Wat te doen met het malle referendum.

Plaats reactie
hagenaars

Wat te doen met het malle referendum.

Bericht door hagenaars »

Je kunt drie opstellingen kiezen. Tegen stemmen, voor stemmen en niet stemmen. Ik vermoed dat het laatste het meest effectief zal zijn. Mocht blijken uit peilingen dat de tegen stem dreigt te winnen dan kun je altijd nog gaan voor stemmen. Zo simpel is het. Het associatieverdrag is allang in werking en gaat zeker door, ook al biedt het raadgevend referendum een hobbel. Nederland kan in zijn eentje binnen de Europese Unie zich geen effectieve tegenstem veroorloven. Het referendum komt gewoon te laat...
Is het ondemocratisch om zoals boven aangegeven, te redeneren. Ik geloof het niet, niemand is verplicht te gaan stemmen. De stemplicht is al jaren geleden afgeschaft.
JeSuisMark
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 27 mar 2016, 11:07

Re: Wat te doen met het malle referendum.

Bericht door JeSuisMark »

Zie artikel Han van de Horst op Joop.nl met een grootte tijdsvertraging op de controle op de bijdragen van deelnemers.

Ben ik, die één van diegene is die een advies uitbrengt TEGEN het associatie-verdrag van de EU met de Oekraïne kinderachtig, gebrekkig in kennis van de inhoud van het verdrag, bestaande internationale samenwerkingsvormen van financieel economische wetten en van werkgelegenheid en van kwaliteitsbeheersing van producten, discrimineer ik mensen van een andere afkomst of wil ik geen mensen helpen in zogenoemde afgestelde gebieden, zie ik complotten in een opmaat naar de expansie van de EU en of ben ik een vazal van Poetin? Of is de auteur, Han van der Horst, niet zelf kritisch genoeg met zijn waardeoordelen en is hij de vazal van de gevestigde orde.

Zelf heb ik als vrijwillig en onafhankelijk burger journalist, en amateur vrijdenker met een bewezen ervaring qua opleidingen en activiteiten het verdrag gedownload en gelezen en heb vanuit een affiniteit met politieke thema’s, meer specifiek de internationale politiek, mij een mening gevormd, die ik onderbouwd profileer vanuit een oprechte en volgens mij ook terechte bezorgdheid.

(Ten overvloede, maar als referentie van mijn persoonlijk profiel: In Nederland probeerde ik altijd bewust inkopen te doen en heb zo als, voorbeeld bij de Jumbo ooit een wijn uit Chili ontdekt voor €5,99, die ook door betere wijnkenners als goede wijn is gewaardeerd. Voor dit lange Paas weekend heb ik bij de Delhaize, dat op korte afstand van mijn woning in een dorp in Brabant, Vlaams Brabant wel te verstaan, 3 flessen wijn gekocht voor €5,99 per stuk, van het huis SANTA TIERRA ESTATE (Club Silva). Deze Chileense wijn smaakt mij beter dan de biologische wijn van LaLande Pomorol van de Bordeaux streek, die €10,99 kost)

Mijn advies om TEGEN te stemmen kan ik samenvatten in de volgende visie op een betere wereld:

-Een betere regulering van de kwaliteit en duurzaamheid van producten en diensten voor de interne markt door duurzame en of gezonde producten minder te belasten en duurzame en of ongezonde producten juist meer te belasten;

-De waarden van de geëmancipeerde en tolerante maatschappij waarborgen door slechts een unie te accepteren met landen waarbij democratisch gekozen regeringen dit ook doen;

-Financiële ondersteuning van andere landen in de wereld en internationale samenwerking op het gebied van handel, sport en andere uitwisselen is geen opmaat voor een deelname ook de unie en vrije interne markt, maar een blijvende concurrentie met concrete en transparante maatstaven;

-Alertheid op geopolitieke aspiraties van politici en politieke partijen binnen de lidstaten van de unie en een visie op vrede in de Oekraïne (evenals het Midden-Oosten) op basis van verlichting en samenwerking in plaats van geopolitiek met drogredeneringen.

-Visie op arbeidsimmigratie en een oplossing voor de werkgelegenheid, dat er vanuit gaat dat mensen veel meer kunnen dan zij zelf en werkgevers aannemen en dat de vrije markt zoekt naar winstoptimalisatie en daarmee zo laag mogelijke arbeidskosten.

STEM op 6 april, STEM TEGEN.
hagenaars

Re: Wat te doen met het malle referendum.

Bericht door hagenaars »

U stemt dus tegen dit verdrag. Dat is nogal wat...De Europese Unie heeft inclusief Nederland nadrukkelijk "voor" gestemd. Als er voldoende mensen opkomen op 6 april en de meerderheid tegen stemt, dan hebben we dus een groot probleem. Het referendum is een advies, dus de regering kan het op inhoudelijke gronden naast zich neer leggen. Ik ga niet stemmen en als ik toch ga, dan zal ik "voor" stemmen.
Plaats reactie