Lijsttrekker

Gueux
Berichten: 19
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 08:50

Lijsttrekker

Bericht door Gueux »

Hoe kan het dat je met een dubbel paspoort lijsttrekker kan worden?

Een dubbel paspoort zou betekenen dat je niet oprecht een nederlander bent, je zweeft tussen 2 landen en hoe kan je dan in de politiek worden toe gelaten. Als het ergens hommeles is, stap je gewoon over naar het andere land, want je hebt toch 2 paspoorten. Dit zou iedere Nederlander dan ook moeten hebben, gewoon nog een paspoortje erbij, lekker makkelijk. Dat kan dus niet, maar we laten het wel toe voor de uitzondering? Sterker nog deze uitzonderingen kunnen gewoon onze politiek in en zijn dus in de gelegenheid ons land te regeren. Sterker nog Samson daagt er zelfs eentje uit om zich verkiesbaar te stellen...

Als ik dat lees dan denk ik: ja we vragen er zelf om
hagenaars

Re: Lijsttrekker

Bericht door hagenaars »

Stel, je hebt geen twee paspoorten, maar een tweede huis in laten we zeggen, Casablanca of in Thailand...Ben je dan ongeschikt om ons land te besturen? Je hebt een gasthoogleraarschap in Massachusetts. Maakt u dat minder geschikt? U verbindt twee zaken die niets met elkaar te maken hebben.
Wel blijven opletten natuurlijk...
Gueux
Berichten: 19
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 08:50

Re: Lijsttrekker

Bericht door Gueux »

Een huis vergelijken met een dubbel paspoort, dat is een sterke! Een nationaliteit is wel iets heel anders dan een stapel stenen. Trouwens wat u zegt slaat kant nog wal, een belang vertegenwoordigen is wel iets anders dan 2 huizen bezitten. Dus laten we nou eerlijk zijn, mensen met een dubbel paspoort kunnen niet een land besturen.
Hoe integer zal die iemand zijn als die moet kiezen tegenover iemand die maar 1 keus heeft, dus zeker blijven opletten. Dit soort figuren zijn altijd in de gelegenheid om te switchen en dan zeg ik afschaffen, dat dubbele paspoort.
hagenaars

Re: Lijsttrekker

Bericht door hagenaars »

Ja, dat beweert u nu wel maar het gaat niet om het boekje, het paspoort, maar om de nationaliteit, een recht, en het belang dat zo iemand zou hebben en de door u vermeende disloyaliteit die daarmee zou kunnen samenhangen. Ik kan als ik zou willen, een aantal mensen met een dubbele nationaliteit noemen die hun land voortreffelijk dienden of dienen. Als iemand bv. echtgenoot of echtgenote van ons staatshoofd is en een tweede nationaliteit heeft...
Ik vind het van belang te beoordelen of iemand zijn werk goed doet, loyaal is en dat lullige boekje, het doet er weinig toe...
Een huis is veel meer dan een hoop stenen, hoor. U wilt de regeringen van ruim 200 staten dwingen hun wetten te wijzigen, dat lijkt mij een flinke klus...Haha.
Gueux
Berichten: 19
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 08:50

Re: Lijsttrekker

Bericht door Gueux »

Of wellicht niet dat boekje verstrekken als je er al eentje hebt, dat kan gewoon vanuit ons eigen landje geregeld worden. U vergelijkt iemand in een gunstige omgeving die goed functioneert, maar wat nou als 2 landen in conflict komen en laten dat nou net de twee landen zijn waarvan die persoon allebei een paspoort heeft. Dus lijkt mij dat voorkomen beter is, zodat die goed functionerende persoon zich tegen zou kunnen keren..
hagenaars

Re: Lijsttrekker

Bericht door hagenaars »

De echte discussie gaat over aan de ene kant de noodzaak van immigratie en aan de andere kant de noodzaak mensen die immigreren te integreren. Kunt u zich een beter middel voorstellen dan het aannemen van de Nederlandse nationaliteit? Het is echt volstrekt ondenkbaar wat u wilt, je kunt een Europees land niet meer op slot zetten. Handel, onderwijs en industrie draaien internationaal.
Bovendien hebt u geen antwoord op de echte vraag, welk land zou eventueel met ons vaderland in conflict kunnen komen? We hebben verdragen met bijna alle buurlanden van Europa, Turkije is zelfs NATO lid en kandidaat lid van de EU...

In mijn avondkrant (Het Parool) een leuke rubriek, hij heet 180, Amsterdam heeft 180 nationaliteiten binnen zijn grenzen. https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... jCJrW8h6Ow
Gueux
Berichten: 19
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 08:50

Re: Lijsttrekker

Bericht door Gueux »

Elk land kan in conflict komen met ons vaderland, al zullen onze buurlanden de minste dreiging geven. Wellicht zal het conflict ontstaan doordat wij onze buurlanden dienen te steunen. Een land als Turkije zal misschien ooit mogen toetreden, al denk ik dat het grondgebied van het Midden-Oosten altijd onder druk zal staan en middelpunt zal zijn van terreur.
Economische conflicten zijn vandaag de dag al aan de orde en deze kunnen uitgroeien tot erger, lees de geschiedenis er maar op na.
De discussie die u aangeeft zal het woord: discriminatie alleen maar een grotere rol geven binnen de samenleving. Kijk naar de politieke partij, waarin diverse nationaliteiten zitten en vervolgens alleen maar met zichzelf bezig zijn tegen de samenleving. En dan moet ik helaas het zwarte pieten verhaal aankaarten, al zal dat het topje zijn van wat er nog zal gaan volgen.
Helaas wijkt deze discussie af van het feit dat iemand met een dubbel paspoort niet binnen onze politiek hoort, omdat hier de integriteit in twijfel kan worden getrokken, losstaand van het feit of iemand capabel zou zijn.
hagenaars

Re: Lijsttrekker

Bericht door hagenaars »

Een goede tip! Hartelijk dank, de geschiedenis zegt u? Ik ga vanmiddag meteen naar de boekhandel, een boek over geschiedenis...
Men zegt dat wij vele malen met onze buren ruzie hadden en oorlog voerden. Turkije is kandidaat-lid van de E.U.
Welk feiten bedoelt u?
Gueux schreef:Helaas wijkt deze discussie af van het feit dat iemand met een dubbel paspoort niet binnen onze politiek hoort, omdat hier de integriteit in twijfel kan worden getrokken, losstaand van het feit of iemand capabel zou zijn.
Gueux
Berichten: 19
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 08:50

Re: Lijsttrekker

Bericht door Gueux »

Ik ben niet zo van de feitjes zoals u, maar ik dacht dat mijn standpunt duidelijk is. Turkije is nog ver verwijderd van de eu, al proberen ze dankbaar gebruik te maken van de vluchtelingenopvang. Daarnaast halen we het paard van Troje binnen en daarmee bedoel ik we de moslims importeren en straks vervolgens gaan piepen als in ons eigen land niks meer te zeggen hebben, kunnen we eindelijk integreren..want dat zal wel moeten.
In het citaat bedoel ik dat deze discussie afwijkt van dat wat ik feitelijk wilde zeggen..u blijft maar hangen over het conflict dat we in uw ogen niet zullen hebben de komende jaren. Dus wat zal ik me nu eigenlijk druk maken.

Nou ik maak me druk omdat ik dagelijks in het nieuws wordt geconfronteerd met feiten. Maar ja, als het ver weg is, dan hoef je je natuurlijk geen zorgen te maken.

Kan het gewoon zijn dat het niet werkt om je aan te passen aan 180 culturen, zou het niet makkelijker zijn als zij zich zouden aanpassen aan 1 cultuur?
hagenaars

Re: Lijsttrekker

Bericht door hagenaars »

Om met het laatste te beginnen, ik ben het met u eens, aanpassen is het devies. Integratie en assimilatie, maar om die succesvol te laten zijn, moeten wij Nederlanders natuurlijk wel open staan voor integratie en assimilatie, dus niet achter die geinponem van de P.V.V. aan hollen. Dat is, zoals Rutte altijd zegt immers niet zo praktisch. Hij, de leider van de P.V.V. heeft het verhaal van Bolkestein en Fortuyn gepopulariseerd, meer niet. Oplossingen heeft hij niet naar voren gebracht, hij neemt ook niet deel aan gesprekken en debatten. Een out sider...
Weet u wel hoe weinig moslims er in ons kikkerlandje wonen? Waarom overdrijven? De moslimpartij is kansloos met niet meer dan twee gestolen zeteltjes...
Plaats reactie