Lodewijk Asscher, zijn beleid lukt niet.

Plaats reactie
hagenaars

Lodewijk Asscher, zijn beleid lukt niet.

Bericht door hagenaars »

Dit pikte ik op van RTL nieuws. Zorgelijk, dit is matig uitgedrukt.

Een organisatie van salafistische moslims opent in Rotterdam een groot lesinstituut. Volgens NRC Next gaat het om een omstreden organisatie die het voormalige roc-gebouw voor 1,7 miljoen heeft aangekocht.
Het complex is 7000 vierkante meter groot. NRC Next heeft uitgezocht dat de dat koop is getekend door de Egyptische Nederlander Nasr el-Damanhoury. Hij is voorzitter van de stichting Waqf uit Eindhoven. Deze organisatie kwam vorig jaar december nog in het nieuws omdat het zeven omstreden buitenlandse 'haatpredikers' uitnodigde voor een conferentie in Eindhoven.
Buitenlandse constructie
Het complex is volgens de krant gekocht via een buitenlandse constructie. El-Damanhoury tekende de de koopakte namens de Al Nour Foundation, een onbekend vastgoedgond met een postadres in Duitsland. De vastgoedbelegger die het pand kocht zegt dat het gebouw gefinancierd is met geld uit het Midden-Oosten.
Dit zou indruisen tegen de salafisme-aanpak van minister Asscher van Sociale Zaken. Hij wil dat salafistische organisaties transparant organiseren. Dat zou hier niet het geval zijn geweest.
hagenaars

Re: Lodewijk Asscher, zijn beleid lukt niet.

Bericht door hagenaars »

Er zijn mensen in mijn omgeving die zeggen Asscher wordt de nieuwe burgervader van Amsterdam. Ik geloof niets van die theorie, het is waar, enkele decennia geleden werd wel gekozen voor een Joodse burgemeester. Dat zal nu anders gaan, immers de bevoegdheid ligt niet meer bij het Kabinet, maar bij de nieuwe Raad van Amsterdam. Die raadsleden zullen kiezen voor een vrouw, een populaire vrouw, de politieke gezindheid is nog maar nauwelijks van belang. Asscher zal de puinhoop die hij mede creëerde namelijk een stuurloze partij, zelf moeten proberen op te lossen. Maak je borst maar nat.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Lodewijk Asscher, zijn beleid lukt niet.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Asscher zal de puinhoop die hij mede creëerde namelijk een stuurloze partij, zelf moeten proberen op te lossen.
Mee eens. De fatsoensrakker Asscher is in z'n eigen val van de politieke correctheid gelopen.
Plaats reactie