Herrie in Minneapolis.

hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Herrie in Minneapolis.

Bericht door hagenaars »

Minneapolis, ja ja...Een gruwelijk misdrijf. Iemand lafhartig dooddrukken.
De stad zegt mij wel wat, ik werkte enkele jaren (vanuit Haarlem.) voor Oppenheimer, Wolff & Donnaly LLP. Nette en aardige mensen. Maar dat het niet pluis is in de USA daar hoeven we gelukkig geen discussie te voeren.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Herrie in Minneapolis.

Bericht door hagenaars »

En herrie op de Dam. Een burgemeester moet rekening houden met verstoring van de openbare orde. En met zachte hand de mensen vragen "op te rotten". In hun eigen belang.

(ophoepelen, oplazeren, oprotten, opsodemieteren, weggaan. weggaan (ww) : opdonderen, opflikkeren, ophoepelen, oplazeren, oprotten.
)
bramsat
Berichten: 1
Lid geworden op: do 04 jun 2020, 17:12

Re: Herrie in Minneapolis.

Bericht door bramsat »

Herrie? dat land is gewoon een schande,je breekt je de nek over daklozen,gevangenissen propvol.

Een zwarte bevolking die zijn eigen cultuur kent en waar nette witten niets mee kunnen.

En natuurlijk is het politieapperaat gewelddadig en schietgraag,en dan heb ik het over het totale politieapperaat

zowel zwart en wit.

sociale toestand daar is gewoon een drama,word niet lang ziek want voor je het weet zit je onder een brug

te bivakeren. Een rijk land waar de overgrote meerderheid aan de bedel is....word tijd voor een revolte.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Herrie in Minneapolis.

Bericht door hagenaars »

U hebt gelijk. De USA is een schande, maar het is ook de bevrijder, want als Churchill in 1942 de USA niet had overgehaald mee te doen, dan spraken u en ik nu Duits, mooie taal. Er was dan ook meer ruimte op de Dam geweest, maar demonstreren,, nee dat even niet.
Zonder gekheid: naast de door u genoemde feiten, armoede, volle gevangenissen etc. is de USA ook het onbetwiste culturele centrum van onze wereld. Cultuur in de meest ruime zin.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Herrie in Minneapolis.

Bericht door fred neerhoff »

Het wordt tijd voor een nieuwe Malcolm X.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Herrie in Minneapolis.

Bericht door fred neerhoff »

Malcolm X een misdadiger/spitsboef noemen, is alsof je het verzet in WO II veroordeelt wegens het gebruik van geweld tegen een vijandige en wrede overheerser. viewtopic.php?f=6&t=586&hilit=malcolm&start=190#p12349 Overigens heeft Malcolm X zelf nooit geweld gebruikt. Wel veroordeelde hij het racisme in zijn tijd scherp met zijn gevleugelde uitspraak by all means necessary.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Herrie in Minneapolis.

Bericht door hagenaars »

Ik weet niet wat we+)met een notoire propagandist van oproer en geweld zouden opschieten. Gaat het bij het huidige oproer niet allemaal over praktische politiek? Gelijke behandeling en een eerlijke man of vrouw aan het roer lijkt mij voldoende.

+) Ik bedoel de USA en allen die zich op dat machtige land oriënteren.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Herrie in Minneapolis.

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Ik weet niet wat we+)met een notoire propagandist van oproer en geweld zouden opschieten. Gaat het bij het huidige oproer niet allemaal over praktische politiek? Gelijke behandeling en een eerlijke man of vrouw aan het roer lijkt mij voldoende.

+) Ik bedoel de USA en allen die zich op dat machtige land oriënteren.
“Concerning nonviolence, it is criminal to teach a man not to defend himself when he is the constant victim of brutal attacks.”

Malcolm X

https://www.malcolmx.com/quotes/
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Herrie in Minneapolis.

Bericht door David Bakker »

De 'Critical Race Theory' - ontwikkeld op het elitaire Yale - schijnt veel aanhang te hebben.

https://opiniez.com/2020/06/13/het-tota ... adahlmans/
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Herrie in Minneapolis.

Bericht door hagenaars »

Niemand is verplicht tot heiligheid of heldendom, voorts hoef je je ook niet alle dagen te verweren en zeker noodweer exces blijft te vermijden.
Aan universiteiten wordt allerhande "shit" aangeboden, studeren vereist dan ook een kritische geest.
(Nota bene. Persoonlijk was ik diep geschokt bij een bezoek aan het Escoriaal waar de oorlogsmisdadiger Philips II opdracht gaf in onze gebieden door moord en doodslag de orde te bewaren. :x :x )

Moet de Dôme des Invalides te Parijs niet worden opgeblazen? :D
Plaats reactie