Kalifaat

Plaats reactie
assimoy
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 09:26

Kalifaat

Bericht door assimoy »

De grote gebeurtenissen in de Moslimwereld voltrekken zich volgens het evolutionaire spoorboekje. Tot op zekere hoogte is er een vergelijking te maken met de Franse revolutie , de vrijheidsstrijd tegen adel en kerk. De arabische wereld is toe aan een nieuwe samenlevingsvorm, een die gebaseerd is op democratie en modernere ethische normen en waarden. Wanneer we de evenementen in het Midden Oosten tegen de achtergrond houden van de geschiedenis der mensheid dan is er niets echt bijzonders aan de hand. Al vele malen is gerevolteerd tegen gevestigde orden, in het MO bevindt zich een grote groep uiterst militante fundamentalisten die instinctief aanvoelen dat de roep om meer democratie uit hun midden steeds luider wordt De Moslimnaties beginnen een ontwikkelingsniveau te bereiken waardoor de banden met het middeleeuwse verleden doorgesneden kunnen worden. Zo'n switch, die altijd met veel strijd gepaard gaat, duurt al gauw een aantal generaties en was ongetwijfeld al erg lang onderhuids gaande.
hagenaars

Re: Kalifaat

Bericht door hagenaars »

Laat ik voorop stellen dat ik geen deskundige ben. Ik heb de heer James Woolsey in Den Haag horen uitleggen dat Iran als potentiele atoommacht de op een na grootste bedreiging is, op termijn, van de wereldvrede.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... jpX3SukzMQ

Toen las ik de ideologie van Abul Ala Maudadi, een veel gelezen auteur in de islam kringen en schrok, het is een horrorscenario wat daar geschetst wordt.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... ScX7-BJ7Jg
assimoy
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 09:26

Re: Kalifaat

Bericht door assimoy »

Dat horrorscenario bestaat niet alleen, zelfmoordenaars trachten het uit te voeren. Wat ik stuitend vindt is dat een deel van de ingeburgerde allochtone Nederlanders niet loyaal aan ons land schijnt te zijn. Er is ook een andere kant van de medaille. frequent kontact met de westerse cultuur is op den duur dodelijk voor het moslimfundamentalisme. Dat wordt door hun zeer goed begrepen en verklaart hun fanatisme.
hagenaars

Re: Kalifaat

Bericht door hagenaars »

We leven hier in grote vrijheid en (niet onbelangrijk) in welstand, al wordt de koek niet altijd eerlijk verdeeld. Natuurlijk zijn er burgers die het allemaal anders willen. Zolang zij zich aan de wet houden, is er geen probleem. Wie een partij op wil richten, een gooi doen naar de volkswil, hij ga zijn gang.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Kalifaat

Bericht door Tree Fhinker »

assimoy schreef: De arabische wereld is toe aan een nieuwe samenlevingsvorm, een die gebaseerd is op democratie en modernere ethische normen en waarden.
Als je een beetje kennis van de inhoud van de koran hebt, dan is al snel duidelijk dat islam en democratie niet verenigbaar zijn.
hagenaars

Re: Kalifaat

Bericht door hagenaars »

Ik heb de indruk dat Londen en Rotterdam, hoewel bestuurd door een overtuigde moslim, niet alleen welvarend zijn, maar ook democratisch...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Kalifaat

Bericht door fred neerhoff »

Als ongelovige heb ik daar niet zo'n vertrouwen in als jij.
hagenaars

Re: Kalifaat

Bericht door hagenaars »

Het gaat bij mij niet om vertrouwen, meer om wat ik waarneem. Twee steden met een sterk ontwikkeld democratisch bestel...Elke veertien dagen komen de gekozen vertegenwoordigers in vergadering bijeen en bespreken alle voorstellen van het dagelijks bestuur.
vivinant
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 04:18

Re: Kalifaat

Bericht door vivinant »

Goede zaak dat ik was nieuwsgierig om te weten van jullie.
royal1688 เข้าไม่ได้
hagenaars

Re: Kalifaat

Bericht door hagenaars »

U weet nu wat wij er van vinden, u bent tevreden met onze opinie, maar u laat niet het achterste van uw tong zien...
Plaats reactie