Lijsttrekker

Gueux
Berichten: 19
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 08:50

Re: Lijsttrekker

Bericht door Gueux »

Ik denk dat wij als Nederlanders al heel erg ons best hebben gedaan, al jaren, maar dat het net als bij kinderen gaat: je geeft 1 vinger...
Dat is wellicht de reden dat Wilders het nu goed doet, daarmee bedoel ik dat er veel mensen achter hem zijn gaan staan. Dergelijke figuren brengen wat los in de politiek en dat vind ik niet eens zo verkeerd. Na jaren lang een PvdA en CDA beleid te hebben gehad, is het niet voor niks dat we nu met de VVD als grootste in de regering zitten.
Er zijn misschien niet zoveel moslims als dat ik zou denken, maar in de randstad is die verhouding toch wel zorgwekkend. Het is gebruikelijk in de politiek om te zeggen dat het wel mee valt, totdat ze zelf ineens zulke buren krijgen of dat er naast het huis van onze politici een vluchtelingen opvang wordt geplaatst. Nou dat kan dan natuurlijk niet.
Het zou zo maar kunnen zijn dat de Nederlanders het zat zijn van dat hypocriete gedoe van de gevestigde orde en dat er nu een duidelijk signaal wordt afgegeven. Ook naar Europa toe, waarbinnen zoveel verschillende culturen zijn en een verdeling van welvaart, zodat het niet meer zal worden als een samenwerking. O, dat hadden we al, maar we hebben alleen nu onze grenzen maar open gegooid, omdat dat uiteraard beter is voor de economie.
Een positief bericht dat ik hoorde is dat er geld vrijkomt voor zorg en onderwijs en voor defensie, al ben ik wel benieuwd hoe de betreffende koekenbakker dit gaat uitgeven, zodat de rest achteraf kritisch kan afvragen waarom dit zo is uitgegeven. Dan denk ik aan Fortuyn die wellicht wel de visie had om vooraf de vinger op de zere plek te leggen, maar of hij de juiste keuze zou maken, zullen we nimmer weten.
hagenaars

Re: Lijsttrekker

Bericht door hagenaars »

Op rijtje: 1. U weet toch dat het integratiebeleid ernstig gehinderd wordt door de kostenverdeling tussen nieuwkomer en de staat? 2. Wilders doet het goed in peilingen, maar wat blijkt? Die komen bij het nuchtere Nederlandse volk meestal niet uit. Dat heet het stemhokje fenomeen, in het stemhokje kiezen mensen toch anders dan ze zeggen in een enquête. 3.U hebt gelijk, de vreemdeling zorgt als buur soms voor overlast, maar apartheid is geen oplossing, we zullen aan elkaar moeten wennen. 4. Een monetaire unie kan alleen functioneren met een zekere politieke eenheid. Frankrijk zal zich bv. net als Griekenland moeten gaan schikken. Staken helpt niet. 5.Fortuyn had succes maar zijn ministers bakten er niets van. Tot zover...
Gueux
Berichten: 19
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 08:50

Re: Lijsttrekker

Bericht door Gueux »

We zullen zien of het stemhokje fenomeen inderdaad van toepassing zal zijn of dat de meerderheid van het Nederlandse volk een andere richting op wilt. U stelt dat we moeten wennen, waarom moeten? Moeten we anders stemmen, moeten we ons anders gedragen, moeten we niet kunnen of willen?
Apartheid is zwaar gesteld, want dat is zeker niet meer van deze tijd, maar niet alles past bij elkaar en aangezien dat vaak niet vanzelf een oplossing zich aandient, zal er dus ingegrepen moeten worden om de vrijheid die we hebben te beschermen. De verandering die gaande is, gaat ten koste van onze overtuigingen en gewoonten die in ons leefgebied normaal zijn, maar worden ondermijnd door invloeden waarvan iedereen zich afvraagt of die wel normaal zijn. Vrouwenrechten zullen weg vloeien en uitingen zullen aan banden worden gelegd. Dit zal een proces zijn van jaren en personen zoals u vinden dat blijkbaar geen bedreiging op de korte termijn, maar ik zou absoluut niet willen zeggen op de lange termijn: zie je nou wel. Dus waarom moeten we nu niet onze leef gewoonten beschermen?
De unie waar u naar uitkijkt is een kansloze missie en is een kopie van de VS die op een heel andere manier is ontstaan. In Europa zijn diep gewortelde culturen en een brexit is nog maar het begin, een signaal, een duidelijk signaal. Een land als Griekenland zal zich nimmer schikken en is een bodemloze put, wij denken de wijsheid in pacht te hebben, maar de Grieken hebben een prachtige geschiedenis, waar velen in Europa een punt aan kunnen zuigen.
Voor mij is de huidige tijd vergelijkbaar als die van de Romeinse tijd en helaas hebben we hier niet veel van geleerd en stevenen we af op onze ondergang. Uiteraard niet op dezelfde wijze, maar wel met hetzelfde resultaat. Dus we genieten nog zolang we kunnen en zien wel als het anders moet.
Er zijn trouwens meer ministers die er niet veel van bakken, maar een goede leider zou dit toch al een enorme verbetering zijn, dan figuranten als Samson en Rutte. Dat zijn ook mensen die zeggen dat we moeten... We zullen zien, in dat stemhokje.
hagenaars

Re: Lijsttrekker

Bericht door hagenaars »

Ieder moet in het stemhokje zijn persoonlijk belang laten gelden. Tolerantie is zo gek nog niet. Je krijgt vrede en rust, wie zich met het geloof van de ander gaat bemoeien, zaait onrust. Zoekt geweld.
Omdat wij nu eenmaal niet allemaal hetzelfde denken en voelen is het dringend nodig de ander een beetje ruimte te geven. Niet om zo de eigen mening te laten onderdrukken, want dat is over de grens.

Binnen de Europese Unie, een zegen, want al meer dan zeventig jaar vrede en voorspoed, vrij verkeer van mensen en goederen, blijft het dringend noodzakelijk rekening met elkaar houden, de Griek hoeft zijn taal en cultuur niet op te geven, maar in Brussel moet hij zich aanpassen...In die zeventig jaar zijn we steeds verder naar elkaar gegroeid en vergeten we wel eens dat de gezamenlijkheid en tolerantie bevochten is moeten worden. Niemand kan alleen zijn eigen haan koning laten kraaien. Niemand...Samson en Rutte zijn natuurlijk geen figuranten maar redelijke krachten die zich hebben ingezet om ons door de economische crises waar we allen onder leden heen te sleuren, We mogen blij zijn met zulke flinke krachten...
U overdrijft, we stevenen helemaal niet op het Romeinse rijk af, immers tolerantie en vrede zijn nog altijd onze voornaamste doelstellingen.
Gueux
Berichten: 19
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 08:50

Re: Lijsttrekker

Bericht door Gueux »

Die Europese unie is 1 grote pot met zakkenvullers, Samson is niks zonder Gert en andersom, Rutte zegt nou nooit werkelijk iets al praat hij wel, maar zonder inhoud. In Joegoslavië zijn ze blij met meer dan zeventig jaar vrede net als in de Sovjet unie...o die bestaan niet meer? En dan willen wij 1 groot Europa maken, of ik bedoel jullie of zij.
Ik dacht dat de grenzen open waren..
hagenaars

Re: Lijsttrekker

Bericht door hagenaars »

De Europese Unie is een serieuze zaak, vol met fouten en foutjes, goed verklaarbaar door de ontstaansgeschiedenis. Wie is Gert in godsnaam?
Meestal is Rutte goed te verstaan en te begrijpen...
Hendrik
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 19:59

Re: Lijsttrekker

Bericht door Hendrik »

Bij dit soort zaken denk ik altijd bij mezelf, hoe zou het andersom zijn? Dus iemand met twee paspoorten, hoe zou het in het andere land zijn? Stel dat ik een ander paspoort zou hebben, zou ik dan in dat andere land ook in de tweede kamer van dat land mogen zitten? Ik weet niet precies hoe dat zit. Maar het klinkt onlogisch. Wel weet ik van Arnold Swartzeneger, die had volgens mij een Oostenrijks en een Amerikaans paspoort. Volgens mij mocht hij wel gouverneur worden, maar kon hij nooit president worden omdat hij niet geboren was in Amerika. Dit omkeer principe kan je natuurlijk op veel meer zaken toepassen.
hagenaars

Re: Lijsttrekker

Bericht door hagenaars »

Wie in de USA geboren is, eventueel van buitenlandse ouders, zoals bv. Nederlandse, is en blijft Amerikaan en kan zich aldaar verkiesbaar stellen. Er zijn jaarlijks ongeveer 35.000 Nederlanders die uit ons land vertrekken en ongeveer evenveel keren ook weer terug. Nationaliteit is een zeer rekbaar begrip. Sommige landen doen veel aan hun buitenslands wonende burgers, andere helemaal niets. U kunt het beste even naar de rapporten van het CBS kijken als u de verschillende bewegingen wilt onderscheiden. ( Samengevat: Zowel de immigratie als de emigratie waren in 2014 hoger dan ooit. Er werden 183 duizend immigranten bijgeschreven in het bevolkingsregister, en bijna 148 duizend emigranten verlieten ons land. Per saldo nam de bevolking in 2014 door migratie met 35 duizend personen toe.)
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Lijsttrekker

Bericht door Tree Fhinker »

Gueux schreef:Hoe kan het dat je met een dubbel paspoort lijsttrekker kan worden?

Een dubbel paspoort zou betekenen dat je niet oprecht een nederlander bent, je zweeft tussen 2 landen en hoe kan je dan in de politiek worden toe gelaten. Als het ergens hommeles is, stap je gewoon over naar het andere land, want je hebt toch 2 paspoorten. Dit zou iedere Nederlander dan ook moeten hebben, gewoon nog een paspoortje erbij, lekker makkelijk. Dat kan dus niet, maar we laten het wel toe voor de uitzondering? Sterker nog deze uitzonderingen kunnen gewoon onze politiek in en zijn dus in de gelegenheid ons land te regeren. Sterker nog Samson daagt er zelfs eentje uit om zich verkiesbaar te stellen...

Als ik dat lees dan denk ik: ja we vragen er zelf om
Inderdaad, een dubbele identiteit is een dubbelle agende, een dubbelle loyaliteit. Dat is zeer onwenselijk. Het is letterlijk meten met 2 maten.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Lijsttrekker

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Op rijtje: 1. U weet toch dat het integratiebeleid ernstig gehinderd wordt door de kostenverdeling tussen nieuwkomer en de staat?.
Het grootste probleem bij integratie is een loyaliteit aan iets anders dan het land waar men zou moeten integreren.

Loyaliteit aan een ander land dat niet direct een vijand is van het land waar men verblijft is tot daaraantoe.

Echter wanneer het gaat om een land dat haaks staat op "onze" normen en waarden alsmede een totalitaire religie die "ons"als directe vijand ziet? Dat is een een immens obstakel. Daar plukken we nu bittere zure vruchten van.
Plaats reactie