politiek 2018 onoficiele internationale betrekingen

Plaats reactie
petrus
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 aug 2018, 10:34

politiek 2018 onoficiele internationale betrekingen

Bericht door petrus »

ik vroeg me af of er een politicus in de wereld is die een relatie heeft met een politica van een ander land waarbij ze allebei nog actief zijn in politiek
hagenaars

Re: politiek 2018 onoficiele internationale betrekingen

Bericht door hagenaars »

Wat denk je zelf?
petrus
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 aug 2018, 10:34

Re: politiek 2018 onoficiele internationale betrekingen

Bericht door petrus »

ik heb geen idee daarom vraag ik het want ik weet dat het verboden is maar het zou toch wel plaats vinden
hagenaars

Re: politiek 2018 onoficiele internationale betrekingen

Bericht door hagenaars »

Verboden? Hoezo?
petrus
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 aug 2018, 10:34

Re: politiek 2018 onoficiele internationale betrekingen

Bericht door petrus »

je mag als minister van landbouw geen kind hebben die boer is want dan kan het dat je je familie lid sibsidies geeft voor het een of het andere (dat is belangenbestrengeling en dat is in nederland verboden)
en ik dacht dat het belangen bestrengeling is als bijv. een amerikaanse minister trouwt met een britse minister.
hagenaars

Re: politiek 2018 onoficiele internationale betrekingen

Bericht door hagenaars »

We hadden in ons land een minister van landbouw (Cornelis Pieter Veerman is een Nederlands landbouwer, econoom en politicus. Hij was van 22 juli 2002 tot 22 februari 2007 minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Wikipedia }

Hij was landbouwer en minister. Geen probleem.
petrus
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 aug 2018, 10:34

Re: politiek 2018 onoficiele internationale betrekingen

Bericht door petrus »

ohh sorry ik dacht dat het verboden was omdat mijn oom ambtenaar in sitard was en ontslagen werd omdat hij de belangen bestrengelings wet hadt overtreden door te trouwen met mijn tante die een recptioniste bij de politie was en dat subsidies wou geven aan de pooitie voor loonsverhogingen.
hagenaars

Re: politiek 2018 onoficiele internationale betrekingen

Bericht door hagenaars »

Ik ken de situatie die u schetst natuurlijk onvoldoende om een oordeel te geven. Maar ontslag omdat je trouwt met een medewerkster van de gemeentepolitie, dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
petrus
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 aug 2018, 10:34

Re: politiek 2018 onoficiele internationale betrekingen

Bericht door petrus »

wat ik bedoel is dat het verboden is om je politieke macht te gebruiken om zelf rijker te worden.
hagenaars

Re: politiek 2018 onoficiele internationale betrekingen

Bericht door hagenaars »

Uiteraard, dat zou corruptie betekenen.
Plaats reactie