Iran versus Saoedi-Arabië

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Iran versus Saoedi-Arabië

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Maar dat zijn nog geen reden om de olieboycot nu te verleggen naar Saudi Arabië.
Als je kiest voor olie uit Iran dan betekent dat de opheffing van de boycot van Iran,maar niet noodzakelijkerwijs een boycot van andere leveranciers. Maar wat is jouw keuze? M.a.w. waar sta je politiek nu eigenlijk?
hagenaars

Re: Iran versus Saoedi-Arabië

Bericht door hagenaars »

Dat is toch wel duidelijk? Ik wil olie importeren uit beide landen. Een keuze is als tussen Scylla en Charybdis. http://en.wikipedia.org/wiki/Between_Sc ... _Charybdis
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Iran versus Saoedi-Arabië

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Ik wil olie importeren uit beide landen.
Ja, dan is het inderdaad glashelder dat je net als ikzelf tegen de huidige olie boycot van Iran bent. En dus net als ikzelf ook tegen de huidige EU-politiek jegens de olie boycot van Iran. http://nos.nl/artikel/333305-eu-komt-me ... -iran.html
hagenaars

Re: Iran versus Saoedi-Arabië

Bericht door hagenaars »

Die zaak is inmiddels in beweging. Ik heb überhaupt weinig vertrouwen in internationale boycots.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Iran versus Saoedi-Arabië

Bericht door fred neerhoff »

Je was indertijd dus tegen de boycot van Iraanse olie?
hagenaars

Re: Iran versus Saoedi-Arabië

Bericht door hagenaars »

Ik denk het niet, de Amerikanen zetten hoog in en dan kunnen wij beter volgen, zoals nu bijna blijkt. Ik doel dan op de non proliferatie in het Midden Oosten.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Iran versus Saoedi-Arabië

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik denk het niet, de Amerikanen zetten hoog in en dan kunnen wij beter volgen
Jij volgt altijd. Omdat je nu eenmaal graag de status-quo dient. Maar wat is nu eigenlijk je eigen mening, los van wat anderen doen of laten?
hagenaars

Re: Iran versus Saoedi-Arabië

Bericht door hagenaars »

Dat is toch wel duidelijk? Ik geloof niet erg in boycot acties. Dat is een, dan wil ik de Amerikanen volgen in hun non proliferatie poging. Zo duidelijk?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Iran versus Saoedi-Arabië

Bericht door fred neerhoff »

En tegelijkertijd wil je Iraanse olie kunnen kopen? Nee, volstrekt ONduidelijk.
hagenaars

Re: Iran versus Saoedi-Arabië

Bericht door hagenaars »

Volgens mij is er een principe akkoord.

Zes grote mogendheden en Iran zijn het in Lausanne eens geworden over de belangrijkste zaken om voor eind juni te komen tot een allesomvattend akkoord over de nucleaire activiteiten van Iran.
Dit hebben Duitse en Iraanse diplomaten donderdag in de Zwitserse stad gezegd. EU-buitenlandcoördinator Federica Mogherini las donderdag een gezamenlijke verklaring voor waarin wordt gezegd dat een 'beslissende stap' is gezet.

Op basis van de resultaten in Lausanne kan er verder worden gewerkt om uiteindelijk eind juni een definitief akkoord te bereiken.

Dat moet een eind maken aan de jarenlange vruchteloze inspanningen om te komen tot een nucleair akkoord tussen Iran en vier westerse mogendheden (de VS, Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland), China en Rusland.

Volgens de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Javad Zarif zijn er oplossingen gevonden. Hij twittert dat de landen die deelnemen aan het overleg klaar zijn om de overeenkomst te gaan opstellen.
Plaats reactie