Pascal Bruckner over de islam en identiteitspolitiek

Plaats reactie
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Pascal Bruckner over de islam en identiteitspolitiek

Bericht door fred neerhoff »

De scherpe observaties van Pascal Bruckner verdienen grotere bekendheid:
http://api.traq.li/story/viewall3/-1/30 ... 0ce2ce94d2
hagenaars

Re: Pascal Bruckner over de islam en identiteitspolitiek

Bericht door hagenaars »

Zo is het, dank zover.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Pascal Bruckner over de islam en identiteitspolitiek

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:De scherpe observaties van Pascal Bruckner verdienen grotere bekendheid:
http://api.traq.li/story/viewall3/-1/30 ... 0ce2ce94d2
Ik zie overigens het feit dat de uit de VS overgewaaide identiteitspolitiek hier wortel schiet als onderdeel van een ontwikkeling die al veel langer gaande is: die van de politieke correctheid. Immers, ook bij die identiteitspolitiek staat het trekken van de racismekaart centraal. Ik vind dat sommige commentators te veel fixeren op de identiteitspolitiek en het grotere verband niet zien.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Pascal Bruckner over de islam en identiteitspolitiek

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Ik zie overigens het feit dat de uit de VS overgewaaide identiteitspolitiek hier wortel schiet als onderdeel van een ontwikkeling die al veel langer gaande is: die van de politieke correctheid.
Mee eens. Mij komt die zogenaamde identiteitspolitiek voor als een complete farce. Een farce waarbij het subject zijn/haar gevoelens/ideeën de gemeenschap probeert te dicteren.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Pascal Bruckner over de islam en identiteitspolitiek

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef: Mee eens. Mij komt die zogenaamde identiteitspolitiek voor als een complete farce. Een farce waarbij het subject zijn/haar gevoelens/ideeën de gemeenschap probeert te dicteren.
Dan hebben de leiders van die gemeenschap wel erg slappe knieën dat ze die subjecten tegemoet komen: http://student.uva.nl/pple/shared/stude ... ficer.html .
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Pascal Bruckner over de islam en identiteitspolitiek

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Dan hebben de leiders van die gemeenschap wel erg slappe knieën dat ze die subjecten tegemoet komen
De huidige bestuurselite kenmerkt zich nu juist door slappe knieën..

Want stel je eens voor dat zij in populariteit zouden dalen bij de meerderheid (lees: kiezers). Volgens mij is dat nu juist het probleem van deze tijd! Authenticiteit is er schaars.

En juist vanwege de slappe knieën van de bestuurselite is die elite verworden tot een schijn-elite die met moeite (lees: valse argumenten) door de meerderheid wordt gedoogd.
hagenaars

Re: Pascal Bruckner over de islam en identiteitspolitiek

Bericht door hagenaars »

De kern van het politieke in staatszaken is nu juist de volkswil (ook wel Algemeen Belang genoemd.) Dus een politieke tinnegieter die daar alsmaar tegenin gaat, zal het pleit op den duur verliezen.
Plaats reactie