Er hoeft niet aan te worden getwijfeld.

Plaats reactie
hagenaars

Er hoeft niet aan te worden getwijfeld.

Bericht door hagenaars »

Vrienden,

Een vrij en functionerend Palestina kan alleen ontstaan door onderhandelingen met Israel en dat zonder voorwaarden vooraf. Wederzijdse erkenning is daarbij natuurlijk wel voorwaarde. De conclusie moet zijn dat de huidige pogingen een stem in de V.N. te krijgen niet gericht zijn op de daadwerkelijke oprichting van een eigen staat. Arme Palestijnse arabieren. Groet, Lex.
hagenaars

Re: Er hoeft niet aan te worden getwijfeld.

Bericht door hagenaars »

Ik heb geboeid zitten kijken naar de rede van Abbas, een tragische figuur, zelfgekozen leider van zijn volk, maar in Gaza is hij niet welkom. Weer slaagt hij er in met veel omhaal van woorden de directe onderhandelingen met de tegenstander te saboteren.
De redevoering van Israel was zakelijk en vernietigend voor deze charade. Grappig, de arabische Palestijnen zitten nu in het vak van het Vatikaan!
hagenaars

Re: Er hoeft niet aan te worden getwijfeld.

Bericht door hagenaars »

De lobby voor de vernietiging van Israel gaat onverminderd door. Daar is ook veel geld voor beschikbaar. De oplettende lezer en kijker ziet steeds vaker weinig subtiele lobbyactiviteiten langs komen. Deze bv.

http://www.nu.nl/buitenland/3360921/gev ... ndeld.html

Het lijkt een objectief bericht maar dat is het niet. Er worden natuurlijk helemaal geen kinderen mishandeld in Israel. het artikel geeft daarvan ook geen details. Je zou bv. ook kunnen stellen dat er in Nederland kinderen van staatswege worden mishandeld. Maar het ANP neemt die persverklaringen toch maar over, zonder commentaar of kritische toets. Zo zag ik laatst ook een Palestijnse minister optreden in het NOS journaal. Terwijl die helemaal nog niet bestaan.

Het wordt tijd voor een serieus offensief van de zijde van het Kwartet, want alleen stille diplomatie is te weinig. Ik bedoel een vredesoffensief. Een offensief kan ook overdrachtelijk gebruikt worden, zoals in 'media-offensief' of 'charme-offensief'.

O ja, dit is wat er werkelijk door Unicef is gepubliceerd. http://www.unicef.org/media/media_68093.html
Plaats reactie