Migratie, de mythen

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

Prima. Jammer dat je daar zo star aan vast klampt, zèlfs als alle grond onder die opinies weg valt.
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Als de grond onder een opinie wegvalt dan zeg ik dat. Maar dat is nu niet het geval.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

Grapje, zeker weer.
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Nee.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

Ik vind je een starre EU-dogmaticus, en dat is ook geen grapje.
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Nou, ik zie geen dogma. Ik vind de EU een zegen: zeventig jaar vrede, op een paar incidenten na, het bracht ons grote vrijheid en welvaart. Ik zie, zoals ik aangaf, wel de problemen, maar ik denk dat het geleidelijk toch de goede kant op gaat. Er is veel mer over te zeggen maar dit volstaat voor dit moment.
Dit zet ik er nog onder:

De Europese Unie (EU) is een uit 28 Europese landen bestaand statenverband. De EU vindt haar oorsprong in de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal en de Europese Economische Gemeenschap, in 1958 gevormd door zes landen (België, de Bondsrepubliek Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg en Nederland). In de jaren erna groeide de EU in omvang door de toelating van nieuwe lidstaten en in macht door het uitbreiden van haar zeggenschap. Het Verdrag van Maastricht vormde in 1993 de huidige Europese Unie. De laatste aanpassing aan de constitutionele basis was in 2009 met het (in 2007 ondertekende) Verdrag van Lissabon.

De EU opereert via een systeem van onafhankelijke supranationale instituten en door de lidstaten intergouvermenteel gemaakte besluiten. Belangrijke instituten van de Europese Unie zijn onder andere de Europese Commissie, de Raad van de Europese Unie, de Europese Raad, het Europese Hof van Justitie en de Europese Centrale Bank. Het Europees Parlement wordt iedere vijf jaar gekozen door inwoners van de unie.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Nou, ik zie geen dogma.
Ik weet het, dogmatisch gelovigen zijn stekend blind voor de relativiteit van hun geloofsartikelen.
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

Je weet niets, althans heel weinig. Ik ben niet stekeblind. ik zie de zwakke kanten van het fenomeen statenbond en heb die hier ook geanalyseerd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Migratie, de mythen

Bericht door fred neerhoff »

Haha, man je leeft in een schijnwereld. En zelfs dat weet je niet.
hagenaars

Re: Migratie, de mythen

Bericht door hagenaars »

En nu terug naar migratie, de mythen. De EU kan zonder ons ook wel door.
Plaats reactie