zèlf hebt ingebracht!

Over feiten gesproken!
hagenaars

Re: Geitenneuker

Bericht door hagenaars »

Feit is dat de man antisemiet was en daarvoor is veroordeeld.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geitenneuker

Bericht door fred neerhoff »

fred neeerhoff schreef:het is immers een feit dat jij de term "antisemiet" ter beschuldiging van Theo van Gogh zonder enig bewijs en tegen beter weten in zèlf hebt ingebracht!
En je antwoord is?
hagenaars

Re: Geitenneuker

Bericht door hagenaars »

Nogmaals: Feit is dat de man antisemiet was en daarvoor is veroordeeld. Het spijt mij...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geitenneuker

Bericht door fred neerhoff »

Okay, deze discussie vind ik zeer geslaagd. Al was het niet om de inhoud, dan toch zeker voor de vorm. Dank daarvoor. Mijn diagnose is rond.
Victor Onrust
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 20 feb 2012, 14:01

Re: Geitenneuker

Bericht door Victor Onrust »

fred neerhoff schreef:Mijn diagnose is rond.
Die durf je zeker niet met zoveel woorden hier neer te schrijven. Zal wel gelijk zijn aan de mijne. Maar pas op! Voor je het weet ben je een "verwarde geest".
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geitenneuker

Bericht door fred neerhoff »

Opmerkelijk: Jaap Cohen - zoon van oud burgermeester van Amsterdam - werkt aan een biografie van Theo van Gogh. https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/04/ge ... m=20180411

Nog opmerkelijker: Citaat: 'De belangrijkste vraag die hij wil beantwoorden is hoe Van Goghs „extreme karakter” zich heeft gevormd. Cohen: „Hij is een uitzonderlijk, bijna on-Nederlands iemand die aan de ene kant geroemd werd om zijn gulheid, zijn loyaliteit, zijn oprechte interesse in mensen en zijn enorme invoelingsvermogen – wat hem een van de beste interviewers maakte die Nederland ooit gehad heeft – en die aan de andere kant haatdragend en afgunstig kon zijn, mensen langdurig kon treiteren en sarren en die aan de lopende band vijanden maakte. Ik heb in de dozen kladjes van scheldbrieven aangetroffen maar ook meerdere brieven van mensen, vooral vrouwen, die schreven dat hij de enige op de wereld was die hen écht begreep.”'
Victor Onrust
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 20 feb 2012, 14:01

Re: Geitenneuker

Bericht door Victor Onrust »

Ha Fred, kom ik hier ook weer eens door je reactie. Had er al het nodige via Twitter over meegekregen waar de actie is tegenwoordig. Zie daar ook @VrijdenkerDavid wel eens (https://twitter.com/VrijdenkerDavid) Ik zie nu dat je een account hebt, maar (nog) niet erg actief.
Plaats reactie